AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Vi skal ha 3 retters middag, kokken vi skal bruke har gode kontakter og kan skaffe skikkelig kjøtt, både elg og hjort. Dette passer ypperlig til et bryllup på fjellet Hva ville dere valgt? Og hvilken forrett og dessert kunne passet til? Anonymous poster hash: f39a2...1f2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Jeg elsker hjort Anonymous poster hash: ed191...68a
Gjest pellepirat Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Og jeg eeeelsker elg! Nam! Det er nok smak&behag med andre ord
Cinzia Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Hjort!!! Ville gått for noe sjømat til forrett, f.x kamskjell, kanskje. Og så sjokoladefondant eller panna cotta til dessert. Mmmmmmm!!!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Jeg hadde vært veldig fornøyd uansett. Men jeg stemmer for hjort bare fordi det er et finere navn enn elg. Anonymous poster hash: 98d1b...68f 6
Kraula Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Noe med multekrem til dessert til vilt, mmmmmm... 1
Gjest økonomifrue Skrevet 9. juli 2015 #7 Skrevet 9. juli 2015 Vi skal ha 3 retters middag, kokken vi skal bruke har gode kontakter og kan skaffe skikkelig kjøtt, både elg og hjort. Dette passer ypperlig til et bryllup på fjellet Hva ville dere valgt? Og hvilken forrett og dessert kunne passet til? Anonymous poster hash: f39a2...1f2 Vi gifter oss 1.august og hadde og valget mellom hjort og elg. Jeg er oppvokst med jegere og rikelig tilgang på elg, hjort, rådyr, villsvin og skogsfugl. Vi endte med hjortefilet med tilbehør. Til forrett har vi valgt kremet skogsoppsuppe og dessert lune bjørnebær med is og noe annet godt stæsj!
Biloba Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Hjort:-) Dessert med bær som hovedingrediens eller tilbehøret. F.eks noe med blåbærsorbet eller bringebærcoulis, eller panna cotta med lune multer passer på fjellet. Til fjelltemaet kan også forretten være noe med laks eller ørret, eller sopp. 1
Rosenrød Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Vi skal ha hjort i vårt bryllup den 29. august. Forrett blir kamskjell og desserten blir sjokoladesandwich med jordbær- og myntesalsa😄
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Synes personlig hjortekjøtt er bedre enn elg, så hadde gått for hjort Anonymous poster hash: 972d2...49a 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Ville valgt elg. Som forrett, en laksesalat. Dessert, multepairfait med varm multesirup Anonymous poster hash: bf4e4...ceb
Tabris Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Jeg elsker både hjort og elg, men førstnevnte er kanskje litt mildere i smak og dermed større sjanse for at flere liker det.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #13 Skrevet 12. juli 2015 Hjort.. Elg er det litt mer "vilt"smak på, kraftigere smak liksom, mens hjort er noe mildere, lettere å like:) (syns jeg da)Anonymous poster hash: 37ca8...eaf
Nevian Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Jeg hadde vært veldig fornøyd uansett. Men jeg stemmer for hjort bare fordi det er et finere navn enn elg. Anonymous poster hash: 98d1b...68f Dette. I tillegg er hjorten finere og mer staselig enn elgen. Også kan du si ting som "hjort er gjort", "fort hjort", "da var det hjort" eller "vi har hjort fast kokken på kjøkkenet" Med noen glass innabords vil det ta fullstendig av! 2
Gjest Margit Spat Skrevet 12. juli 2015 #16 Skrevet 12. juli 2015 Begge deler er kjempegodt, men jeg vil også anbefale hjort. Jeg oppfatter hjort som litt mer eksklusivt, kanskje fordi jeg er elgjeger selv, og dermed har fri tilgang til elgkjøtt uansett. Hjorten er også litt mildere på smak, og det kan nok være tiltalende for flere. Til forrett synes jeg ett eller annet med ørret eller røye kan passe til et bryllup på fjellet, og særlig når man skal servere en hovedrett av vilt. Alternativt ville jeg gjort som økonomifrue og gått for soppsuppe. Hvis mulig ville jeg da valgt å ha en soppsuppe av kantarell. Som dessert til et bryllup på fjellet er vel noe med multer nærliggende (evt skogsbær), men siden jeg selv er fryktelig svak for sjokolade, ville jeg forsøkt å få til en kombinasjon med sjokoladefondant. Kanskje kan sjokoladefondant med vaniljeis og multer smake godt?
melatonin Skrevet 13. juli 2015 #17 Skrevet 13. juli 2015 Vi vurderte fjellbryllup. Da stod valget mellom fjellørret eller gravet elg på til forret. Hjortemedaljong til hovedrett, og en panacotta med multe eller sjokoladefondant med multesorbet.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #20 Skrevet 13. juli 2015 Jeg liker ikke viltkjøtt i det hele tatt. Alltid min skrekk når jeg skal i bryllup at det er på menyen. Anonymous poster hash: 7ce2a...c10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå