Gjest Cartman Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 Hei Jeg har et problem angående det å gi og få komplimenter. Greia er at jeg gir noen komplimenter, men aldri på utseende. Jeg enda dårligere på å motta komplimenter, da det alltid føles kleint. Dette gjelder på alle livets områder, ikke bare i en datingfase. Hvorfor er det slik? Er det noen som har det på samme måte eller er det bare jeg som er sær? Jeg har egentlig bare lyst til å gå under radaren, ikke være i sentrum for alt og alle. Jaja måtte bare få det ut....
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Det er viktig å gi komplimenter, især til den du dater. Jeg pleier å la det være litt målestokk på om en mann liker meg eller ikke. Gir han ikke ett kompliment på første date, så vil han ikke møtes igjen. Det er det jeg har opplevd. Så mitt råd er at du gir komplimenter til en date du liker, uansett om det er kleint. Du dør jo ikke av å si det, og det går veldig fort å si en setning eller to. Det vil vel etter hvert føles mer naturlig. Anonymous poster hash: 04143...628 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Kanskje du sliter litt med selvfølelsen? Anonymous poster hash: 0397c...ba5
Gjest Cartman Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Kanskje du sliter litt med selvfølelsen? Anonymous poster hash: 0397c...ba5 Jeg vet ikke, men jeg har ganske mye "drive" ellers. Kan påta meg selv store arbeidsoppgaver på jobben og lede mennesker. I alle andre sammenhenger er jeg en sterk person, men akkurat det med komplimenter blir feil... Hvis jeg får et kompliment, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Bare "takk" blir veldig kort, mens et langt svar blir arrogant. Det er selvfølgelig verst i en datingsfase.
Gjest Cartman Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Det er viktig å gi komplimenter, især til den du dater. Jeg pleier å la det være litt målestokk på om en mann liker meg eller ikke. Gir han ikke ett kompliment på første date, så vil han ikke møtes igjen. Det er det jeg har opplevd. Så mitt råd er at du gir komplimenter til en date du liker, uansett om det er kleint. Du dør jo ikke av å si det, og det går veldig fort å si en setning eller to. Det vil vel etter hvert føles mer naturlig. Anonymous poster hash: 04143...628 Jeg føler komplimenter blir litt som smisking. I tillegg ville jeg aldri datet en dame, som jeg ikke likte. Altså daten i seg selv bør være bekreftelse nok? Kanskje jeg bare er rar. Hva er det vanligste komplimentet du får? Klær, hår, jobb?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Hei Jeg har et problem angående det å gi og få komplimenter. Greia er at jeg gir noen komplimenter, men aldri på utseende. Jeg enda dårligere på å motta komplimenter, da det alltid føles kleint. Dette gjelder på alle livets områder, ikke bare i en datingfase. Hvorfor er det slik? Er det noen som har det på samme måte eller er det bare jeg som er sær? Jeg har egentlig bare lyst til å gå under radaren, ikke være i sentrum for alt og alle. Jaja måtte bare få det ut.... Hvilke personlighetstype har du? Jeg tenker da på Myers–Briggs-testen. Jeg blir forbauset hvis du har en sterk E og hverken preferanse for N eller T.http://www.humanmetrics.com/cgi-win/jtypes2.aspAnonymous poster hash: 6955d...10b
Neutral90 Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Det trenger ikke så mye til, f.eks "fin kjole du har på deg" eller "så flott du ser ut". Det er ikke smisking. Komplimenter er noe jeg også "måler" daten ut av.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Men hvorfor er det så viktig at man sier det? For meg er også komplimenter litt meningsløse. Jeg bryr meg mer om hva folk faktisk gjør. Anonymous poster hash: 8f8d6...fc8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Jeg var nylig på 2 dater med en fyr, og det slo meg at han ikke gav noen komplimenter. Jeg trenger ikke høre "Du er verdens diggeste dame", men å få en bekreftelse på at han koser seg og syns det var hyggelig - det er et kompliment som gjør meg mer sikker og avslappet. Jeg er heller ikke alltid så god på å ta i mot, men jeg pleier å si "Takk, det var hyggelig sagt", mens jeg smiler. Da viser jeg at jeg liker det og ikke syns det var teit. Skal også sies at jeg har datet en fyr som i etterkant (vi er venner nå) fortalte at jeg aldri gav han noen bekreftelse via komplimenter. Jeg var jo ikke romantisk interessert, og det gjennomskuet han ganske fort. Anonymous poster hash: 7b264...79e
