Teardrop Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Hva pleier du å fylle marsipankaka med bortsett fra krem?
petterm Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Bananskiver og jordbærsyltetøy gjerne i ett lag, sammen m krem. Ananas/krem. 2
Bondenisse Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Sommerstid. Masse ferske jordbær og en 50/50 blanding av krem (pisker selv) og ferdig vaniljekrem. Ellers kan jeg lett bytte ut jordbærene med rips, bringebær eller noe syltetøy. Mandarin og aprikos er også godt. Lukket valnøtt (google) er en klassiker her i trøndelag 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Kirsebærkompott og en blanding av romkrem og krem. På bløtkake bruker jeg jordbærsyltetøy og bananskiver, evnt også biter av ferske jordbær. Og en blanding av vaniljekrem og krem. Får alltid skryt for gode kaker.Anonymous poster hash: 4ba70...db7
Christiania_Oslo Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Lager et lag med jordkremkrem, da blander jeg jordbærsyltetøy med krem og ett lag med vanilje/krem mix.
grrwaffmjau Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Bringebærsyltetøy, krem, vaniljekrem og banan Endret 10. juli 2015 av grrwaffmjau
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 - jordbær eller bringebærsyltetøy og vanilijekrem. Gjerne hele bær i tillegg - banan - karamellpudding - slik cocktailfruktblanding man får på boks (sikkert himla harry, men barndomsminner fra 80-tallet.. ) Anonymous poster hash: c3412...37f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Bringebærsyltetøy Vaniljekrem Fløte Toppen pyntes med enten bær, mørk sjokolade (moccabønner) og enda mer krem. Anonymous poster hash: fec8a...e04
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 Bubblebee Hva slags sjokolademousse bruker du? Det og bringebærkrem høres veldig godt ut Anonymous poster hash: fec8a...e04
Rosaboble15 Skrevet 10. juli 2015 #12 Skrevet 10. juli 2015 -Bringebær- og sjokolademousse. -Hjemmelaget vaniljekrem, hjemmelaget bringebær/jordbærsyltetøy og krem. -Hvit sjokolademousse og jordbærsyltetøy. -Vaniljekrem, krem og bær.
Gjest Ennasus Skrevet 12. juli 2015 #13 Skrevet 12. juli 2015 Har aldri laget marsipankake, men hvis jeg hadde gjort det hadde jeg gjort det på samme måten som jeg lager bløtkake: 1.Bunn - jordbærpurè også jordbærkrem 2.Bunn - jordbærpurè - vaniljekrem også stikker jeg jordbærskiver nedi kremen så det dekker hele flata Også toppen og dekker med krem og bær Jordbærpurèn bare moser du jordbær og tilsetter sukker til ønsket søthet. Jordbærkrem: 300g jordbær 6-7ss sukker 3dl fløte 3-5plater gelatin Pisk fløten til krem. Legg gelatinplatene i kaldt vann til de er myke. Mos jordbær, bland sammen med sukkeret. Varm opp en liten del av jordbærsausen i en kaserolle. Når jordbærsausen er varm tilsetter du gelatinen. Fjern kaserollen fra plata og tilsett resten av jordbærsausen. Når sausen har fått kjølt seg litt ned litt blander du den sammen med kremen
KristineS Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Favoritten min når jeg var lita var ett lag med krem, hermetisk ananas og mørke sjokoladebiter, og et lag med krem og bringebærsyltetøy. Mmmmm..... Ellers er det meste av bær/fruktmousse godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå