AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Jeg har et svært diffust sykdomsbilde med hodepine, utmattelse, hjertebank, hetetokter, svimmelhet, kvalme, magesmerter og tåkesyn av og til. Jeg har ikke feber og ikke crp. Lever og nyrer er normale og det er også blodprosent. Det er veldig vanskelig for en lege å si hva som feiler meg (har vært syk 1-2 uker med forverring) og enhver diagnose er liksom et skudd i blinde. Vi må vente til prøveresultat på mandag for å vite hva vi skal gjøre videre. Synes det er så vanskelig jeg å ikke vite hva som feiler meg. Noen som har opplevd det samme?Anonymous poster hash: 0a347...5cb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Overgangsalder? Anonymous poster hash: 0a848...22a 1
-ssi Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Høyt eller lavt stoffskifte? Hadde mange av de samme symptomene før jeg fikk diagnose.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Overgangsalder? Anonymous poster hash: 0a848...22a Ja, 19 år med overgangsalder. Hetetokter er ikke kun et symptom på overgangsalderHøyt eller lavt stoffskifte? Hadde mange av de samme symptomene før jeg fikk diagnose. Nei, stoffskifte helt fint. Dette var forresten ingen gjettekonkurranse, men spm om noen andre har gått gjennom det samme og hvor fort de fikk diagnoseAnonymous poster hash: 0a347...5cb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Ja, 19 år med overgangsalder. Hetetokter er ikke kun et symptom på overgangsalder Nei, stoffskifte helt fint. Dette var forresten ingen gjettekonkurranse, men spm om noen andre har gått gjennom det samme og hvor fort de fikk diagnoseAnonymous poster hash: 0a347...5cb Ike nødvendignå kimse av 19 år og overgangsalder, det er faktisk mulig. Du får vente til legetimen din. Når diagnosen er vanskelig for fagpersonen, legen, så er den enda vanskeligere for amatørene på kg.Anonymous poster hash: 9cf04...265 3
-ssi Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Om stoffskiftet er fint eller ikke avhenger av hvilken lege du spør og hva de har målt... Jeg gikk med diffuse symptomer i over et år før en turnuslege endelig tok tak i det og bestemte at det skulle tas noen prøver som fastlegen mente var unødvendige fordi stoffskiftet etter hans mening var normalt.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Om stoffskiftet er fint eller ikke avhenger av hvilken lege du spør og hva de har målt... Jeg gikk med diffuse symptomer i over et år før en turnuslege endelig tok tak i det og bestemte at det skulle tas noen prøver som fastlegen mente var unødvendige fordi stoffskiftet etter hans mening var normalt. At én lege har vurdert én pasient feil (kanskje du hadde en atypisk presentasjon?) gir ikke utsagnet ditt allmenngyldighet. Jeg synes ikke det er bra at du sprer informasjon om at diagnoser stilles korrekt gjennom et slags tilfeldighetsprinsipp.Anonymous poster hash: 652a5...311
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 (endret) Jeg har et svært diffust sykdomsbilde med hodepine, utmattelse, hjertebank, hetetokter, svimmelhet, kvalme, magesmerter og tåkesyn av og til. Jeg har ikke feber og ikke crp. Lever og nyrer er normale og det er også blodprosent. Det er veldig vanskelig for en lege å si hva som feiler meg (har vært syk 1-2 uker med forverring) og enhver diagnose er liksom et skudd i blinde. Vi må vente til prøveresultat på mandag for å vite hva vi skal gjøre videre. Synes det er så vanskelig jeg å ikke vite hva som feiler meg. Noen som har opplevd det samme?Anonymous poster hash: 0a347...5cb Jeg har, jeg har! Herregud, jeg satt og rev meg i håret hos legen over at alle prøveresultatene var fine. Etterhvert fant vi ut av hva det var og siden den dagen så har jeg hatet xxxxxx (jeg skriver ikke hva det er siden du skrev over at det ikke er en gjettekonkurranse så da vil du kanskje ikke vite det? ehm, ja...)! Ikke at jeg var fornøyd med svaret fordi jeg trodde ikke på dem, syns det var bare tull men det visste seg jo at det stemte. Helvete heller, de visste jo hva de snakket om og jeg måtte bare pent si unnskyld for at jeg ikke hadde tillit til dem da! Det tok to måneder før jeg fikk noe diagnose og rundt seks måneder før jeg trodde på dem! Endret 12. juli 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Ike nødvendignå kimse av 19 år og overgangsalder, det er faktisk mulig. Du får vente til legetimen din. Når diagnosen er vanskelig for fagpersonen, legen, så er den enda vanskeligere for amatørene på kg.Anonymous poster hash: 9cf04...265 Joda, er det noe jeg ikke har, så er det overgangsalder. Legen tenkte jeg kanskje kunne være gravid. Det er litt det motsatte av overgangsalder, men jeg var (heldigvis) ikke det. Jeg har igjen ikke spurt om noen kan sette diagnose på meg. Jeg lurte om noen har opplevd det samme. Dette forstod du tydeligvis ikke. Anonymous poster hash: 0a347...5cb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Jeg har, jeg har! Herregud, jeg satt og rev meg i håret hos legen over at alle prøveresultatene var fine. Etterhvert fant vi ut av hva det var og siden den dagen så har jeg hatet xxxxxx (jeg skriver ikke hva det er siden du skrev over at det ikke er en gjettekonkurranse så da vil du kanskje ikke vite det? ehm, ja...)