Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er langt unna fastlegen. Har fått sopp i underlivet -bruker ca nesten krem. Opplever veldig tissetrang og tyngdefølelse i kjønnsleppene. Har ikke smerter ved tissing. Kan det være uvi? Er langt fra fastlege,kan jeg be evnt legevakt sjekke en urinprøve?

Anonymous poster hash: 6189d...f29

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er langt unna fastlegen. Har fått sopp i underlivet -bruker canesten krem. Opplever veldig tissetrang og tyngdefølelse i kjønnsleppene. Har ikke smerter ved tissing. Kan det være uvi? Er langt fra fastlege,kan jeg be evnt legevakt sjekke en urinprøve?

Ja ta kontakt med legevakten for å levere en prøve og få en sjekk :)

Anonymous poster hash: 50d34...e9d

Gjest iGirl
Skrevet

Er langt unna fastlegen. Har fått sopp i underlivet -bruker canesten krem. Opplever veldig tissetrang og tyngdefølelse i kjønnsleppene. Har ikke smerter ved tissing. Kan det være uvi? Er langt fra fastlege,kan jeg be evnt legevakt sjekke en urinprøve?

Man har i stor grad gått bort fra å behandle UVI med antibiotika den siste tiden, så dersom du ikke har andre symptomer, som for eksempel smerter i korsryggen og feber, kan du fint vente noen dager og se om det gir seg. Pass på å drikke mye vann.

AnonymBruker
Skrevet

Man har i stor grad gått bort fra å behandle UVI med antibiotika den siste tiden, så dersom du ikke har andre symptomer, som for eksempel smerter i korsryggen og feber, kan du fint vente noen dager og se om det gir seg. Pass på å drikke mye vann.

Dette medfører ikke helt korrekthet.

Man behandler Uvi, særlig hvis man har hatt det et par dager. Ubehandlet UVI kan gå over til nyrebekkenbetennelse, som igjen er ganske alvorlig.

Hvis du er i starten av forløpet til en UVI så kan du klare å knekke den med å drikke godt med vann, og gjerne tilskudd av tranebær, enten i form av juice eller tabletter (helsekost, juice får du kjøpt i butikk). 

Anonymous poster hash: 4fdce...56a

• Liker 4
Skrevet

Jeg har alltid fått antibiotika ved uvi. Kan ikke stemme at man ikke skal kunne få det, for det er jo så forferdelig vondt...

AnonymBruker
Skrevet

Når begynte de med å gå vekk i fra å behandle uvi? Jeg har selv forsøkt å la vær å oppsøke lege for uvi, det nytter jo ikke. Uvi er utrolig smertefullt og ubehandlet kan den gjøre større skade lenger opp i urinveiene. Og det ender jo med antibiotika hver gang likevel, det eneste jeg oppnår ved å vente, er smertefulle dager og enda lenger antiobiotika kur.

Legen min

Anonymous poster hash: 38f80...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...