AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Ligger her med grusomme mage smerter. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er kvalm, og er opstipert. Det hjelper ikke med smertestillende. Selges det avføringsmidler i vanlige butikker eller er sviske bedre alternativ ? Hvor sært er det å spørre en nabo om svisker?, Det er 30 min til nærmeste butikk Anonymous poster hash: 9f898...ae8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Ligger her med grusomme mage smerter. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er kvalm, og er opstipert. Det hjelper ikke med smertestillende. Selges det avføringsmidler i vanlige butikker eller er sviske bedre alternativ ? Hvor sært er det å spørre en nabo om svisker?, Det er 30 min til nærmeste butikk Anonymous poster hash: 9f898...ae8 Har du forstoppelse ? Hvor mange dager? Det er ok å spørre nabo om hjelp/ svisker Anonymous poster hash: 99f4a...1dd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Ligger her med grusomme mage smerter. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er kvalm, og er opstipert. Det hjelper ikke med smertestillende. Selges det avføringsmidler i vanlige butikker eller er sviske bedre alternativ ? Hvor sært er det å spørre en nabo om svisker?, Det er 30 min til nærmeste butikk Anonymous poster hash: 9f898...ae8 Jeg ville også ringt legevakta og fortalt om smertene og andre symptomer, slik at de får vurdere om du bør komme Anonymous poster hash: 99f4a...1dd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Ligger her med grusomme mage smerter. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er kvalm, og er opstipert. Det hjelper ikke med smertestillende. Selges det avføringsmidler i vanlige butikker eller er sviske bedre alternativ ? Hvor sært er det å spørre en nabo om svisker?, Det er 30 min til nærmeste butikk Anonymous poster hash: 9f898...ae8 Jeg måtte faktisk google og fant ut at obstipert = forstoppet. Husk at det er farlig å gå for lenge (mer enn et visst antall dager) med forstoppelse Anonymous poster hash: 99f4a...1dd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Ligger her med grusomme mage smerter. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er kvalm, og er opstipert. Det hjelper ikke med smertestillende. Selges det avføringsmidler i vanlige butikker eller er sviske bedre alternativ ? Hvor sært er det å spørre en nabo om svisker?, Det er 30 min til nærmeste butikk Anonymous poster hash: 9f898...ae8 Er det noen som kan skaffe deg avførende midler? Venner/ familie/ andre? Anonymous poster hash: 99f4a...1dd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Ring eller dea til legevakta. Avføringstabletter når du har så vondt er ikke lurt. Du bør undersøkes for å finne ut om dette "bare" er forstoppelse eller andre ting.Anonymous poster hash: 8195b...632 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Jeg måtte faktisk google og fant ut at obstipert = forstoppet. Husk at det er farlig å gå for lenge (mer enn et visst antall dager) med forstoppelse Anonymous poster hash: 99f4a...1dd Jeg hadde litt vont i går, men i dag har smerten økt så mye at jeg kryper på golvet. Jeg har nylig flyttet og kjenner ingen i denne del av landet. Kostholdet har bestått av taco, og melk. Jeg drikker ikke melk til vanlig. Det er sikkert stress og forandring i kosthold som er årsaken forstoppelsen. Jeg ringte til legevakten og en sur stemme sa om jeg hadde like vondt i morgen så kunne jeg komme, men ikke før. Jeg har tre valg Spørre naboen om hjelp Ta bussen til butikken og kjøpe svisker. ligge på gulvet og bare holde ut til det gir seg. Anonymous poster hash: 9f898...ae8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #8 Skrevet 11. juli 2015 Jeg hadde litt vont i går, men i dag har smerten økt så mye at jeg kryper på golvet. Jeg har nylig flyttet og kjenner ingen i denne del av landet. Kostholdet har bestått av taco, og melk. Jeg drikker ikke melk til vanlig. Det er sikkert stress og forandring i kosthold som er årsaken forstoppelsen. Jeg ringte til legevakten og en sur stemme sa om jeg hadde like vondt i morgen så kunne jeg komme, men ikke før. Jeg har tre valg Spørre naboen om hjelp Ta bussen til butikken og kjøpe svisker. ligge på gulvet og bare holde ut til det gir seg. Anonymous poster hash: 9f898...ae8 Spør naboen om hjelp Anonymous poster hash: 99f4a...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #9 Skrevet 11. juli 2015 Har du langåpne/helgeåpne apotek tilgjeng så dra dit for å kjøpe avf.tbl og klyx, ellers så selges både svisker, maltekstrakt, olje o.l. på matbutikk. Drikk masse, masse vann for å mykgjøre avføringen i tarmen, og husk å være i bevegelse/gå mye. Noen syns sterk kaffe hjelper på. Det er ingenting legevakten kan gjøre med dette, her må du få i deg noe som guffer opp systemet. Anonymous poster hash: cadc1...47c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #10 Skrevet 11. juli 2015 "Det er ingenting legevakten kan gjøre med dette" = totalt feil!!! Så klart legevakten kan gjøre noe med forstoppelser Anonymous poster hash: 99f4a...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 mens du vurderer tiltak, drikk MASSE vann. Anonymous poster hash: d1c1e...994
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Ligger her med grusomme mage smerter. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er kvalm, og er opstipert. Det hjelper ikke med smertestillende. Selges det avføringsmidler i vanlige butikker eller er sviske bedre alternativ ? Hvor sært er det å spørre en nabo om svisker?, Det er 30 min til nærmeste butikk Anonymous poster hash: 9f898...ae8 Hvor mange døgn er det siden forrige avføring du hadde? Anonymous poster hash: 99f4a...1dd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 "Det er ingenting legevakten kan gjøre med dette" = totalt feil!!! Så klart legevakten kan gjøre noe med forstoppelser Anonymous poster hash: 99f4a...1dd Forstoppelse er ts sin diagnose! En lege på legevakten kan stille en annen diagnose. Akutt abdomen er alt fra forstoppelse til blindtarmbetennelse. Avviser legevakta uten å undersøke og ts har akutt blindtarmbetennelse og blindtarmen sprekker, så er både legevakt og ts ille ute. Reis på legevakta med vondt i magen og la legen stille diagnosen, de kan du nemlig ikke selv, og heller ikke noen av oss på kg, det må en lege gjøre! Anonymous poster hash: 8195b...632 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 "Det er ingenting legevakten kan gjøre med dette" = totalt feil!!! Så klart legevakten kan gjøre noe med forstoppelser Anonymous poster hash: 99f4a...1dd Da kan du gjerne fortelle meg hva du mener legevakten skal gjøre? Bortsett fra å be ts ta avf midler (som legevakten ikke har), spise svisker, drikke vann og bevege seg osv. Tror du de stikker armen i ræven på ts og drar driten ut??Anonymous poster hash: cadc1...47c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #15 Skrevet 11. juli 2015 Da kan du gjerne fortelle meg hva du mener legevakten skal gjøre? Bortsett fra å be ts ta avf midler (som legevakten ikke har), spise svisker, drikke vann og bevege seg osv. Tror du de stikker armen i ræven på ts og drar driten ut??Anonymous poster hash: cadc1...47c Har du fått med deg at det er ts selv som mener smertene skyldes forstoppelse? Hun kan ha mye annet som gir magesmerter. Anonymous poster hash: 8195b...632 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #16 Skrevet 11. juli 2015 Da kan du gjerne fortelle meg hva du mener legevakten skal gjøre? Bortsett fra å be ts ta avf midler (som legevakten ikke har), spise svisker, drikke vann og bevege seg osv. Tror du de stikker armen i ræven på ts og drar driten ut??Anonymous poster hash: cadc1...47c Det er ikke sikkert det er forstoppelse. Obstruksjon av tarm skaper også forstoppelse. Du skal drikke masse vann. Rå frukt kan hjelpe, om så pære. Veldig viktig å bevege på seg for å få tarmene i gang, spise tørre kjeks så magen får jobbe. Finnes også en drikke man kan kjøpe på apotek som er mykgjørende. De selger vel ikke avføringsmidler på butikk, da må du på apotek. Men kunstige søtningsstoffer er lakserende i større mengder. Mat som virker lakserende: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=643574 Anonymous poster hash: 41df0...05d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #17 Skrevet 11. juli 2015 Da kan du gjerne fortelle meg hva du mener legevakten skal gjøre? Bortsett fra å be ts ta avf midler (som legevakten ikke har), spise svisker, drikke vann og bevege seg osv. Tror du de stikker armen i ræven på ts og drar driten ut??Anonymous poster hash: cadc1...47c De hjelper med klyster. De kan også finne ut om det er andre årsaker, som for eks tarmslyng (må behandles raskt!), blindtarmbetennelse eller svulster. Det er ikke alltid "bare" obstipasjon. Anonymous poster hash: 054ab...197
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå