Kelsey Skrevet 6. september 2004 #1 Skrevet 6. september 2004 Nå har jeg akkurat vært ute å plukket masse bjørnebær, og har lyst på bjørnebær med vaniljesaus. Men vet ikke om dette er å få tak i her, så lurer på om noen har en god oppskrift på å lage vaniljesaus fra bunnen av?
Gjest baby-E Skrevet 6. september 2004 #2 Skrevet 6. september 2004 noen god oppskrift har jeg ikke, men det hørtes sinnsykt godt ut!!! Tror jeg får gå og se i kjøleskapet hva de har hatt til dessert i dag!! (er på jobb..)
Gjest 1111 Skrevet 7. september 2004 #3 Skrevet 7. september 2004 Vaniljesaus 4 eggeplommer 100 g sukker 5 dl melk 1 vaniljestang Pisk eggeplommer og sukker. Kok opp melk og vaniljestang. Tilsett eggeblandingen og rør til det tykner, må ikke overstige 84 grader. Ta ut vaniljestangen.
Kelsey Skrevet 7. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2004 Har ikke vaniljestang, men vaniljeekstrakt (ekte, så vidt jeg husker). Kan jeg bruke det istedefor? Og i så fall hvor mye?
Gjest 1111 Skrevet 7. september 2004 #5 Skrevet 7. september 2004 Det er sikkert mulig, men jeg vet ikke doseringen. du kan jo prøve dem frem og smake?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå