Gå til innhold

Syria: IS totalknuser Hatra

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt jævlig å se på. Kulturarv begyr ingenting for disse udyrene. 

Anonymous poster hash: 812d2...012
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt trist... men ingenting mot hva de gjør mot mennesker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men blant den samfunnsgruppen som har lov og moralsk rett til å kritisere grusomheter begått av muslimske ekstremister (nemlig muslimer selv), i dette tilfelle de "moderate" muslimene, så er det helt stille.

Hvorfor går ikke norske/vestlige imamer i fakkeltog for å vise avstand til grusomheter begått av sine imperalistiske og fundamentalistiske trosfeller?

Jeg er gammel nok til å huske krigsforbrytelsene som foregikk på Balkan og selv om ikke serberne proklamerte å gjøre handlingene i Guds navn så var norske biskoper konstant i media med fordømmelse og tok avstand fra forbrytelsene begått mot mennesker av andre religioner.

Anonymous poster hash: b6783...428
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men blant den samfunnsgruppen som har lov og moralsk rett til å kritisere grusomheter begått av muslimske ekstremister (nemlig muslimer selv), i dette tilfelle de "moderate" muslimene, så er det helt stille.

Hvorfor har ikke ateister moralsk rett til å kritisere muslimer?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har ikke ateister moralsk rett til å kritisere muslimer?

Fremmedfrykt, islamofobi, rasisme..

De har selvsagt lov, men blir ofte møtt med disse beskyldningene. 

Reformasjoner kommer alltid innenfra. Islam har ingen reformasjon.

• Liker 3
Gjest Castielz
Skrevet

Jeg er ateist, og jeg håper de tar livet av hverandre der nede, slik at normale og innovative mennesker kan reise ned og bygge noe utav ruinene.

Skrevet

Selvsagt trist... men ingenting mot hva de gjør mot mennesker.

Mennesker kan det lages nye av. Ødeleggelse av historie er permanent og ikke noe vi kan erstatte.

For meg er det verste bruddet på menneskerettigheter å ødelegge vår felles kulturarv og historie.

Skrevet

Mennesker kan det lages nye av. Ødeleggelse av historie er permanent og ikke noe vi kan erstatte.

For meg er det verste bruddet på menneskerettigheter å ødelegge vår felles kulturarv og historie.

Unnskyld, men historie og kultur kan det også lages nye av slik som med menneskene. Det blir ikke helt det samme, men mennesker er mennesker og kultur er kultur. Samma det vel?

Altså, hvis du ikke skjønte det - det IS gjør med mennesker er verre enn det de gjør med ting.

• Liker 2
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Hvorfor går ikke norske/vestlige imamer i fakkeltog for å vise avstand til grusomheter begått av sine imperalistiske og fundamentalistiske trosfeller?

Jeg er gammel nok til å huske krigsforbrytelsene som foregikk på Balkan og selv om ikke serberne proklamerte å gjøre handlingene i Guds navn så var norske biskoper konstant i media med fordømmelse og tok avstand fra forbrytelsene begått mot mennesker av andre religioner.

Gjest Ferie
Skrevet

Vi snakker om jenter nedi ni års alderen som blir holdt som sex slaver. Det er mye verre enn en oldtidsby. Det viser bare hvor fælt folk har det der nede, når en oldtidsby som blir knust er en av de mindre verre forbrytelsene sammenlignet med andre forbrytelser mot mennesker.

Gjest Evans
Skrevet

Er ikke Hatra i Irak, og ikke Syria? Med tanke på overskriften.

Grusomt at ISIL skal ødelegge kulturminner de kommer over. Selvsagt mye mer forferdelig den lidelsen og grusomheten de påfører mennesker, men at de ødelegger historiske kulturminner er også forferdelig.  

Gjest Cartman
Skrevet

Enig

Gjest Cartman
Skrevet

Vi snakker om jenter nedi ni års alderen som blir holdt som sex slaver. Det er mye verre enn en oldtidsby. Det viser bare hvor fælt folk har det der nede, når en oldtidsby som blir knust er en av de mindre verre forbrytelsene sammenlignet med andre forbrytelser mot mennesker.

Alle i denne tråden er sterkt imot voldtekt og drap. Alle er mot IS, men fokuset er noe forskjellig. Noen er mest opptatt av historiske bygninger (meg inkludert), mens har hovedfokus på drap, lemlesting og voldtekter. Felles for oss alle er at vi er imot alt IS gjør. Så kan hovedfokuset vårt være forskjellig. Ikke vits i å lage en stor KG-konflikt.

Skrevet

At noen knuser noen gamle vaser blekner litt i forhold til alt det andre som skjer. Så kjenner ikke at jeg klarer å bry meg så veldig om det. De må gjerne rasere og sprenge alt av kulturminner for min del om det kan spare noen liv. 

Ingenting er verre enn all den elendigheten IS driver med. 

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Men blant den samfunnsgruppen som har lov og moralsk rett til å kritisere grusomheter begått av muslimske ekstremister (nemlig muslimer selv), i dette tilfelle de "moderate" muslimene, så er det helt stille.Anonymous poster hash: b6783...428

Du burde følge litt bedre med i mediene

http://www.nrk.no/norge/stormarkering-mot-ekstremisme-1.11897694

Innlegg ryddet for persondebatt

Nordvesta, mod.

Anonymous poster hash: 885c7...dd3

Endret av Nordvesta
Gjest Ferie
Skrevet

Alle i denne tråden er sterkt imot voldtekt og drap. Alle er mot IS, men fokuset er noe forskjellig. Noen er mest opptatt av historiske bygninger (meg inkludert), mens har hovedfokus på drap, lemlesting og voldtekter. Felles for oss alle er at vi er imot alt IS gjør. Så kan hovedfokuset vårt være forskjellig. Ikke vits i å lage en stor KG-konflikt.

Det er ingen konflikt. Bare markering av ståsted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...