Cathj Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Hei Jeg har et problem angående det å gi og få komplimenter. Greia er at jeg gir noen komplimenter, men aldri på utseende. Jeg enda dårligere på å motta komplimenter, da det alltid føles kleint. Dette gjelder på alle livets områder, ikke bare i en datingfase. Hvorfor er det slik? Er det noen som har det på samme måte eller er det bare jeg som er sær? Jeg har egentlig bare lyst til å gå under radaren, ikke være i sentrum for alt og alle. Jaja måtte bare få det ut.... Jeg tror dette er en ganske norsk greie. Folk gir ikke så mange komplimenter her. Ikke fordi de ikke har noen å gi/tenker noe positivt, men fordi det kanskje er vanskelig å si? Jeg har også merket meg at mange nordmenn svarer på et kompliment med noe mer enn bare "takk", eks: "Så fin genser!" "Takk, den er fra HM!" Eller at de gjengir et kompliment med et halvhjertet kompliment tilbake. Det kan også bli ganske kleint. Jeg synes det høres ut som at du kanskje må jobbe litt med selvbildet ditt. Husk at det å være selvsikker i andre situasjoner (da tenker jeg profesjonelle mtp det du sier om arbeidssituasjonen din) ikke nødvendigvis betyr at du er selvsikker når det blir noe så personlig som å gi eller få komplimenter. Hvis du blir mer komfortabel med å gi dem, så tror jeg du vil bli mer komfortabel med å få dem også 1
Cathj Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Hvilke personlighetstype har du? Jeg tenker da på Myers–Briggs-testen. Jeg blir forbauset hvis du har en sterk E og hverken preferanse for N eller T.http://www.humanmetrics.com/cgi-win/jtypes2.aspAnonymous poster hash: 6955d...10b Unnskyld dobbeltposten min her, men disse greiene var rimelig spot on for min del, i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Jeg føler komplimenter blir litt som smisking. I tillegg ville jeg aldri datet en dame, som jeg ikke likte. Altså daten i seg selv bør være bekreftelse nok? Kanskje jeg bare er rar. Hva er det vanligste komplimentet du får? Klær, hår, jobb? På første date så vet man jo ofte ikke på forhånd om man virkelig liker hverandre, og om det kommer til å bli en andre date. Av menn så er det oftest kompliment om å være pen. Anonymous poster hash: 04143...628
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #13 Skrevet 12. juli 2015 Jeg føler komplimenter blir litt som smisking. I tillegg ville jeg aldri datet en dame, som jeg ikke likte. Altså daten i seg selv bør være bekreftelse nok? Kanskje jeg bare er rar. Hva er det vanligste komplimentet du får? Klær, hår, jobb? Jeg får svært ofte komplimenter. Det går i "du smiler så mye du! Det er veldig fint. Fortsett med det", "Og her kommer solstråla!" når jeg går forbi. "Du er så blid og høflig", "En penere nese har jeg aldri sett i mitt liv", "Du er så søt/pen". "Du kan veldig mye". Jeg gir ofte komplimenter som "du er så snill du" og slikt. Ofte er det et kompliment i seg selv at jeg interesserer meg mye for deres situasjon. Det gleder andre veldig mye at jeg gleder meg på deres vegne merker jeg. Anonymous poster hash: 0397c...ba5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Unnskyld dobbeltposten min her, men disse greiene var rimelig spot on for min del, i alle fall. Hvilken personlighetstype fikk du?Anonymous poster hash: 6955d...10b
Cathj Skrevet 12. juli 2015 #15 Skrevet 12. juli 2015 Hvilken personlighetstype fikk du?Anonymous poster hash: 6955d...10b Tør jeg å svare når du har så mye peiling? Haha, jeg fikk ENFJ. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #17 Skrevet 12. juli 2015 Jeg får svært ofte komplimenter. Det går i "du smiler så mye du! Det er veldig fint. Fortsett med det", "Og her kommer solstråla!" når jeg går forbi. "Du er så blid og høflig", "En penere nese har jeg aldri sett i mitt liv", "Du er så søt/pen". "Du kan veldig mye". Jeg gir ofte komplimenter som "du er så snill du" og slikt. Ofte er det et kompliment i seg selv at jeg interesserer meg mye for deres situasjon. Det gleder andre veldig mye at jeg gleder meg på deres vegne merker jeg. Anonymous poster hash: 0397c...ba5 Jeg er nysgjerrig på hva du får på testen. Ut fra de to postene dine her, vil jeg anta E_FP.Anonymous poster hash: 6955d...10b
Ellen_35 Skrevet 12. juli 2015 #18 Skrevet 12. juli 2015 Hei Jeg har et problem angående det å gi og få komplimenter. Greia er at jeg gir noen komplimenter, men aldri på utseende. Jeg enda dårligere på å motta komplimenter, da det alltid føles kleint. Dette gjelder på alle livets områder, ikke bare i en datingfase. Hvorfor er det slik? Er det noen som har det på samme måte eller er det bare jeg som er sær? Jeg har egentlig bare lyst til å gå under radaren, ikke være i sentrum for alt og alle. Jaja måtte bare få det ut.... Jeg er lik selv..
Cathj Skrevet 12. juli 2015 #19 Skrevet 12. juli 2015 Jeg er nysgjerrig på hva du får på testen. Ut fra de to postene dine her, vil jeg anta E_FP.Anonymous poster hash: 6955d...10b Det hadde vært veldig spennende om vi lagde en ny tråd om dette temaet, slik at vi kan snakke mer om det. Vil veldig gjerne høre hvordan du tolker våre resultater i og med at du kan så mye om dette!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #20 Skrevet 12. juli 2015 Jeg er nysgjerrig på hva du får på testen. Ut fra de to postene dine her, vil jeg anta E_FP.Anonymous poster hash: 6955d...10b Jeg fikk ENFJ. Hvorfor trodde du E_FP? Anonymous poster hash: 0397c...ba5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå