kvakk_ Skrevet 6. juli 2015 #1 Skrevet 6. juli 2015 Jeg har hoppet over mensen i 4 måneder nå og har hatt mellomblødninger i en uke nå, vurderer derfor en pillefri uke for å bli kvitt disse blødningene. Vil jeg være beskyttet mot graviditet i den pillefrie uken? Har det noe å si at jeg har tatt pillene over flere måneder?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #2 Skrevet 6. juli 2015 Om du følger brettet er du beskyttet i den pillefrie uken, ja. Om du har brett med 28 piller bare bruker du hele brettet (de 7 siste er sukkerpiller), om du har brett med 21 piller bare tar du ferdig brettet og venter 7 dager før du begynner på neste. Det spiller ingen rolle hvor lenge du har gått uten sukkerpiller/pillefri. Så lenge du tar pillefri/sukkerpiller på slutten av brettet som du skal er du trygg: Men IKKE ta pillefri midt i et brett, da... Anonymous poster hash: ab47b...d43
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #3 Skrevet 6. juli 2015 Om du følger brettet er du beskyttet i den pillefrie uken, ja. Om du har brett med 28 piller bare bruker du hele brettet (de 7 siste er sukkerpiller), om du har brett med 21 piller bare tar du ferdig brettet og venter 7 dager før du begynner på neste. Det spiller ingen rolle hvor lenge du har gått uten sukkerpiller/pillefri. Så lenge du tar pillefri/sukkerpiller på slutten av brettet som du skal er du trygg: Men IKKE ta pillefri midt i et brett, da... Anonymous poster hash: ab47b...d43 Når hun har tatt flere brett på rad så kan hun ta pillefri uke når hun vil. Om det så er i begynnelsen av brettet, midt i brettet eller på slutten av brettet. Anonymous poster hash: 6b2a8...7dd
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #4 Skrevet 6. juli 2015 Når hun har tatt flere brett på rad så kan hun ta pillefri uke når hun vil. Om det så er i begynnelsen av brettet, midt i brettet eller på slutten av brettet. Anonymous poster hash: 6b2a8...7dd Hm, i følge legen min må man alltid fullføre brettet før man tar pillefri uke, selv om man tar mange brett i strekk og bare kaster sukkerpillene... Anonymous poster hash: ab47b...d43
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #5 Skrevet 6. juli 2015 Hm, i følge legen min må man alltid fullføre brettet før man tar pillefri uke, selv om man tar mange brett i strekk og bare kaster sukkerpillene... Anonymous poster hash: ab47b...d43 og i følge min lege så kan man ta pillefri uke når man vil så lenge man har tatt 21 piller eller mer Anonymous poster hash: 6b2a8...7dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå