Gå til innhold

Uggen i maten av fast food

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer hver gang spiser fast food som f.eks McDonald's og kinamat (sånn take-away type mat). Ca 20-30 min etter jeg har spist, så får jeg litt vondt i magen, og jeg må på do. For å drite. 

(Sorry detaljer). Når jeg går på do så er det ikke diarè eller lignende, men jeg får magevondt og MÅ på do for å drite hver gang jeg har spist McD og annen tilsvarende fast food. Skjer hver gang, ca en halvtime etter.

Noen som vet hva dette kan komme av? Ja, jeg vet at dette er crap mat, men jeg lurer på hva som er årsaken til en slik reaksjon.

Anonymous poster hash: a843b...692
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser du det ofte? Når jeg spiser innimellom reagerer magen min, men først morgenen etter. Tror det er pga. høyt fettinhold?

Skrevet

Jeg får alltid ekstreme magesmerter av hamburgerne på McD. Tror kanskje det er noe med brødet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det rett og slett er høyt fettinnhold og dårlig mat. Skjønner ikke at dere gidder å spise det :P

Anonymous poster hash: 2b5bb...bc2
AnonymBruker
Skrevet

TS.

Nei, jeg spiser det ikke ofte. Det som gjør at jeg stusser er at jeg får samme reaksjon om jeg spiser f.eks kinamat. Eneste jeg kan tenke meg de har mye til felles er mye fett? Men pleier ikke bestille fritert mat på kinasjapper, så vet ikke helt hva det kan være.

Skrevet

Anbefaler at du bestiller time til fastlegen din slik at vedkommende kan undersøke saken nærmere. Muligens har det noe med allergi(?) å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det rett og slett er høyt fettinnhold og dårlig mat. Skjønner ikke at dere gidder å spise det :P

Anonymous poster hash: 2b5bb...bc2

TS.

Det var slike svar jeg forsøkte å unngå i måten jeg formulerte startinnlegget. Ja, jeg vet det er crap food. Nei, jeg trenger ingen til å fortelle meg at dere ikke spiser det eller at jeg ikke burde. Det jeg lurer på er årsaken til at jeg får en slik reaksjon. :)

Skrevet

TS.

Nei, jeg spiser det ikke ofte. Det som gjør at jeg stusser er at jeg får samme reaksjon om jeg spiser f.eks kinamat. Eneste jeg kan tenke meg de har mye til felles er mye fett? Men pleier ikke bestille fritert mat på kinasjapper, så vet ikke helt hva det kan være.

Det kinesiske kjøkkenet er vel kjent for å bruke mye olje og fett i maten. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kinesiske kjøkkenet er vel kjent for å bruke mye olje og fett i maten. 

TS her.

Mulig det kan være fettet, ja. Men hva er det som gjør at mat med mye fett gjør at man må på do så kort tid etterpå? Jeg er nysgjerrig på selve mekanismen bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...