Gå til innhold

Fly med hull i trommehinnen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble syk på fredag med halsbetennelse, og natt til søndag våknet jeg med forferdelig øreverk og puss/blod som rant ut av øret. Legen sa igår (mandag) at jeg hadde hissig ørebetennelse og at den hadde ført til hull på trommehinnen. Det verker fortsatt, men langt ifra like mye som før betennelsen rant ut... Har konstant dott i øret. 

Men jeg skal kanskje ut å fly om 2-3 dager. Det er snakk om en flytur på maks 3 timer hver vei. Er det noen som vet om dette går greit? Eller burde jeg aller helst droppe hele turen? 

Anonymous poster hash: 88420...b0f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du betennelse kan trykket i kabinen gjør at du får fryktelig vondt. Og sitte i 3 timer på fly kan være fryktelig for deg. Ring og høre med legen om du kan gjøre det. Min søster reiste fra Thailand med ørebetennelse og sa at dette er det verste hun noen sinne har gjort. d

Anonymous poster hash: a8b1c...824
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har flydd med bihulebetennelse (som også leder til massivt trykk i ørene om man er pottetett), og underveis så verka det som f**n, og på nedfart så sa det "pop" og det er den verste smerten jeg har følt. Da hadde trykket blitt så stort i bihulene at det trykka seg selv ut gjennom ørene. Gjorde ekstremt vondt i en uke etterpå. Du må høre med lege samt håpe inderlig på at du åpner opp i ørene før den tid. Er du enda vondt dagen før så hadde iallfall jeg droppa det, vil aldri ha så vondt igjen..!

Anonymous poster hash: 2f142...c60
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn er jeg glad jeg ikke er deg.Vært i samma situasjon,og det var et smertehelvete.

Anonymous poster hash: c2209...934
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min er flyvertinne, og har vært forkjølet eller lignende på jobb. Jeg husker ikke nøyaktig hva det var som feilte henne, men det var i alle fall langt fra så alvorlig som hos deg. Uansett, hun var såpass tett at hun ikke fikk utlignet dottene i ørene under flyturen. Hun sa at fram til den dagen hadde hun ofte fnyst av dem som skipper jobb bare pga en forkjølelse. Folk må da tåle såpass, mente hun. Vel, nå har hun fått erfare at bildet er litt mer nyansert enn som så. Jeg kan tenke meg at det da vil bli enda verre for deg.

Jeg er en pysete pingle med lav smerteterskel, så jeg hadde nok droppet flyturen. Tre timer med sterke smerter, og kanskje tre timer til hvis det ikke har gitt seg før hjemreise, hadde rett og slett ikke vært verdt det.

Anonymous poster hash: ee37c...3b2
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Jeg var selv ganske forkjølet under en flyreise, og smertene i ørene var ubeskrivelige. Kan ikke tenke meg hvor ille det kan bli med hull på trommehinnen. Blir det vondt, er det ingenting du kan gjøre. Det blir lenge å holde ut.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Takk for svar! Skjønner at jeg kanskje burde utsette denne reisen. Det vil nok gjøre veldig vondt med tanke på trykket i luften, ja. Er det noen som vet om jeg kunne tatt turen om en uke? Har ingen erfaring med dette her. Skal tilbake til legen om 6 uker for å se at det har grodd, men han sa det kunne bli bra etter noen dager til noen uker. Så det er vel kanskje veldig individuelt? Huff, passet dårlig med all denne sykdommen nå :P

Anonymous poster hash: 88420...b0f
Skrevet

Hvis trommehinnen i det ene øret har sprukket så slipper du å få vondt i det øret pga trykkforskjell.

AnonymBruker
Skrevet

Når flyet tar av og lander for du ditt livs verste mareritt, med ekstremt vondt i ørene og hodet. Jeg gjør det ikke igjen, en gang var nok!

Anonymous poster hash: 87861...5dd

AnonymBruker
Skrevet

TS her.  Takk for svar! Skjønner at jeg kanskje burde utsette denne reisen. Det vil nok gjøre veldig vondt med tanke på trykket i luften, ja. Er det noen som vet om jeg kunne tatt turen om en uke? Har ingen erfaring med dette her. Skal tilbake til legen om 6 uker for å se at det har grodd, men han sa det kunne bli bra etter noen dager til noen uker. Så det er vel kanskje veldig individuelt? Huff, passet dårlig med all denne sykdommen nå :P

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

8842085cb54fb9d2bcd93009dddc9b0f"] 88420...b0f

Ring legen og spør, da får du svar du ikke kan få her, nemlig fra en som har sett øret ditt.

Anonymous poster hash: 87861...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...