Coiljente Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Nå er det sikker gang nummer 100 med UVI. Er sååå lei!!! Jeg begynte med dette for ca 1 1/2 år siden. Begynte smålig med sopp i underlivet, og det utviklet seg til UVI. Har gått på x antall forskjellige antibiotikakurer (selexid, trimethoprim, doxycyclin) og har gått på Hiprex i 6 mnd. Hiprex hjalp, og hadde veldig lite symptomer til UVI. Jeg sluttet med Hiprex i februar i år og har ikke hatt noe tegn til UVI før en gang i mai. Det varte bare i noen timer. Har nå fått det igjen, og lurer på om det er noe som kan forebygge UVI? Ikke det vanlige som "drikk ett glass appelsinjuice hver dag", "drikk mye tranebær juice", "drikk masse vann" osvosv. Finnes det noen operasjoner eller lignende som kan hindre UVI? Eller må jeg begynne på Hiprex igjen og ha det som en fast tabelettkur resten av livet? UVI er noe som plager meg ekstremt. Det er forskjellige grader på UVI, noen får det bare litt og har lite vondt, mens andre (sånn som meg) blir helt ødelagt og klarer ingenting. Jeg sliter også mye med høy puls, blir veldig stresset og begynner å skjelve når det oppstår UVI. Føler liksom ikke jeg kan planlegge noe, er alltid redd for å få UVI.. Jeg håper så inderlig at noen av dere som leser dette kan hjelpe meg. Jeg er bare 19 år, og dette hindrer meg i å gjøre mye! Har gått glipp av så mye allerede..
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Hva var årsaken til at det oppstod første gang? Får du det som oftest i forbindelse med sex, eller hva virker å være grunnen? Anonymous poster hash: 44df9...41b
Coiljente Skrevet 10. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2015 Hva var årsaken til at det oppstod første gang? Får du det som oftest i forbindelse med sex, eller hva virker å være grunnen? Anonymous poster hash: 44df9...41b Første gangen er jeg veldig usikker på hva som gjorde at det slo ut. Men det varierer veldig med hva som er grunnen.. Det kan være alt fra sex, til å sitte på kalde plasser! Hadde samleie i går, så det er mest sannsynlig årsaken. Men jeg går alltid på do etterpå, og vasker meg nedentil. Er superforsiktig når det gjelder det.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Har du vært utredet? Ved så mange og hyppige UVI-er så er egentlig utredning på sin plass. Jeg var veldig plaget med UVI da jeg var sammen med eksen, fikk UVI så og si hver gang vi hadde samleie, selv om jeg tisset etterpå. Med min nye mann så har jeg ikke hatt det en eneste gang. Helt merkelig, men det må ha vært et eller annet med eksen jeg reagerte på. Anonymous poster hash: 62a32...9f8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Første gangen er jeg veldig usikker på hva som gjorde at det slo ut. Men det varierer veldig med hva som er grunnen.. Det kan være alt fra sex, til å sitte på kalde plasser! Hadde samleie i går, så det er mest sannsynlig årsaken. Men jeg går alltid på do etterpå, og vasker meg nedentil. Er superforsiktig når det gjelder det. Da håper jeg du bare vasker ned vann der. Er ikke bra med såpe. Du kan ta tranebær piller. Forebygger ganske bra, og man slipper å drikke veldig mye.Anonymous poster hash: 8ca71...2c7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Bruker du kondom? Plasten kan medvirke til uvi for noen.Anonymous poster hash: 823ec...51b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Da håper jeg du bare vasker ned vann der. Er ikke bra med såpe. Du kan ta tranebær piller. Forebygger ganske bra, og man slipper å drikke veldig mye.Anonymous poster hash: 8ca71...2c7 Bullshit. Går fint med såpe. Mine gynekologer anbefaler intimsåpe. I tillegg må jeg skylle min vagina innvendig med saltvann etter sex. Det er det eneste som gjør at soppen holder seg unna med meg.Anonymous poster hash: 1f754...5e0
Coiljente Skrevet 11. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2015 Har du vært utredet? Ved så mange og hyppige UVI-er så er egentlig utredning på sin plass. Jeg var veldig plaget med UVI da jeg var sammen med eksen, fikk UVI så og si hver gang vi hadde samleie, selv om jeg tisset etterpå. Med min nye mann så har jeg ikke hatt det en eneste gang. Helt merkelig, men det må ha vært et eller annet med eksen jeg reagerte på. Anonymous poster hash: 62a32...9f8 Hva er det du mener med utredning?
Coiljente Skrevet 11. juli 2015 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2015 Bruker du kondom? Plasten kan medvirke til uvi for noen.Anonymous poster hash: 823ec...51b Nei, bruker p-piller. Har gjort det i 4 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå