AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Vi har fått katt for noen måneder siden, og jeg har vært tett i nesen like lenge. Er usikker på når det startet, men fikk plutselig en aha-opplevelse her om dagen om at det kunne være pga katten. Jeg tok Otrivin en stund, og det fungerte sånn halvveis, men måtte jo uansett gå over til saltvannspray for å ikke ødelegge nesen. Noe som overhodet ikke virker. Ikke mer enn et minutt eller to så jeg får trukket pusten noen ganger (ja, litt overdrevet, men det er ganske voldsomt). Så lurte jeg på om det fantes noen allergisprayer jeg kunne bruke. Ser det står pollenallergi på de fleste. Lurte på om noen med katteallergi visste om noen beregnet for katteallergi som jeg kunne prøve. Omplassering/avlivning er ikke et alternativ. Ungene reagerer heldigvis ikke på katten, så om jeg er allergisk så kan jeg saktens leve med det, selv med litt neseproblemer Anonymous poster hash: cd867...dc3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Allergimedisiner lindrer plagene ved allergi, de fjerner ikke allergien. Du bør få katten ut av huset før du utvikler mer symptomer enn neseallergi. Gå og snakk med legen din. Anonymous poster hash: a4f33...b5e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Allergimedisiner lindrer plagene ved allergi, de fjerner ikke allergien. Du bør få katten ut av huset før du utvikler mer symptomer enn neseallergi. Gå og snakk med legen din.Anonymous poster hash: a4f33...b5e Jeg har ikke planer om å fjerne allergien da det innebærer at vi må kvitte oss med katten. Ikke noe alternativ Jeg ønsker dermed å lindre plagene i stedet. Anonymous poster hash: cd867...dc3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Du må jo ta allergitabeletter i tillegg om du vil bli bedre. Men det kan ta flere uker før du merker virkning. Anonymous poster hash: 639ba...9d0
Bao Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Jeg har sterk katteallergi, men føler jeg klarer å holde den i sjakk om jeg tar allergitabletter(cetrizin), nesespray(avamys) og øyedråper. Min allergi er såpass sterk, så om jeg skal være rundt katter lenge, så må jeg ta "påfyll" etter 3-5 timer, men det er absolutt verdt det
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Du ringer legen din på mandag og får en time. Legen vil vurdere hva som er nødvendig av behandling Anonymous poster hash: 7417e...283
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Jeg har ikke planer om å fjerne allergien da det innebærer at vi må kvitte oss med katten. Ikke noe alternativ :)Jeg ønsker dermed å lindre plagene i stedet. Anonymous poster hash: cd867...dc3 Det du sier er at katten skal være der for enhver pris, også faren for at du utvikler astma og alvorlig lungesykdom med alt det innebærer er underordnet kattens tilstedeværelse? Bli voksen, forstå alvoret og snakk med legen din, få en allergitest og se om du slår ut på katt, før du putter i deg allergimedisin. Da kan du ikke testes umiddelbart.Anonymous poster hash: a4f33...b5e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå