AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Jeg har i en lengre periode slitt med angst og depresjon, har gått til psykolog og er på medisiner. Hadde en lang periode før sommeren hvor det gikk veldig bra. Har hatt en fin sommer, men for ca. en uke siden var det akkurat som om noen tappet all energi ut av meg. Jeg har plutselig ingen motivasjon til å gjøre noe, vil bare ligge i senga og se film, kan sove i 12 timer i strekk, orker så vidt gå på butikken, og har takket nei til sosiale ting noen ganger fordi jeg ikke orker. Øyelokkene er tunge, kroppen tung, jeg er anspent i kroppen, drømmer MASSE om nettene osv. Jeg føler jeg har litt angst, men mest fysisk (anspenthet, puster ikke ordentlig med magen osv. ikke noe konkret jeg har angst for) ikke så veldig dårlig humør, og føler meg ikke depressiv. Men er bare sliten. Noen som vet hva dette kan komme av? Jeg skal om 1 uke starte å jobbe. Jeg er litt bekymret for at jeg skal føle meg sånn som dette da. Samtidig så hjelper det jo ikke å sove eller hvile (enn så lenge) Skal jeg bare tvinge meg selv ut? Eller skal jeg lytte til kroppen og hvile mer? Ifht. depresjon så har jeg jo lært at det hjelper å komme seg ut (føler meg som sagt ikke deprimert nå heller), sånn er det ikke nå, føler meg bare fjern når jeg er med venner fordi jeg er trøtt, og blir irritabel og kort lunte fordi jeg egentlig ikke orker. Anonymous poster hash: ba548...adc
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 I forhold til depresjon er det hvist viktig å lytte på kroppen, og hvile hvis du trenger hvile, men samtidig må man ta seg sammen litt også. Ett sosialt liv er bedre en ett usosialt, og mange blir ofte deprimerte av å miste jobb pga de blir gående hjemme. Anonymous poster hash: 4849b...8c1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Jeg har ingen planer om å ikke jobbe, studerer også. Har vært deprimert 1 år og gått på studier og jobbet litt hele perioden. Nå er jeg bare bekymret for å gjøre dårlig inntrykk i ny jobb om jeg er så trøtt og fjern som jeg er, og lurer på hvordan jeg skal legge opp siste uken med ferie. Men er jo ikke deprimert nå, tror bare det er angsten som løper litt løpsk i kroppen. Føler jeg kanskje burde komme meg i litt fysisk aktivitet osv. men jeg er jo så sliten -TS Anonymous poster hash: ba548...adc
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Det er vanskelig, og også potensielt farlig å fjerndignostisere via anonyme på nett. Jeg har slitt med voldsom angst, blandet med depresjon. Noen av symptomene dine høres ut som depresjon mer enn angst, men klart anspenthet i kroppen og pusteproblemer er angstsymptomer. Jeg skulle ønske du kunne snakke med en psykiater ev en god psykolog. Det kan jo være du er utslitt av angstsymptomer over lang tid? Av erfaring kan noen antidepressiva hjelpe med nettopp angsten , men de tar tid å virke og du MÅ få riktig medisin for deg. Mosjon (ikke hardtrening) hjelper både angst og depresjonssymptomer selv om man ikke føler for det. De stoffene kroppen da produserer er med å rette litt av balansen. Håper du søker profesjonelle råd. Eventuelt så kan du jo starte jobben og om det ikke går være ærlig med deg selv og sykemelde deg. Lykke til Anonymous poster hash: a4788...f34
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Jeg har ingen planer om å ikke jobbe, studerer også. Har vært deprimert 1 år og gått på studier og jobbet litt hele perioden. Nå er jeg bare bekymret for å gjøre dårlig inntrykk i ny jobb om jeg er så trøtt og fjern som jeg er, og lurer på hvordan jeg skal legge opp siste uken med ferie. Men er jo ikke deprimert nå, tror bare det er angsten som løper litt løpsk i kroppen. Føler jeg kanskje burde komme meg i litt fysisk aktivitet osv. men jeg er jo så sliten -TS Anonymous poster hash: ba548...adc Gå deg noen turer. Spis godt, drikk godt og sov godt. Anonymous poster hash: 75b49...9f8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Skal du jobbe 100%. Kunne vært lurt å begynne i redusert stilling og jobbe gradvis mer etter hvert som du blir bedre. Dersom du skal jobbe 50% klarer du nok å balansere det ut, tenker jeg Anonymous poster hash: 20801...cfe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå