Gå til innhold

Barnevernet fratatt meg barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier er jeg fratatt omsorgen for barnet mitt på snart 5 mnd gammel. Det skjedde etter et opphold på et mødrehjem som var ment å vare i 3 mnd men som dessverre ble avbrutt etter kun noen få uker og endte i akuttvedtak.

I etterkant har barnevernet truet meg med bl.a. tvangsadopsjon og mulig jeg vil bli krevd for barnebidrag enda det er fosterhjemsplassering. Jeg har gang på gang spurt barnevernet om ikke det er noe jeg kan gjøre for å forbedre meg som omsorgsperson og bli mer egnet, men da har de svart meg at toget har gått for min del og at jeg aldri bør få flere barn for da vil de også bli tatt og i tillegg er jeg blitt nektet å skaffe meg egen familie. Barnevernet som skulle være en instans som skal ivareta biologisk forelder etter omsorgsovertakelse, men det har de ikke gjort. Har de virkelig lov til dette? Jeg trodde det biologiske prinsipp sto sterkt, men det gjør det åpenbart ikke. Barnefar er ikke egnet som omsorgsperson i det hele tatt og har gjort mange dramatiske ting, men likevel er han bedre egnet ifølge barnevernet som omsorgsperson enn meg. Han er beskrevet som et risikoelement for barnet og jeg har overhodet ingenting med han å gjøre, men likevel får han samvær og kanskje omsorgen også.

Jeg har allerede vært i en kort nemdsak hvor det handlet om hvorvidt barnevernet skulle få medhold i akuttplasseringen eller ikke, og det fikk de jo selvsagt. Fylkesnemda som alle vet, er jo barnevernets forlengende arm og sånn sett er jo systemet helt korrupt. Ingen rettferdig dom i dette. Har noen noen tips til hva jeg bør gjøre / si i forhold til barnevernet før nemdsaken skal opp og det blir snakk om varig oppvekstplassering eller ei?? Tar det imot med stor takk. Jeg har samvær inntil videre, men om barnevernet får medhold får jeg bare samvær 2 ganger i året. På samværene får jeg nesten ikke lov å holde babyen lenger fordi barnevernet mener at babyen ikke vil det også mener de at den blir urolig og derfor er det fostermora som holder den mesteparten av tiden. Jeg mener det er unormalt og svært skadelig for babyen om den ikke tåler at andre også kan holde den. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: c8ea5...ad9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke lest din tidligere post, men jeg tror heller ikke du forteller hele sannheten. Hvorfor setter barnevernet seg på bakbeinet, og hva har du gjort for at situasjonen er slik den er i dag?

Anonymous poster hash: 59c98...1b2
  • Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Du forteller ikke hele sannheten. Barnevernet nekter deg ikke ditt eget barn uten grunn. 

Og du havner ikke på akuttvedtak eller i et mødrehjem uten grunn

Anonymous poster hash: 16465...93d

Jeg forteller hele sannheten. Barnevernet legger til grunn for at de nekter meg barnet mitt at jeg ikke leser babyens signaler godt nok og feilaktig informasjon og negativiteter fra mødrehjemmet. For øvrig er det ønskelig med relevante svar og ikke generalisering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les oppover så ser du det. Om du leser innlegget mitt godt nok så ser du hva dem legger til grunn. Orker ikke gjenta hele tiden. Jeg har ikke gjort noen ting, bare vært mor for barnet mitt på mødrehjemmet og bekymringsmeldingen ble faktisk sendt på meg før jeg rakk å føde den jævla ungen

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Les oppover så ser du det. Om du leser innlegget mitt godt nok så ser du hva dem legger til grunn. Orker ikke gjenta hele tiden. Jeg har ikke gjort noen ting, bare vært mor for barnet mitt på mødrehjemmet og bekymringsmeldingen ble faktisk sendt på meg før jeg rakk å føde den jævla ungen

Den jævla ungen? Ja, du taler godt for deg her ser jeg... Kanskje det er en grunn til at barnet blir tatt fra deg? Og med god grunn. Fortell oss gjerne hele sannheten, så kanskje du får hjelp..

Anonymous poster hash: 59c98...1b2

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en av de første som skrev, og jeg sa ingenting vondt til deg. Skjønner du er såret og oppgitt, men du kommer ingen vei med å dra konklusjoner og alltid sette deg på bakbena. 

"Den jævla ungen".. Vet du. Jeg har ingen empati for deg lenger (ikke at jeg påstår at du trenger noens empati i det her heller). Du virker helt smakløs og kald!

Anonymous poster hash: d2315...d3e

Du, jeg har ikke satt meg på bakbeina. :) Det er det barnevernet som har gjort og ikke jeg. Jeg er ikke ute og fisker etter empati for da hadde jeg aldri skrevet saken min slik som jeg har gjort her. Jeg ønsker bare tips og råd til hva som kan styrke min posisjon i nemda når ikke barnevernet vil gi meg noen råd og tips.

AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts, 

hvorfor ble det sendt bekymringsmelding? Kan det ha vært din tidligere mann, faren til barnet?

Hvis du skal ha noen sjanser, må du vise at du er egnet som mor. Hva gjør at du ikke får ha barnet? Du må si litt mer hvis du vil ha ordentlige råd.

Anonymous poster hash: 1b1b3...0b4
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Slutt med rus,og skaff hjelp for psykiske problemer. Da er du nok langt på vei.

Skaff jobb, og en stabil bosituasjon. Virker som du mangler dette.

Anonymous poster hash: abbb8...68a

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Du, jeg har ikke satt meg på bakbeina. :) Det er det barnevernet som har gjort og ikke jeg. Jeg er ikke ute og fisker etter empati for da hadde jeg aldri skrevet saken min slik som jeg har gjort her. Jeg ønsker bare tips og råd til hva som kan styrke min posisjon i nemda når ikke barnevernet vil gi meg noen råd og tips.

Hva skal du med råd og tips når du ikke gir oss et sannferdig syn på saken din? Gi brukerne litt å jobbe med da. Du kan jo fortelle litt om bakgrunnen av omsorgsovertakelsen? Ingen vil hjelpe et kaldt menneske som kaller ungen sin for "den jævla ungen". 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts, 

hvorfor ble det sendt bekymringsmelding? Kan det ha vært din tidligere mann, faren til barnet?

Hvis du skal ha noen sjanser, må du vise at du er egnet som mor. Hva gjør at du ikke får ha barnet? Du må si litt mer hvis du vil ha ordentlige råd.

Takk for svar! :) Bekymringsmeldingen ble sendt som en standardbekymringsmelding fra NAV pga jeg har vært i noen nav-tiltak tidligere osv Det står ikke mye i den meldingen.. Faren til barnet er ikke noe mann men et svin. Han har bl.a. voldtatt meg ( etter fødselen ) og han er beskrevet av en dommer som et risikoelement for barnet. Jeg kuttet han ut umiddelbart og har ikke kjent han lenge heller. Likevel så har barnevernet gitt han samvær og han har hatt samvær selv om han utgjør en stor risiko for alle rundt seg. Hovedgrunnen til at jeg mista omsorgen er at jeg ikke leste signalene til babyen min godt nok. Ammet henne for ofte, sov med lyset på i leiligheten på mldrehjemmet om natta fordi jeg var mørkeredd!! Babyen hadde problemer med huden sin og jeg bada den jeg men det var ikke godt nok osv

AnonymBruker
Skrevet

Er du et tidligere barnevernsbarn selv? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt med rus,og skaff hjelp for psykiske problemer. Da er du nok langt på vei.

Skaff jobb, og en stabil bosituasjon. Virker som du mangler dette.

Anonymous poster hash: abbb8...68a

Vell, velger å tolke det som godt ment jeg da. :) Rus hadde jeg selvsagt slutta med umiddelbart, men vet du...det er litt vanskelig å slutte med noe når man aldri har begynt. :) Det andre kan jeg delvis være enig med deg i...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du et tidligere barnevernsbarn selv? 

Nei det er jeg ikke, men da jeg var mindreårig mottok bv 17 bekymringsmeldinger om meg men de gjorde aldri noe for meg, men med engang jeg ble gravid så var de der med engang. Bv har aldri hatt omsorgen for meg eller andre i familien

AnonymBruker
Skrevet

Også jo, verdt å nevne. Bv mener og de mente det på mødrehjemmet også at jeg ikke satte grenser for barnefar som politiet måtte hente og bringe vekk nest siste dagen jeg var på mødrehjemmet siden han bråka og var villstying der. Men jeg kan ikke straffes for det han har gjort, men det er det som har skjedd. Han blir ikke selv straffet men han har ødelagt masse for meg og det er det kun jeg som får svi for. Bv har meg langt oppi vrangstrupen spesielt saksbehandleren og har sagt at barnefar er bedre omsorgsperson enn meg. Men jeg har kuttet barnefar fullstendig ut! Og bv har selv vært med meg til politiet pga han! Så de vet det!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Bekymringsmeldingen ble sendt som en standardbekymringsmelding fra NAV pga jeg har vært i noen nav-tiltak tidligere osv Det står ikke mye i den meldingen.. Faren til barnet er ikke noe mann men et svin. Han har bl.a. voldtatt meg ( etter fødselen ) og han er beskrevet av en dommer som et risikoelement for barnet. Jeg kuttet han ut umiddelbart og har ikke kjent han lenge heller. Likevel så har barnevernet gitt han samvær og han har hatt samvær selv om han utgjør en stor risiko for alle rundt seg. Hovedgrunnen til at jeg mista omsorgen er at jeg ikke leste signalene til babyen min godt nok. Ammet henne for ofte, sov med lyset på i leiligheten på mldrehjemmet om natta fordi jeg var mørkeredd!! Babyen hadde problemer med huden sin og jeg bada den jeg men det var ikke godt nok osv

Skjønner . Høres ut som du har hatt de turbulent tidligere, bl.a ved at du i det hele tatt involverte deg i denne mannen( da tenker jeg på før voldtekten ) Vondt å høre at du opplevde det. Godt at han er ute av livet ditt. 

Hmm, veldig vanskelig for oss ukjente å si om du er egnet eller ikke. Men hvis du skal ha omsorg for et barn, er det vedlig mye ansvar, forpliktelse og oppfølging. Da må du vise at du har den evnen. Jeg tenker: jobb med deg selv, på alle områder, enten det gjelder psykisk helse, hvordan du tar vare på deg selv, hvem du omgåes osv, og at du kanskje tar deg ei utdanning, jobb eller noe etterhvert. Hvis du f.esk snakker med en psykolog kan du kanskje lage deg en plan fremover. Ønsker deg lykke til!:) Og husk : vi alle kan forandre oss, men vi må selv ha viljen til det! Hvis du har vilje til å vise endring, åpner det seg mange muligheter for deg. Se positivt på det, så kan det ordne seg. Aldri gi opp!

Gode tanker fra meg:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner . Høres ut som du har hatt de turbulent tidligere, bl.a ved at du i det hele tatt involverte deg i denne mannen( da tenker jeg på før voldtekten ) Vondt å høre at du opplevde det. Godt at han er ute av livet ditt. 

Hmm, veldig vanskelig for oss ukjente å si om du er egnet eller ikke. Men hvis du skal ha omsorg for et barn, er det vedlig mye ansvar, forpliktelse og oppfølging. Da må du vise at du har den evnen. Jeg tenker: jobb med deg selv, på alle områder, enten det gjelder psykisk helse, hvordan du tar vare på deg selv, hvem du omgåes osv, og at du kanskje tar deg ei utdanning, jobb eller noe etterhvert. Hvis du f.esk snakker med en psykolog kan du kanskje lage deg en plan fremover. Ønsker deg lykke til! :) Og husk : vi alle kan forandre oss, men vi må selv ha viljen til det! Hvis du har vilje til å vise endring, åpner det seg mange muligheter for deg. Se positivt på det, så kan det ordne seg. Aldri gi opp!

Gode tanker fra meg:)

Ja det er sant det. Jeg fikk ikke vist hva jeg er i stand til fullt ut mens jeg var på mødrehjemmet og jeg kom ikke til den der veiledningsfasen engang som skulle begynt etter 4 uker der, for nå hadde saken hvert helt annerledes nå som barnefaren er ute av bilde for meg. Det er bare det at barnevernet har sagt til meg at toget har gått iforhold til barnet mitt og det betyr at de ikke under noen omstendigheter ville godtatt om noe hadde forandra seg og vurdert omsorgsevnen min på nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Også jo, verdt å nevne. Bv mener og de mente det på mødrehjemmet også at jeg ikke satte grenser for barnefar som politiet måtte hente og bringe vekk nest siste dagen jeg var på mødrehjemmet siden han bråka og var villstying der. Men jeg kan ikke straffes for det han har gjort, men det er det som har skjedd. Han blir ikke selv straffet men han har ødelagt masse for meg og det er det kun jeg som får svi for. Bv har meg langt oppi vrangstrupen spesielt saksbehandleren og har sagt at barnefar er bedre omsorgsperson enn meg. Men jeg har kuttet barnefar fullstendig ut! Og bv har selv vært med meg til politiet pga han! Så de vet det!

Det er viktig å ha egne grenser. Ikke ha kontakt med denne mannen mer, bestem deg for det. Evt flytt eller få en hemmelig adresse eller noe, hvis han ikke respekterer det. Du må verne om deg selv.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...