! Ikke at jeg var fornøyd med svaret fordi jeg trodde ikke på dem, syns det var bare tull men det visste seg jo at det stemte. Helvete heller, de visste jo hva de snakket om og jeg måtte bare pent si unnskyld for at jeg ikke hadde tillit til dem da! Det tok to måneder før jeg fikk noe diagnose og rundt seks måneder før jeg trodde på dem! Takk for svar om din erfaring Hvis det skal ta to måneder så tror jeg at jeg dør, for jeg er så syk nå at jeg bare sover dagen lang. Anonymous poster hash: 0a347...5cb
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Takk for svar om din erfaring Hvis det skal ta to måneder så tror jeg at jeg dør, for jeg er så syk nå at jeg bare sover dagen lang. Anonymous poster hash: 0a347...5cb Det føltes sånn for meg og, men endte jo ikke sånn. Jeg er jo lys levende. Dessverre, var det noe av det verste jeg har opplevd mens det sto på og jeg håper jeg aldri må oppleve noe lignende igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Tåkesyn er jo typisk for synsnervebetennelse, som er et vanlig tidlig tegn på MS. Har du tatt MR? Anonymous poster hash: a3488...d8a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #13 Skrevet 12. juli 2015 Tåkesyn er jo typisk for synsnervebetennelse, som er et vanlig tidlig tegn på MS. Har du tatt MR? Anonymous poster hash: a3488...d8a Tåkesyn kan ha svært mange opphav. Ikke skrem ts med diagnoser du ikke har holdepunkter for.Anonymous poster hash: 652a5...311
LiKa1986 Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Jeg har et svært diffust sykdomsbilde med hodepine, utmattelse, hjertebank, hetetokter, svimmelhet, kvalme, magesmerter og tåkesyn av og til. Jeg har ikke feber og ikke crp. Lever og nyrer er normale og det er også blodprosent. Det er veldig vanskelig for en lege å si hva som feiler meg (har vært syk 1-2 uker med forverring) og enhver diagnose er liksom et skudd i blinde. Vi må vente til prøveresultat på mandag for å vite hva vi skal gjøre videre. Synes det er så vanskelig jeg å ikke vite hva som feiler meg. Noen som har opplevd det samme?Anonymous poster hash: 0a347...5cb Jeg har hatt mange av symptomene, og jeg har lavt stoffskifte. Fikk en kraftig reaksjon på noen andre medisiner jeg gikk på og stoffskiftet gikk helt amok, vi snakker hormonbalanse helt ute av kontroll. Har tatt tid å få orden på det igjen, og jeg er fortsatt ikke helt meg sjøl snart 8mnd etterpå. Må jo si at selv om legene sier at stoffskiftet er normalt, betyr ikke det at du ikke sliter med det. Legene er som regel fornøyde bare man er innafor normalområdet (i nedre eller øvre skala), mens pasienten selv kanskje har det mye bedre med verdier i andre enden av skalaen. Men håper uansett at du finner ut av det snart og får behandling, slitsomt å gå slik i lengden iallefall!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #15 Skrevet 12. juli 2015 Tåkesyn kan ha svært mange opphav. Ikke skrem ts med diagnoser du ikke har holdepunkter for.Anonymous poster hash: 652a5...311 Jeg sa da ikke heller at tåkesyn MÅTTE være synsnervebetennelse, men det KAN være det. Anonymous poster hash: a3488...d8a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #16 Skrevet 12. juli 2015 Jeg sa da ikke heller at tåkesyn MÅTTE være synsnervebetennelse, men det KAN være det. Anonymous poster hash: a3488...d8a Hvor mange ganger må jeg gjenta at jeg ikke vil ha noen gjettekonkurranse? Anonymous poster hash: 0a347...5cb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #17 Skrevet 12. juli 2015 Jeg sa da ikke heller at tåkesyn MÅTTE være synsnervebetennelse, men det KAN være det. Anonymous poster hash: a3488...d8a Det er veldig mye annet det kan være også. Det er veldig dumt å trekke frem en alvorlig diagnose uten å ha noe å underbygge antagelsen med. Dessuten ønsker ikke ts dette.Anonymous poster hash: 652a5...311
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå