Gå til innhold

vaksine Madagaskar og Seyschellene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kan man dra til fastlege å få disse vaksinene vi trenger før ferien?

Jeg klarte ikke å finne noe informasjon..

Anonymous poster hash: 40d8e...e57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå til fastlegen for å få resept. Deretter henter du resepten (må ikke være samme dag) og får vaksinere satt av de på laboratoriet hos legen eller av legen selv.

I noen byer/steder har de også reiseklinikker. Der er lege/sykepleier og du får satt vaksinere med en gang der og slipper å hente ut selv på apoteket.

Skrevet

Min fastlege setter ikke vaksiner, men kan jo hende noen gjør det. Her i byen er det eget reise vaksine kontor, og en kan også gjøre det hos legevakten (egen avdeling, vet ikke om alle legevakt kontorer har det).

Husk at noen vaksiner må tas en stund før du reiser, og skal du ta malaria medisin så må du starte før du reiser, husker ikke hvor lenge...

Litt OT, men kan jeg få spørre hvor mye du har betalt for billettene og hvordan reiserute er? Utsetter stadig madagaskar da jeg aldri finner billetter under 11K.... Drømme destinasjon!!!

Skrevet

Om du bor i Oslo, kan jeg anbefale Reiseklinikken på det sterkeste! Var der selv for en uke siden, kjempehyggelige folk som jobber der, og det eneste du trenger og vite er hvor du skal og hvilke vaksiner du har tatt fra før av. Du kan enkelt finne ditt vaksinasjonskort på nett

De vet hvilke vaksiner du MÅ ta, og hvilke som kan være greie å ta. Jeg har ikke reist til noen eksotiske land der vaksiner trengs på noen år, så jeg måtte ta vaksiner for polio, difteri og stivkrampe. Valgte også og ta gulfeber, siden den hadde gått ut og jeg tenkte det kan være kjekt å ha ved en senere anledning. 

Lykke til :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...