Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Faller den da av til slutt eller er det noe som går over av seg selv? Det er ikke resultat av støt eller noe, men av at jeg klippet neglen (storetå) et ørlite hakk langt ned. Så nå er storparten av neglen blå og tåen er vond, aldri vært borti dette før, lurte bare på hva jeg kan forvente.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det bare går over av seg selv.Det er vel helst støtskader som gjør at negler kan falle av.

Anonymous poster hash: 074a1...04e
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å hele seg helt fint uten at neglen faller av

Anonymous poster hash: 60a60...ae6
Skrevet

Thanks. Negler som faller av er nemlig altfor ekkelt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mistet neglen en gang, uten støtskade. Gikk bare i sko som presset litt på tåa. Vanlige Tom¨s sko. 

Neglen ble først rød og kjempevond, så ble den blå og etterhvert falt av. Men er vokst ut nå. 

Skrevet

Urk, ikke si det. Det er så nasty.

AnonymBruker
Skrevet

Faller den da av til slutt eller er det noe som går over av seg selv? Det er ikke resultat av støt eller noe, men av at jeg klippet neglen (storetå) et ørlite hakk langt ned. Så nå er storparten av neglen blå og tåen er vond, aldri vært borti dette før, lurte bare på hva jeg kan forvente.

Kroppen reparerer det meste selv, om den får tid.

Hadde du lagt inn et bilde ville vurderingen blitt enklere. Om neglen er skadet vil den dele seg og falle av, om den er hel, uten blødning i selve neglen, faller den neppe av. Prøv å ikke klippe i den. Er neglen/tåa vond fordi neglen er vokst ned i neglesengen? Eller er det skaden på tåa og neglen som lager smerte?

Anonymous poster hash: 2ebbe...c2e

Skrevet

Jeg klippet neglen med sånn der avbiterneglesakssak. Så kom den ørlite for langt ned, så det kom et blodspor, var ikke en dråpe engang. Og dagen etterpå var neglen slik som det her:

post-210-0-52540000-1436444618_thumb.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klippet neglen med sånn der avbiterneglesakssak. Så kom den ørlite for langt ned, så det kom et blodspor, var ikke en dråpe engang. Og dagen etterpå var neglen slik som det her:

attachicon.gifblåtå.jpg

Det går nok fint.Tror det er helst skader nederst ved neglebåndet som kan føre til at neglene faller av, og da helst trykk/støtskader.

Anonymous poster hash: 074a1...04e

AnonymBruker
Skrevet

attachicon.gif blåtå.jpg

Du har blødd under neglen ikke i selve neglen, da faller ikke neglen av. Vevet suger opp og bryter ned blodet som ligger under huden, og alt blir godt igjen.

Men, men, litt fy, og litt au, au, du har klippet neglen slik at den kan komme til å gro ned i huden.

Ha en ert med sårsalve nedi ved neglens nedstikkingspunkt i huden, og sett på et plaster når du legger deg.

Har du fortsatt lavt jernlager og hemoglobin, forresten?

Slik at du derfor blør lettere ved små skader som dette? (Har svart i en annen tråd ang. Dette.)

Skrevet

Jeg har fin hb og grei ferritin nå. Vanligvis klipper jeg ikke neglene engang, men river dem etter dusjen når de er myke. Neida, ikke feminin på en flekk, hehe.

Skrevet

Hvis det er skikkelig press under neglen så kan du ta ei nål (sterilisert) og porre hull i neglen for å lette trykket :)

Skrevet

Nei, det er ikke det, den er bare øm. Type går ikke på fjellet nå, men funker fint en tur på butikken.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er skikkelig press under neglen så kan du ta ei nål (sterilisert) og porre hull i neglen for å lette trykket :)

Aldr, aldri stikke hull på noe som helst som ikke trenger hull, på beina. De er utsatt for massivt med bakterier, og ved sår eller "hull" er man neste garantert å få infeksjoner. Som igjen er særdeles vanskelig å bli kvitt på beina. I tillegg til vansker med sko og å gå.

AnonymBruker
Skrevet

Der hvor jeg går og steller neglene mine, sier de at negler ikke skal klippes, verken på fingre eller tær. De skal files. Det er ikke godt å si om neglen kommer til å falle av, etter bildet å dømme. Sannsynligvis gjør den ikke det.

Anonymous poster hash: 88241...35f
Skrevet

Aldr, aldri stikke hull på noe som helst som ikke trenger hull, på beina. De er utsatt for massivt med bakterier, og ved sår eller "hull" er man neste garantert å få infeksjoner. Som igjen er særdeles vanskelig å bli kvitt på beina. I tillegg til vansker med sko og å gå.

Det var det som ble gjort da jeg hadde smelt fingeren i ei dør og hadde tidenes blånegl, og det ble gjort av av helsepersonell. Trykket var rett og slett enormt, så det hullet lettet presset. En helt vanlig prosedyre ble det sagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...