Gå til innhold

er dette en OK treningsøkt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå ned et par kilo som har sneket seg på i løpet av sommeren :o . Derfor har jeg økt kardio treningen. Pga at jeg er student og leser best om ettetmiddag/kveld bruker jeg morgentimene 4-5 dager i uka til trening. (Det hender det blir en aerobic time/spinn time en kveld i blant). Jeg trener før frokost (spiser et eple) på helsestudio.

Først har jeg en 50 minutters økt på step-maskinen. Deretter styrke i ca 20-30 min, og til slutt 20-30 min løping eller sykling.

Jeg er klar over at jeg burde tatt den lengste kardio økta etter styrke, men jeg blir litt daff etter styrketreningen, og derfor gjør jeg det slik.

Jeg har veldig mye energi om morgenen. Om kvelden derimot ville jeg hatt problemer med å komme meg igjennom en slik økt.

Høres dette ut som en OK treningsøkt eller burde jeg forandre på noe? Eks ta hele kardioøkta i en smell?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville nok spist litt mer enn et eple før en slik økt...

Skrevet

Eeh.. ja vel..

Dette har jeg fra fitness-miljøet (da en av mine kollegaer på SPENST har drevet med før.)

Det beste er faktisk å varme opp som vanlig 10-15 min. Så ta styrke lenger enn du gjør. Øk gjerne til 45-60 min og tren utholdenhet til slutt! Forbrenn karbohydrater med styrketrening og fett ved utholdenhet når du tar det "den veien".

Bare et tips. Husk å spis helst innen en halvtime etter du har trent. Hjelper ikke å skippe maten, da bryter du bare ned kroppen din. Pass på å fylle inn med rekreasjonsdager.

lykke til

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er viktig å få i seg litt proteiner før en slik økt. Hva med å spise litt cottage cheese i tillegg til eplet før økten??

Skrevet

Takk for svar og tips dere!