Gå til innhold

Lite fyr I peisen i forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dama mi har mistet tenningen og vi sliter med sex tørke. Har vært i sammen i 5 år nå og hun er rundt 40. Jeg 8 år eldre.

Vi har lite sex. Ca 1 gang i måneden. Når det skjeer er det fordi dama mi er klar. Jeg har gjort tilnærminger i årevis i alle mulige varianter og følt at det har vært mye enveis tilnærming fra meg. Etter en stund tenkte jeg at nå skal jeg tilnærme meg mindre og se hva som er hennes behov. Når jeg er type behov 2 til 3 ganger i uken og hennes er 1 gang i måneden. Nå vet jeg ikke hva som er hennes utfordring. Etter min lille undersøkelse har jeg forsøkt å øke opp frekvens igjen og gjøre ulike fremstøt med romantisk middag etc etc blomster osv men avvisninger har nå til slutt ført meg inn i et passivt modus. Ulven i meg holder på å dø !

Jeg er veldig veldig glad i kjæresten min men finner ikke ut av dette. Jeg er redd at min ensomhet sprekker. Jeg ordner meg selv når det trykker på men det løser bare et behov kortsiktig.

Hva mener du er tilnærmingen i dette.

Jeg har tatt dette opp med henne både muntlig og over brev men det skjeer ikke noe.

Pls. Hjelp oss

Anonymous poster hash: ff7e3...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på tide å skaffe seg litt side-fitte tror jeg.



Anonymous poster hash: a81da...a54
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom tanken mange ganger men det løser ikke den gode kjærlighets følelsen som er limet i forholdet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må lære seg å like det igjen. Du må bare være streng og ta kontrollen og si: Fra nå av skal vi ha sex annenhver dag. Dermed basta! Det er faktisk utroskap og brudd på ekteskapet å nekte partneren seksualliv så lenge.



Anonymous poster hash: 5a84f...a84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom tanken mange ganger men det løser ikke den gode kjærlighets følelsen som er limet i forholdet

det er jo derfor du skal ha side-fitte, sånn at du får sexen der og det romantiske der hjemme.

Anonymous poster hash: a81da...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at tenkeboksen må frem

 

Du må bare rett og slett si til henne at du har behov for sex, og hvis hun nekter så må du jo bare rett og slett si hva du vil gjøre da. F.eks. skaffe deg sex et annet sted, gjøre forholdet åpent eller slå opp.

Anonymous poster hash: 5a84f...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som folk svarer..!

TS: har du prøvd å snakke med kjæresten din? Forklar henne dine behov og at det sårer deg når hun alltid avviser. Spør om det er noe dere kan gjøre sammen som kan hjelpe, har hun det vanskelig på noen måte? Stress på jobb? Plager i forbindelse med overgangsalderen? Uansett må du snakke med henne, i en nøytral setting og på en rolig og ordentlig måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som folk svarer..!

TS: har du prøvd å snakke med kjæresten din? Forklar henne dine behov og at det sårer deg når hun alltid avviser. Spør om det er noe dere kan gjøre sammen som kan hjelpe, har hun det vanskelig på noen måte? Stress på jobb? Plager i forbindelse med overgangsalderen? Uansett må du snakke med henne, i en nøytral setting og på en rolig og ordentlig måte.

leste du innlegget hans, han har både snakket med henne og skrevet brev til henne. hvor mye mer snakking må til.

 

han må bare finne seg litt side-fitte, så har han i pose og sekk, og det vil også teste hvor mye lyst hun egentlig har på han. når han fullstending trekker tilbake sine seksuelle framsteg vil hun bevise om hun trives slik situasjonen er eller om hun savner det.

Anonymous poster hash: a81da...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste du innlegget hans, han har både snakket med henne og skrevet brev til henne. hvor mye mer snakking må til.

han må bare finne seg litt side-fitte, så har han i pose og sekk, og det vil også teste hvor mye lyst hun egentlig har på han. når han fullstending trekker tilbake sine seksuelle framsteg vil hun bevise om hun trives slik situasjonen er eller om hun savner det.

Anonymous poster hash: a81da...a54

Det kommer jo litt an på hvordan han har tatt det opp før da. Ingen ønsker å høre at de er udugelige pga lite sex rett etter en romantisk middag med hensikten å få dem til sengs for eksempel.

Og utroskap fra hans side løser da ingen av problemene deres, da får han heller slå opp og nyte friheten det gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slått opp.

Om du har prøvd å snakke med henne så får det være hennes problem. Hun kan ikke forvente at det holder med sex en gang i måneden.



Anonymous poster hash: c3eca...080
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo forsøke å snakke om dette hos en profesjonell?

 

Uansett synes jeg du ikke skal synke så dypt at du er utro. Gjør det heller slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Andrea93

Syns det er trist at det første rådet du får er å være utro. Er du så glad i dama di som du sier, burde ikke det være en tanke du vurderer i det hele tatt. Det fortjener hun ikke. Men samtidig skjønner jeg at det er enormt frustrerende. Er det et alternativ å diskutere åpent forhold? Blir løsningen å involvere andre bør det skje med aksept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke utroskap, han skal jo ikke inngå et romantisk forhold til noen andre, bare få det han ikke får hjemme.



Anonymous poster hash: a81da...a54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er trist at det første rådet du får er å være utro. Er du så glad i dama di som du sier, burde ikke det være en tanke du vurderer i det hele tatt. Det fortjener hun ikke. Men samtidig skjønner jeg at det er enormt frustrerende. Er det et alternativ å diskutere åpent forhold? Blir løsningen å involvere andre bør det skje med aksept.

 

Å holde tilbake sex er også utroskap.

Anonymous poster hash: 5a84f...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Andrea93

Å holde tilbake sex er også utroskap.

Anonymous poster hash: 5a84f...a84

Nei, det er det ikke. Dårlig gjort, absolutt, og ødeleggende for forhold, men utroskap defineres av å gå bak noens rygg. Det gjør hun ikke, og da er hun ikke utro. Hun har jo ikke sex med andre, hun har bare ikke sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke. Dårlig gjort, absolutt, og ødeleggende for forhold, men utroskap defineres av å gå bak noens rygg. Det gjør hun ikke, og da er hun ikke utro. Hun har jo ikke sex med andre, hun har bare ikke sex.

 

Nei, utroskap er å bryte den pakten et eksteskap / forhold er. 

 

Fra Wikipedia "Utroskap er et begrep som generelt betegner det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse."

Anonymous poster hash: 5a84f...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å dele tanker her inne.

Følelse Nr 1 oppsummert av feedback er å ta løvbladet fra munnen og snakke om det.

Nr 2 kast tøfler og bli tøffere

Nr 3 skjeer det ikke noe nå etter nok et utspill om å ta tak i forholdet er løpet kjørt.

Livet er for kort til å tulle livet vekk på sparebluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andrea93

 

Nei, utroskap er å bryte den pakten et eksteskap / forhold er. 

 

Fra Wikipedia "Utroskap er et begrep som generelt betegner det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse."

Anonymous poster hash: 5a84f...a84

 

Og det løftet man avgir, er å være lojale og trofaste mot hverandre - det står ingenting om hyppighet av sex i bryllupsløfter, det kan jeg love deg. Det å holde seg til hverandre er derimot en ganske så sentral del av det. Nå er vel ikke TS og kjæresten gift, så strengt tatt har de ikke avgitt løfter i det hele tatt, men det å være trofaste mot hverandre er likevel en forventning fra begges side når man går inn i et monogamt forhold. Å gå bak kjærestens rygg vil kanskje løse problemet hans kortsiktig, men vil gi et kolossalt mye større problem i det hun finner det ut. 

Endret av Andrea93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...