Gå til innhold

Mensen selv med p-piller.. hjelp?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg går på p-pillene oralcon og velger innimellom å hoppe over mens som vanligvis går veldig fint.. Men nå som jeg endelig har møtt en fyr og som mest sannsynlig skal ha sex i morgen, har jeg selvfølgelig fått mensen.. Akkurat NÅ av alle måneder..

Finnes det en måte jeg kan stoppe blødnngene frem til i morgen?

Så typisk... 

Anonymous poster hash: cc15d...138
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har blødningen kommet så er det ingenting du kan gjøre.

Anonymous poster hash: 550a8...7f4
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ååh, ikke om jeg tar flere p-piller i kveld?

AnonymBruker
Skrevet

NEI.

Anonymous poster hash: 289d5...d26
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å herre.. Har ikke hatt mensen på 6 mnd, og akkurat når jeg skal ha sex.. ja da!!

Gjest Morello
Skrevet

Er jo alltids en sjangs for at blødningen stopper om du fortsetter med p-pillene som vanlig. Men ikke ta for mange, det klusser bare med kroppen din. :) 

Hvis ikke får du nå bare kjøre på selv om du har mensen..! ^^

AnonymBruker
Skrevet

Å herre.. Har ikke hatt mensen på 6 mnd, og akkurat når jeg skal ha sex.. ja da!!

Der har du nok grunnen. Hos meg fikk jeg mellomblødninger etter ca 6 mnd om jeg ikke hadde bortfallsblødningen ofte nok. Det bygger som opp slimhinner i livmoren, og når denne blir for tykk må den ut, og du får mellomblødning.

Anonymous poster hash: 550a8...7f4

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det finnes en enkel løsning på dette problemet. Inviter fyren til deg på biffmiddag. I det du legger biffen på tallerkenen hans sier du "Etter du har spist din blodige biff, skal du få smake på en blodig muff" og kaster en blodig tampong i ansiktet hans i mens du fniser og smiler lekent.

Endret av MinnisMus
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere :) 

Det finnes en enkel løsning på dette problemet. Inviter fyren til deg på biffmiddag. I det du legger biffen på tallerkenen hans sier du "Etter du har spist din blodige biff, skal du få smake på en blodig muff" og kaster en blodig tampong i ansiktet hans i mens du fniser og smiler lekent.

Haha, da ser jeg nok ikke han igjen..  :fnise:

Skrevet

Det går helt greit å hoppe over mensen noen ganger, men ikke gjør det for ofte etter hverandre. Da kan du få mellomblødninger eller ende opp som en bekjent av meg som hoppet over det i 9 måneder og plutselig fikk en kjempe-blødning helt momentant.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Wow! Jeg hopper max over mensen 2 ganger, tør ikke tenke på hva som bygger seg opp inni der hvis ikke. Men vet jeg at jeg ikke skal noe neste mnd under mensen så tar jeg pillefri da, for da har man mulighet til å hoppe over de neste 2mnd. Du vet det må tømmes i ny og ned. Synd det skulle skje nå, men du får bare si i fra så kan dere finne på noe i dusjen eller annet i den duren

Anonymous poster hash: 400bf...cf3

• Liker 1
Skrevet

Hadde du lest pakningsvedlegget til medikamentet du stapper i deg, hadde du fått med deg at du ifølge produsenten skal hoppe over maks en menstruasjon. Jeg tipper du ikke har snakket med legen din om å ta pillene i strid med bruksanvisningen heller. Bare forslaget om å ta flere piller sier ganske tydelig at du ikke er voksen nok hverken til å dosere dine egne medisiner eller ha sex med noen. Du bør nok vente en del år til med begge deler.

• Liker 5
Skrevet

Hadde du lest pakningsvedlegget til medikamentet du stapper i deg, hadde du fått med deg at du ifølge produsenten skal hoppe over maks en menstruasjon. Jeg tipper du ikke har snakket med legen din om å ta pillene i strid med bruksanvisningen heller. Bare forslaget om å ta flere piller sier ganske tydelig at du ikke er voksen nok hverken til å dosere dine egne medisiner eller ha sex med noen. Du bør nok vente en del år til med begge deler.

Helt feil. Man kan hoppe over mens så mye man vil med oralcon/mikrogynon. Jeg gikk på det i mange år og legen sa til meg at jeg helt fint kunne ta pillene helt sammenhengende, uten pauser. For min del fikk jeg mellomblødninger etter ca 3-4 brett, så da pleide jeg å ta en pillefri uke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg tror ikke du klarer å stoppe det.. Jeg skulle forkorte pillefri uke for å bytte dag, men siden mensen kom så sent den uken så fortsatte blødningen som vanlig selvom jeg startet på de aktive pillene. Tror du bare må la kroppen styre dette selv.

Anonymous poster hash: 6cc13...05a

AnonymBruker
Skrevet

Wow! Jeg hopper max over mensen 2 ganger, tør ikke tenke på hva som bygger seg opp inni der hvis ikke. Men vet jeg at jeg ikke skal noe neste mnd under mensen så tar jeg pillefri da, for da har man mulighet til å hoppe over de neste 2mnd. Du vet det må tømmes i ny og ned. Synd det skulle skje nå, men du får bare si i fra så kan dere finne på noe i dusjen eller annet i den durenAnonymous poster hash: 400bf...cf3

Ingenting som bygger seg opp. Du kan hoppe over så mye du vil.

Anonymous poster hash: b6b65...530

Skrevet

Helt feil. Man kan hoppe over mens så mye man vil med oralcon/mikrogynon. Jeg gikk på det i mange år og legen sa til meg at jeg helt fint kunne ta pillene helt sammenhengende, uten pauser. For min del fikk jeg mellomblødninger etter ca 3-4 brett, så da pleide jeg å ta en pillefri uke.

Og det har du fra legen din. Hvis TS hadde spurt der noen gang, om noe som helst relatert til p-piller hadde ikke denne tråden blitt laget.
Skrevet

Og det har du fra legen din. Hvis TS hadde spurt der noen gang, om noe som helst relatert til p-piller hadde ikke denne tråden blitt laget.

Ja legen min informerte meg om det da jeg startet opp med p-piller. Ikke alle har like gode leger og får kanskje ikke like god informasjon, da er det jo greit, og helt innafor, å spørre på et forum da legen ikke alltid er tilgjengelig.

Men du skrev også at det står i pakningsvedlegget at man aldri skal hoppe over mer enn én menstruasjon, der feilinformerer du for det stemmer ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gir du helt feil informasjon?

Oralcon/microgynon kan man gå på (og dermed hoppe over mensen) så mange måneder man vil. Noen får mellomblødninger, men andre kan slippe blødningene så lenge man går på dem uten pause.

Og det har jeg fra gynekolog på Ullevål.

Anonymous poster hash: 2447f...0fe

• Liker 1
Skrevet

Ja legen min informerte meg om det da jeg startet opp med p-piller. Ikke alle har like gode leger og får kanskje ikke like god informasjon, da er det jo greit, og helt innafor, å spørre på et forum da legen ikke alltid er tilgjengelig.

Men du skrev også at det står i pakningsvedlegget at man aldri skal hoppe over mer enn én menstruasjon, der feilinformerer du for det stemmer ikke.

Jeg sa ikke at det stod at man aldri skulle hoppe over mer. Men pakningsvedlegget sier bare at man kan ta to brett etter hverandre uten pillefri uke, så indirekte sier det det. Og da gjør man selvfølgelig ikke noe annet uten å forhørt seg med lege e.l. Med mindre man er en idiot - som TS, som til og med lurte på om det kunne være en idé å knaske i seg EKSTRA piller. Da er man faktisk ikke voksen nok til å styre eget medikamentinntak. Reseptbelagte legemidler er ikke sukkertøy.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg sa ikke at det stod at man aldri skulle hoppe over mer. Men pakningsvedlegget sier bare at man kan ta to brett etter hverandre uten pillefri uke, så indirekte sier det det. Og da gjør man selvfølgelig ikke noe annet uten å forhørt seg med lege e.l. Med mindre man er en idiot - som TS, som til og med lurte på om det kunne være en idé å knaske i seg EKSTRA piller. Da er man faktisk ikke voksen nok til å styre eget medikamentinntak. Reseptbelagte legemidler er ikke sukkertøy.

Du skrev da vitterlig at det stod i pakningsvedlegget at man skal hoppe over maks én menstruasjon - og det stemmer ikke. TS lurte på om det kunne løse problemet å ta flere piller, altså at hun fortsatte på pillene istedet for å ta pillefri uke; det er jo et helt legitimt spørsmål da det faktisk kan løse problemet hun hadde. Mest sannsynlig ville hun likevel blødd, men det er ikke skadelig å prøve, og blødningen ville kanskje blitt mindre enn med pillefri uke.

Jeg syns du er hard mot TS. P-piller kan brukes på ulike måter og da er det lett å bli forvirret, og da er det jo greit å kunne spørre på et forum, et kvinneforum attpåtil, med mange som har erfaring og kunnskap med p-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...