AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #21 Skrevet 13. juli 2015 Jeg fikk ENFJ. Hvorfor trodde du E_FP? Anonymous poster hash: 0397c...ba5 E-en er lett, du skriver som en ekstrovert person, og bildet andre tegner av deg samsvarer godt med en E og en F, P-en var jeg usikker på, og det første innlegget ditt hvor du legger frem en forklaring på utfordringen til TS peker klart i retning J, men du har mye av spontaniteten til en P i deg, måten du ordlegger deg på når det gjelder å gi komplimenter trekker i den retningen. Så jeg tror du er mer E og F enn J, men jeg har bare sett to poster av deg, så det er ikke så mye å gå på.Anonymous poster hash: 6955d...10b
Gjest Cartman Skrevet 13. juli 2015 #22 Skrevet 13. juli 2015 Hvilke personlighetstype har du? Jeg tenker da på Myers–Briggs-testen. Jeg blir forbauset hvis du har en sterk E og hverken preferanse for N eller T.http://www.humanmetrics.com/cgi-win/jtypes2.aspAnonymous poster hash: 6955d...10b Jeg tok testen din. Ble en såkalt INTP. INTP betyr vell på godt norsk en innadvendt, tenkende datanerd hahaha http://www.humanmetrics.com/personality/intp
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 13. juli 2015 #23 Skrevet 13. juli 2015 Jeg tok testen din. Ble en såkalt INTP. INTP betyr vell på godt norsk en innadvendt, tenkende datanerd hahaha http://www.humanmetrics.com/personality/intp
40 Francs Skrevet 13. juli 2015 #24 Skrevet 13. juli 2015 Hei Jeg har et problem angående det å gi og få komplimenter. Greia er at jeg gir noen komplimenter, men aldri på utseende. Jeg enda dårligere på å motta komplimenter, da det alltid føles kleint. Dette gjelder på alle livets områder, ikke bare i en datingfase. Hvorfor er det slik? Er det noen som har det på samme måte eller er det bare jeg som er sær? Jeg har egentlig bare lyst til å gå under radaren, ikke være i sentrum for alt og alle. Jaja måtte bare få det ut.... Du er nok litt sjenert og har sosial angst. Du bør drikke masse vin og ta zoloft. Da vil du elske å motta komplimenter, men å gi komplimenter vil alltid være like kjipt...
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 13. juli 2015 #25 Skrevet 13. juli 2015 Du er nok litt sjenert og har sosial angst. Du bør drikke masse vin og ta zoloft. Da vil du elske å motta komplimenter, men å gi komplimenter vil alltid være like kjipt... Er det ikke litt dumt å drikke masse alkohol? Det vil jo ikke løse problemmet, og han kan like godt ende opp som en alkoholiker.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #26 Skrevet 13. juli 2015 Jeg tok testen din. Ble en såkalt INTP. INTP betyr vell på godt norsk en innadvendt, tenkende datanerd hahaha http://www.humanmetrics.com/personality/intp Hehe. Du må ta et skritt utenfor komfortsonen din for å gi spontane kompliment, og det er ser vi gjerne i I-en kombinert med en preferanse for T, gitt at det ikke er selvtillitsproblem som står i veien, og det sier du jo det ikke er. Når du tenker kalt og rasjonelt, får vi NT, så da har vi de tre første bokstavene INT. Anonymous poster hash: 6955d...10b
Gjest Cartman Skrevet 13. juli 2015 #27 Skrevet 13. juli 2015 På første date så vet man jo ofte ikke på forhånd om man virkelig liker hverandre, og om det kommer til å bli en andre date. Av menn så er det oftest kompliment om å være pen. Anonymous poster hash: 04143...628 Hvis du skal date en du har truffet på nett, så vet du hvordan hun ser ut. Jeg kan forstå behovet for bekreftelse hvis det er snakk om en blinddate. Da er begge usikkre på hverandre. En planlagt date burde være plankekjøring?
