Gå til innhold

Imorgen får jeg pupper!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

I morgentidlig skal jeg operere inn saltvannsproteser i brystene mine, og jeg må si at jeg gleder meg! Har vært litt i tvil til tider, og synes det hele er litt skummelt, men i dag gleder jeg meg faktisk! Noen andre her ute med saltvannsproteser under brystmuskelen, med snittet under armen? Hadde vært kjekt med litt feedback om hva jeg har i vente... Både når det gjelder smerter og hvordan jeg kommer til å se ut i begynnelsen!!

Wæææ, ikke lenge igjen nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :)

Lykke til med operasjonen.

Tror ikke det er en vanlig måte du har valgt å legge inn på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja den er ikke så vanlig i Norge ennå, tror jeg. De fleste her til lands har silikonsproteser som legges inn over muskelen.. Iallefall det jeg har inntrykk av. Men denne måten å gjøre det på passet best til meg :) Men det må jo være *noen* der ute med "samme pupper" som meg! hehe :)

Skrevet

Hei på deg!

Du ser sikkert ikke denne før du kommer tilbake med nye perfekte pupper i morgen! Tok silikon for 1 1/2 uke siden, under muskelen. Tok snitt under, ikke ved armen!

Men ikke noe å grue seg til...., jeg hadde ikke vondt! Hvor mye skal du ta? TOk selv 260 gr.

Det jeg slet med vaar litt vondt i ribbeina den første dagen og skikkelig "melkespreng" i litt under en uke! Skal begynne å jobbe nå snart.

Det kommer til å gå kjempe bra, ikke noe å grue seg til!

Lykke til! Gi feed back når du er ferdig a??

Gjest lilletroll
Skrevet

Å så spennende!! Jeg skal om halvannen uke, men ikke med saltvann, og ikke snitt under armen, men jeg antar at de legger den under muskelen fordi jeg er så tynn.

Fortell oss hvordan det har gått når du orker, da!!

Gjest Anonymous
Skrevet

heihei, folkens, her sitter jeg altså med mine splitter nye pupper :)

Er en utrolig rar følelse å titte ned og tenke "hmm..de ER sånn, uten push-up." Jeg må si jeg går rundt her hjemme og smiler! Selvfølgelig vil de forandre seg en hel del, men jeg begynner allerede å bli veldig glad i dem :)

Skulle bare mangle, med en literpris på 60.000... hehe ;) Tok 250ml i hvert bryst, om noen lurte ;)

vel, morgenen operasjonsdagen var jeg ikke nervøs, eller jo, men på en reisefeber-aktig måte. Var ikke hysterisk, men pulsen gikk.

Fikk smertestillende og beroligende på klinikken, og så bar det inn i operasjonsslusa (lite rom mellom andre rom og operasjonssalen). Der strippet jeg helt ned til trusa, og tok på meg klinikkens morgenkåpe og sokker. Så fikk en lettere døsig meg hjelp til å komme opp på operasjonsbordet, og alle narkoseforberedelsene ble satt i gang. Så, etter å i "narkorus" pratet om fiselukt og andre kjekke ting (man blir litt fjern...) forsvant jeg, og takk og pris for det!

en og en halv time etterpå våkner jeg noe forvirret, og titter ned på mine nye bryster som strutter til den store gullmedaljen! Narkosen gjorde meg sliten, og når kirurgen kom for å teipe brystene skalv jeg som et aspeløv (ikke en overdrivelse, jeg datt nesten ned av sengekanten). Så fikk jeg hvile under dyna litt til, og typen min fikk komme inn. Etter å ha fått presset ned en skive og et glass saft bestillte vi drosje, og så bar turen hjemover. Det var vondt, ekkelt, og ja, jeg dro nok litt for tidlig. Første jeg gjorde hjemme var å spy.

melon-youghurt og 2,5dl eplejuice-kartong med sugerør har vært mine to beste venner siden operasjonen nå. De klarer jeg å finne selv, uansett hvor "invalid" jeg er om dagen, og jeg får krefter av dem. Og de smaker så nøytralt at jeg klarer å få dem ned selv om jeg skulle være litt "guffen".

så nå sitter jeg her, morgen nr 2 etter operasjonen, og ønsker all teipen til pokker i vold, har noen ribben som jeg gjerne ville gnaget av, og med luftbobler inne i brystet mitt som presser og knitrer.

Og herregud så deilig det er!

Ikke får jeg sovet mer enn max fire timer om gangen heller, våkner av enten smerter i ryggen eller av at jeg må tisse. Drikker mye, har "operasjonsfeber". Ringte kirurgen, det var normalt med 38 i feber noen dager etterpå. Takk gud for det, var redd jeg hadde fått infeksjon... men det var først etter 4-5 dager visstnok.

Har trengt litt hjelp til å komme meg opp fra sengen og sofaen et par tusen ganger, men det begynner å gå seg til. Ellers har jeg det helt supert :)

Men en liten (stor) ting irriterer meg... Den ene siden av teipremsen sitter lavere enn den andre, så protesen har presset seg litt lengre ned. Syns dere jeg skal slenge på litt medisin-teip en cm høyere opp selv, slik at protesen holder seg oppe? Jeg syns nemlig det.. Det ligger luft inni der og knitrer, så protesen vil nok legge seg der for alltid om jeg ikke gjør noe. Og å mase på klinikken er jo ikke vits om jeg bare trenger 20 cm teip og litt øyemål?

men uansett, er det noe dere lurer på så bare spør!

Foressten, må fortelle hva typen sa første gang han så dem:

"oj..de var store".

"hehe,takk" sa jeg "det er første gang jeg har hørt noen si det til meg i hele mitt liv!"

jippi!

Skrevet

Hei!

Gratulerer så masse....

Føler med deg, og håper at alt går bra med deg.

Jeg fikk nye bryster for 2 år siden, og har aldri hatt det bedre. Jeg valgte silikon, og det fordi jeg har lest i med. tidskrifter at saltvann kan ha en tendens til å klukke... Men ikke bekymre deg, det er liten sjans for det...

Jeg elsker mine bryster, slik som jeg gjorde før graviditet.

Er litt bekymret: Hva mener du med knitring? Luftbobler? Det hadde ikke jeg... Hva kommer det av???

ER det fordi at de fyller inn saltvann etter at de har lagt posene på plass????

Lykke til med puppene....

Skrevet

Hei, hei !

Det høres ut som du har vært på Fana?

Beskrivelsen din passer min nøyaktig. Jeg var der for ca 5 mnd siden, og la inn 300 ml saltvann.

Hvis den ene protesen er lengre ned synes jeg du skal ta kontakt med klinikken. Mine har en ørliten høydeforskjell og det synes best ved at brystvortene ikke er helt nøyaktig like.(den ene peker mer nedover) Dette har ikke rettet seg på 5 mnd, litt irriterende spør du meg :evil:

-pusur-

Skrevet
Mine har en ørliten høydeforskjell og det synes best ved at brystvortene ikke er helt nøyaktig like.(den ene peker mer nedover) Dette har ikke rettet seg på 5 mnd, litt irriterende spør du meg :evil:

-pusur-

Det er jo slik normale pupper ser ut, da; at de rett og slett ikke er helt like.

Skrevet

Det er jo slik normale pupper ser ut, da; at de rett og slett ikke er helt like.

Enig, og litt av poenget et jo å få de til å se naturlige.

Kanskje dine pupper var slik før oprasjonen?

Skrevet

Mine er også bittelite forskjellige. og slikt er jo naturlig....

Skrevet

Grattis! Jeg har hatt mine i ett år, og elsker dem! :P Men; de var litt forskjellige før, og er det fortsatt, naturlig nok.... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

hehe, ja det er visst vanlig det med luftboblene! Det stod i informasjonsskrivet jeg fikk før operasjonen, så jeg ble ikke redd. Hadde nok lurt litt ellers ja! Men hva det kommer av vet jeg ikke, det sto bare at det kommer luft inn under operasjonen som gnisser mot protesen..

Men nå har jeg mailet FMS og spurt ang puppen som er litt annerledes. Har en liten mistanke om at det er en blødning inni der... for hele brystet er litt forskjellig fra det andre. Og mine var helt like før operasjonen. Det er også litt hardere... huff og huff. typisk meg!

men jeg får se hva FMS sier i morgen da. Håper de sier at det ikke er noe :)

men: pupper er det. og med klær og BH blir det nok nydelig uansett :) jeg får bare krysse fingrene! Ingen er garantert perfekt resultat, *noen* må jo være enkeltpersonene bak statistikken....så.. Jeg skal holde dere oppdatert.

Gjest lilletroll
Skrevet

GRATULERER SÅ MASSE!!!! :blomst_opp:

Spennende å lese din historie!! Blir spennende å høre hva de har å si om, høydeforskjellen!

(èn uke igjen på mandag til min operasjon :danse: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har en klinikk i bergen å anbefale? Tenker på saltvanns innlegg og pris, vil ikke ha de så store,men sånn at de blir rundere å kan passe 75 b.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gud så bra dette går!

Iallefall såvidt jeg vet ;)

I dag dro typen til byen og kjøpte BH, tenkte det sikkert ikke var så dumt hvis jeg ville jobbe litt med den ene protesen. De gamle bh'ene passer ikke nå.. MOAHAHA!!!

Deilig med BH på, men kunne nok ikke hatt det tidligere, har vært så øm. Men nå er det ikke vondt i det hele tatt, så lenge jeg holder meg i ro. Er fremdeles veldig forsiktig med å ha armene i aktivitet, og løfte dem og sånn. Vil ikke ødelegge for sluttresultatet, pluss at det faktisk kjennes vondt.

Men, på mandag er det kontroll, og da skal teip og bandasje av tror jeg!! Håpe håpe..

Klem klem alle sammen!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepp nå er jeg her igjen!

Jeg hadde rett, den ene protesen satt litt lavere enn den andre. Men gud så deilig det var å få av bandasjene! Kirurgen sa at litt teip ville fikse det, og det var det jeg også trodde. Teip og bøyle-bh. Så nå sitter jeg her med teip snurret rundt hele brystkassen et par runder! Men jeg så med en gang at det kom til å bli fint, for nå er begge brystene like høyt oppe. Skal ha teipen på i to uker, men jeg tar tre for sikkerhetsskyld. Gidder ikke å planlegge noe et halvt år, betale 30.000kr for det, og så angre et helt liv fordi jeg ikke hadde tolmodighet til å gå med litt teip på et par ukers tid. Selvfølgelig hadde det vært best om det var perfekt med en gang, men man kan jo ikke forvente perfekte resultater. Man får jo beskjed om det med en gang:)

Så jeg er faktisk kjempefornøyd! Var litt ubehagelig å presse protesen opp mens han teipet, men det gikk helt fint. Så det venstre brystet kjennes litt sårt nå, men det tolker jeg som en bra ting. For der det er sårt, må detjo gro. Og om det gror, så blir sikkert protesen "hengende" der den skal :) Men herregud,det er bare snakk om en cm eller to, ingen krise om dette ikke funker. Men det tror jeg det gjør, for teipen sitter skikkelig hardt.

Og jenter...

Jeg ser dødsflott ut!!! Jeg er så fornøyd, jeg hadde virkelig ikke trodd at det skulle se så..puppete ut med en gang!

Trodde jeg skulle se helt...mørbanket, blå og jævlig ut. Men her sitter jeg med en nydelig oppfylt B-cup BH, og føler meg helt.. Fantastisk :kul:

jippi!!

Men helt seriøst: Jeg klør noe for****** under armene!!! Og jeg stinker. Tør ikke vaske med skikkelig enda. Og under den ene teipen (arr-teipen), ser jeg helt..blæsj, ut. blanding av æsj og blæh.

tenk om jeg råtner... :klø:

Moahaha! :hoho:

Skrevet

Kjempe spennende å lese innleggene dine! Fortsett å fortell for du skriver godt og detaljert. Jeg har veldig lyst på pupper jeg også. Men jeg lurer på om brystvortene vil bli annerledes eller mindre følsomme. Kjærsten min er VELDIG opptatt av de og jeg er jo fornøyd med de selv også. Jeg har liker figuren min ellers, men jeg mangler liksom pupper. Da hadde jeg vært happy. Jeg har jo rompe og da må man jo liksom ha puppene til å veie opp for den, hvis du skjønner.

Blir saltvannsproteser mykere enn silikon? Alle gutter jeg kjenner sier at silikon er så hardt og jævlig og at jeg ikke må finne på å ta det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kløøøøøøøøør....

Dere vet hvordan der er når dere har gått med en for stram truse, og så når dere tar den av har den liksom "skåret" seg inn i huden og laget et rødt merke, og så svir det først *etter* at du har tatt av trusa? :-?

SÅNN svir jeg under teipen på morgenen. :o

blæblæblæblæblæ...

Men ellers har jeg det bare fint ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...