Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei til dere som leser!

Til våren sendte jeg inn opptaksprøver til grafisk design studiet ved Westerdals

og Kunsthøgskolen i Oslo. Jeg har hørt mye om opptaksprøvene og gruet meg utrolig mye. Men lykken var på min side da jeg fikk vite at jeg hadde kommet videre til andre opptak hos begge.

Først dro jeg til Westerdals. Mitt første inntrykk var at det var en urtrolig fin skole, men

at de la veldig mye vekt på fellesskap og det sosialet.

Det eneste jeg hadde der var et intervju med en lærer og en fyr som var fra bransjen.

Noen uker senere gikk turen KHIO, der ble vi tatt like godt i mot, men i motsetning til Westerdals var det her to harde dager fra 9-17 med to individuelle oppgaver, en gruppe oppgave og et intervju. 

Glad nyheten er at jeg kom videre og fikk studieplass ved begge skoler. YEY! :bolledeig:

MEN, hva skal jeg velge???Westerdals koster jo 34000 for et semester, men jeg hører ofte at det er større mulighet med tanke på jobb i etterkant, siden oppgaver man løser er i samarbeid med reelle kunder...noe som gir er kontakter.

Mens Khio da er en offentlig skole, og langt mer rimligere iforhold.

Er det noen som har tips/råd? :///

Forventet aldri at jeg skulle komme inn begge steder  :biggrin:

Anonymous poster hash: 902ba...87e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Khio, uten tvil. Westerdals har blitt en mer kommersiell skole, ala bjørknes. Den lever på ryktet, ikke kvalitet.

Anonymous poster hash: 1c90b...7a5

• Liker 4
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Å komme inn på KHIO er jo sykt bra... Westerdahls er ikke like vanskelig å komme inn på. Så kanskje begynne på KHIO, og heller bytte senere om det blir feil?

Jobbmessig skal du uansett ikke inn i en enkel bransje...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

KHIO!! Alle kan komme inn på Westerdahls - de lager større klasser for å få inn mer penger, akkurat som på BI, så det at de har opptaksprøver der er ikke nødvendigvis noe kvalitetsstempel. Tror det sosiale miljøet der er veldig bra, det er jo også dét de først og fremst er kjent for (+ fint skolebygg), mens undervisningen og de faktiske jobbmulighetene er litt så som så. Det har jo også noe med bransjene disse skolene sikter seg inn på å gjøre, for selv om man jobber tett på næringslivet noen ganger i enkelte fag på Westerdahls så står mange av elevene derfra uten relevant jobb etter endt utdanning også..

Ville glatt gått for KHIO - alle vet at det er MYE vanskeligere å komme inn der, og ikke minst at de stiller høyere krav til studentene sine og dermed at de innehar mer kunnskap om feltet sitt. Ergo blir du mer ettertraktet etterpå :)

Anonymous poster hash: 11738...106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...