Gå til innhold

sykemeldt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest cipralex

Jeg er blitt sykemeldt i dag på grunn av depresjon. Jeg var vekke forrige uke "på grunn av ungene". (jobber bare 40%)

Og i går sa jeg at jeg hadde fått det samme som ungene hadde. (høy feber, dårlig matlyst)

Men det er jo ikke det det står på sykemeldingen!!!!! :o

Hva sier arbeidsgiveren min nå da?

Vet ikke om jeg takler å dra på jobb igjen nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet hvordan du har det. jeg har brutt sammen nå og skal hente sykemelding senere idag. Og jeg har ikke lyst å si på jobb at jeg har brutt sammen, men om det er det som står på sykemeldingen så ....

Min erfaring er at de skrive noe i det åpen feltet "bihulebetennelse" "depresjonsfølelse" .... Flaut å vise det siste der til arbeidsgiver. Jeg ville gjerne løyet og sagt at det var noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke gjennomslag på "diagnose-delen" på sykemeldingen som arbeidsgiveren skal ha....

Så arbeidsgiver får ikke vite hva som er årsaken til at du er sykemeldt, dersom du passer på å levere inn riktig del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke diagnose på den delen du leverer til arb.giver! Det står kun på din del. Det er ikke gjennomslag på det feltet. Det er akkurat på grunn av slike ting, leger har taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes vi skal slutte å synes det er så skammelig å ha depresjon. Man blir i alle fall ikke frisk fortere dersom man skjuler hvordan man har det. Vær åpen om det, og ikke nøl med å søke hjelp.

Lykkeønskninger fra Eplegrønn som også er syk, men som ikke lengre er "i skapet". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi skal slutte å synes det er så skammelig å ha depresjon. Man blir i alle fall ikke frisk fortere dersom man skjuler hvordan man har det. Vær åpen om det, og ikke nøl med å søke hjelp.

Lykkeønskninger fra Eplegrønn som også er syk, men som ikke lengre er "i skapet". :-)

Mee too, ute av skapet jeg og! :-) Føler at jeg heller kan bidra med erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ingen skam med depresjon, men når man står midt oppi det er det meste ganske tøft, også det å være åpen i forhold til omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ingen skam med depresjon' date=' men når man står midt oppi det er det meste ganske tøft, også det å være åpen i forhold til omgivelsene.[/quote']

Ja det vet jeg alt om. Og det er nettopp derfor man må få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel ikke hva som feiler deg på sykemeldingen ?

På sykemeldingen pleier det å stå psykiske symptomer/plager IKA INA når man har psykiske lidelser... Det står nok diagnose der ja, men ikke på den delen arbeidsgiveren skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forskjellig farge på de delene, så man ikke gir bort feil da? Hvilken farge er det på den arbeidsgiver skal ha? Har ikke arbeidsgiver rett på å vite hvorfor man er borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjellig farge på de delene' date=' så man ikke gir bort feil da? Hvilken farge er det på den arbeidsgiver skal ha? Har ikke arbeidsgiver rett på å vite hvorfor man er borte?[/quote']

har man ikke krav på privatliv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står på sykmeldinga hvilken del som er til arbeidsgiver, som ikke har noen rett til å vite hvorfor man er borte. det er en sak mellom lege og pasient. det er forskjellig farge på de ulike delene også, men nå husker jeg ikke hvilken som er hvilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er det forskjellig farge på de delene' date=' så man ikke gir bort feil da? Hvilken farge er det på den arbeidsgiver skal ha? Har ikke arbeidsgiver rett på å vite hvorfor man er borte?[/quote']

Nei, er man syk så er man syk. Men det er selvfølgelig vanlig å fortelle hva som feiler en allikevel. Om man da kommer med sannhet eller en hvit løgn, er opp til hver og en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Arb.giver har ikke rett til å få vite diagnosen din.

men vet ikke hvordan det blir med den nye sykmld.ordningen. der skal arbeidstaker/arbeidsgiver ha funnet en løsning på 8 uker. Skal arbeid tilrettelegges, så er det vanskelig å komme utenom hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...