Gå til innhold

Diabetes 1?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en 16 år gammel jente som begynner å bli litt bekymret for at jeg har diabetes. Er tørst så og si hele tiden, tisser ofte og er veldig trøtt. Men jeg har ikke merket noe vekttap, som jeg har hørt er er av symptomene. Det har vært kraftig i snart en uke nå, men har hatt unormal tørste i lengre tid. Er det noen grunn til å teste meg? Vil ikke lage noe oppstyr rundt dette siden det er mange i familien som har diabetes..

Anonymous poster hash: 18441...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det mange som har diabetes type 1 i din familie og spesielt din mor/far, så er sjansen stor for at du også har det.

Det er viktig å få satt diagnose og begynt behandling med insulin så du ikke får varige skader. Ta kontakt med legen din. Snakk også med moren din :)

Anonymous poster hash: a899e...e2b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det. Bestill time og forklar saken, viser det seg at det er diabetes bør det tas tak i så raskt som mulig. 

Anonymous poster hash: a863c...62d
AnonymBruker
Skrevet

Lukt på urinen. Du vil kjenne en søtaktig lukt om du skulle skille ut sukker via urinen. Mål blodsukkeret gjennom en dag, fastende på morgen, to timer etter frokost, 2 timer etter lunch, to timer etter middag og to timer etter kvelds. Er blodsukkeret høyt er det grunn til bekymring. Ved å måle gjennom en hel dag vil du også ga noe å vise legen, for legen bør du kontakte snarest. Ikke alle har nødvendigvis alle symptomer på et tidlig stadium.

Anonymous poster hash: df211...948

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...