Gå til innhold

Når begynner skolebarna med..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de har liten tid. Omtrent alle jentene har langt hår og hvis de skal begynne å vaske og tørke håret sier det seg selv at det tar laaang tid.

Forøvrig begynner de med svømming i 2 klasse og dusjing i 4 klasse her hvor vi bor.

Hva synes ungene selv om dette da? Synes de det er greit å ikke få vaske håret etter gymtimene?

Anonymous poster hash: 76c29...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva synes ungene selv om dette da? Synes de det er greit å ikke få vaske håret etter gymtimene? Anonymous poster hash: 76c29...a31

De er da i nesten like mye aktivitet i friminuttene også. Førsteklassinger tåler godt å ikke dusje etter gymmen.

Det er da bare å dusje hjemme etterpå. Ser for meg hvor mye tid som skulle gått med om 30 førsteklassinger skulle skiftet, hatt gym for så å dusje iløpet av en time..

Uansett.. Her begynner de å dusje etter gym i fjerde eller femte klasse. De hadde fire timer svømming i første klasse. Kan se ut som svømming blir kuttet ut nå som kommunen skal spare penger igjen, så hvordan det blir med svømming oppover gjenstår å se, men som sagt, de startet i første klasse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er da i nesten like mye aktivitet i friminuttene også. Førsteklassinger tåler godt å ikke dusje etter gymmen.

Det er da bare å dusje hjemme etterpå. Ser for meg hvor mye tid som skulle gått med om 30 førsteklassinger skulle skiftet, hatt gym for så å dusje iløpet av en time..

Uansett.. Her begynner de å dusje etter gym i fjerde eller femte klasse. De hadde fire timer svømming i første klasse. Kan se ut som svømming blir kuttet ut nå som kommunen skal spare penger igjen, så hvordan det blir med svømming oppover gjenstår å se, men som sagt, de startet i første klasse

Det er ikke 1.klassinger som ikke dusjer jeg snakker om. Innlegget jeg kommenterer forteller om unger fra 4.klasse og oppover som dusjer etter gymtimene,men ikke får lov til å vaskehåret når de dusjer.Jeg synes det er drøyt å nekte de hårvask, selv om jeg skjønner at det tar lenger tid i dusjen hvis de skal rekke å vaske hår.

Anonymous poster hash: 76c29...a31

• Liker 1
Skrevet (endret)

Begge deler begynte de med i første klasse her (de fleste barneskolene i kommunen har egne basseng). De er klare på at dusjing etter gym ikke er nødvendig så tidlig, men at de opplever at det er lettere for barna å begynne med dette tidlig framfor å plutselig skulle være nakne sammen først i tredje eller fjerde og at de synes det er en god rutine å etablere.

Endret av Arkana
Skrevet

Slutten av 3 har de dusjet et par ganger. Begynner fast i 4.

Vi har ingen svømmehall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...