Gjest Cartman Skrevet 13. juli 2015 #28 Skrevet 13. juli 2015 Du er nok litt sjenert og har sosial angst. Du bør drikke masse vin og ta zoloft. Da vil du elske å motta komplimenter, men å gi komplimenter vil alltid være like kjipt... Hahaha denne er bra. Jeg jobber med mennesker og klarer meg utrolig bra. Så tror ikke jeg har sosial angst. Jeg burde i hvert fall ikke drikke på jobb
Gjest Cartman Skrevet 13. juli 2015 #29 Skrevet 13. juli 2015 Hehe. Du må ta et skritt utenfor komfortsonen din for å gi spontane kompliment, og det er ser vi gjerne i I-en kombinert med en preferanse for T, gitt at det ikke er selvtillitsproblem som står i veien, og det sier du jo det ikke er. Når du tenker kalt og rasjonelt, får vi NT, så da har vi de tre første bokstavene INT.Anonymous poster hash: 6955d...10b Jeg må det, men hvordan
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #30 Skrevet 13. juli 2015 Det hadde vært veldig spennende om vi lagde en ny tråd om dette temaet, slik at vi kan snakke mer om det. Vil veldig gjerne høre hvordan du tolker våre resultater i og med at du kan så mye om dette! Det er lett å se at du er godt likt blant vennene dine, og at jeg har mye å lære av deg. Personlighetstypen din er forholdsvis sjelden og går overens med de fleste, men statistisk sett er det størst sjanse for krasj med en ESTJ, ESTP, ISTP eller INTJ. Her ser du hvilke typer typen din som regel harmonerer best med http://www.massmatch.com/MBTI-2.php#ENFJ Du kan prøve dette på en venninne. Hvis du tar testen med utgangspunkt i hva du tror hun ville svart, og så ber du henne ta testen etterpå, er det stor sjanse for at du får rett på minst 3 av 4, sannsynligvis tar du 4 av 4 hvis hun ikke ligger helt i vippen. Selv om dette er grovsortering, synes jeg det er et nyttig verktøy for å forstå andres følelser, tankemønstre og handlinger.Anonymous poster hash: 6955d...10b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #31 Skrevet 13. juli 2015 Jeg må det, men hvordan Jeg vet ikke. Du kan prøve å tråkke utenfor komforsonen så ofte at du flytter grensen, men den ligger som regel ganske fast. Det er de som mener jeg tar feil, og det er helt vanlig, særlig i Norge, å tro på den optimistiske tabula rasa-teorien, men jeg er skeptiker. Den sier at vi kan formes fritt, men vi greier jo å se ganske tidlig på to søsken hvem som er introverten og hvem som er ekstroverten, og det er som regel slik det forblir. Jeg har grublet litt på dette og kommet frem til at vi - ofte ubevisst - lagrer informasjon om personlighetstyper når vi møter folk, og at den er like urokkelig som informasjon om utseende deres. Du kan prøve det selv, hvis du tenker på en introvert du kjenner godt og ser for seg at h*n står på talerstolen og holder en begeistret tale fremfor folket, som en presidentkandidat i sitt ess, og det føles - i alle fall for min del - helt unaturlig. Når det gjelder spørsmålet ditt, tror jeg det letteste er å gi komplimenter som du er mer komfortabel med, som "bra jobba" heller enn "fin sveis". Anonymous poster hash: 6955d...10b
Gjest Cartman Skrevet 13. juli 2015 #32 Skrevet 13. juli 2015 Jeg vet ikke. Du kan prøve å tråkke utenfor komforsonen så ofte at du flytter grensen, men den ligger som regel ganske fast. Det er de som mener jeg tar feil, og det er helt vanlig, særlig i Norge, å tro på den optimistiske tabula rasa-teorien, men jeg er skeptiker. Den sier at vi kan formes fritt, men vi greier jo å se ganske tidlig på to søsken hvem som er introverten og hvem som er ekstroverten, og det er som regel slik det forblir. Jeg har grublet litt på dette og kommet frem til at vi - ofte ubevisst - lagrer informasjon om personlighetstyper når vi møter folk, og at den er like urokkelig som informasjon om utseende deres. Du kan prøve det selv, hvis du tenker på en introvert du kjenner godt og ser for seg at h*n står på talerstolen og holder en begeistret tale fremfor folket, som en presidentkandidat i sitt ess, og det føles - i alle fall for min del - helt unaturlig. Når det gjelder spørsmålet ditt, tror jeg det letteste er å gi komplimenter som du er mer komfortabel med, som "bra jobba" heller enn "fin sveis".Anonymous poster hash: 6955d...10b Takk for gode svar Får starte med noe enkle komplimenter.
Uredd Skrevet 13. juli 2015 #33 Skrevet 13. juli 2015 http://www.humanmetrics.com/cgi-win/jtypes2.aspAnonymous poster hash: 6955d...10b Artig. Jeg fikk INTJ og kan sikkert stemme bra. Men! Når de i samme åndedrett påstår å vite at Caesar og Hannibal var det samme sliter jeg med å ta det seriøst.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #34 Skrevet 13. juli 2015 Kjenner meg igjen. Gir rett og slett ingen komplimenter, selvom en mann fisker etter de. Tror det er fordi jeg selv føler at komplimenter jeg har fått er tomme ord, og føler alltid bare et sort hull når noen gir meg komplimenter enten det er fra en mann at jeg er pen og god eller fra en venn at jeg har vært flink. Skulle ønske jeg ikke ble sånn men sånn har det altså blitt etter x antall år med menn som sier den ene uken at jeg er best og neste uke finner ny dame. Anonymous poster hash: fa2f8...b23
Gjest Godjente Skrevet 13. juli 2015 #35 Skrevet 13. juli 2015 Dårlig selvfølelse tipper jeg. En som er sikker på seg selv gir ut komplimenter og takker fint for å få dem også Ikke noe kleint med det så lenge det er oppriktig og ikke bare noe flåseri de sier til alle jenter. Koselige komplimenter å få er at de koste seg mye på daten med meg, at jeg var hyggelig, herlig og søt Og at de vil treffe meg igjen. Får du komplimenter så takker du fint og sier det var hyggelig å høre
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #36 Skrevet 13. juli 2015 Artig. Jeg fikk INTJ og kan sikkert stemme bra. Men! Når de i samme åndedrett påstår å vite at Caesar og Hannibal var det samme sliter jeg med å ta det seriøst. Ja, det blir antagelser, og det er viktig at de understreker det. De leser bøkene hans, leser hva andre har skrevet og han, og prøver å danne seg et bilde av mannnen. Noen er mer grundige enn andre, men iblant konkluderer de ulikt. Men i bunn og grunn er dette samme test som arbeidsgivere pleier å betale flere titusen for, gjerne i forbindelse med ansettelser eller omstillinger. Man får omtrent alltid samme resultat, de samme fire bokstavene, men når du betaler i dyre dommer for det får du også en tykk rapport om personlighetstypen og hvordan det går sammen med andre, en rapport som pleier å ende i en skuffe.Anonymous poster hash: 6955d...10b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #37 Skrevet 13. juli 2015 Ja, det blir antagelser, og det er viktig at de understreker det. De leser bøkene hans, leser hva andre har skrevet og han, og prøver å danne seg et bilde av mannnen. Noen er mer grundige enn andre, men iblant konkluderer de ulikt.Men i bunn og grunn er dette samme test som arbeidsgivere pleier å betale flere titusen for, gjerne i forbindelse med ansettelser eller omstillinger. Man får omtrent alltid samme resultat, de samme fire bokstavene, men når du betaler i dyre dommer for det får du også en tykk rapport om personlighetstypen og hvordan det går sammen med andre, en rapport som pleier å ende i en skuffe.Anonymous poster hash: 6955d...10b Ikke meningen å avsporte tråden, men jeg fikk INTJ, og har vært "utsatt" for en personlighetstest i forbindelse med et jobbintervju. Der snakket de mye om at jeg kunne være dømmende. Hadde ikke tatt sånne tester før, men nå har jeg prøvd noen forskjellige, og ender opp med det samme resultatet hver gang. Er ikke så fornøyd med å være introvert og dømmende. Anonymous poster hash: 7b264...79e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #38 Skrevet 13. juli 2015 Ikke meningen å avsporte tråden, men jeg fikk INTJ, og har vært "utsatt" for en personlighetstest i forbindelse med et jobbintervju. Der snakket de mye om at jeg kunne være dømmende. Hadde ikke tatt sånne tester før, men nå har jeg prøvd noen forskjellige, og ender opp med det samme resultatet hver gang. Er ikke så fornøyd med å være introvert og dømmende. Anonymous poster hash: 7b264...79e Det kan godt hende at det stemmer, at du er dømmende, men det er viktig å skille judging fra judgmental, og introvert og innadvendt er også to ulike begreper.Anonymous poster hash: 6955d...10b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #39 Skrevet 13. juli 2015 Jeg må si at jeg forstår det ikke, denne motviljen mot å gi komplimenter. Det virker nesten gjerrig, at man ikke vil si noe positivt om andre. De som aldri gir komplimenter er ikke de jeg liker best. Selvfølgelig er det lettere å like noen som ser deg og viser at de verdsetter dine positive sider. Og da vil man gjerne gi det samme tilbake. Anonymous poster hash: 04143...628
guttemann Skrevet 13. juli 2015 #40 Skrevet 13. juli 2015 Jeg har ingen motvilje mot komplimenter men merker det veldig sjelden er naturlig for meg å gi komplimenter, særlig basert på utseende. Ihvertfall ikke til folk jeg ikke kjenner veldig godt. Ellers snakker jeg gjerne mye, diskuterer gjerne, har mye sympati og empati, men akkurat det med komplimenter er liksom ikke noe jeg kommer med uten å tenke over det. Jeg aldri tenkt veldig på at det er noe problem i forhold til dating, ettersom jeg gjerne kan snakke om følelser og gi uttrykk for at jeg var fornøyd med daten. Men jeg har fått tips om å gi (mer) komplimenter basert på utseende før, så det kan jo hende det er lurt å være litt obs på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå