Gjest chisandra Skrevet 6. juli 2015 #61 Skrevet 6. juli 2015 Jo mer jeg leser av det ts skriver, jo mer synes jeg synd på naboen som må leve med ts i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #62 Skrevet 6. juli 2015 Jeg ser fram til den dagen deres perfekte datter begynner å leke med nabobarna, når hun er inni deres rotete hage, eller inne i huset i sine fine prinsesse silkekjoler. Eller enda bedre, når datteren deres drar disse ufordragelige nabobarna inn i deres perfekte hus og hage Gleder meg til den tråden Anonymous poster hash: 1f505...bf7 5
globalagogo Skrevet 6. juli 2015 #63 Skrevet 6. juli 2015 Så mange av dere mener altså det er OK at moren bor i et hus hun ikke GIDDER å male selv eller leie inn noen folk? Hun får jo penger for disse unga sine, dessuten jobber hun. Forstår ikke problemet!! Egentlig burde hun flyttet til en leilighet når hun er så hjelpeløs! Men det forstår hun vel ikke nei. Det hadde vært OK at de var ute for meg. Men disse ungene sitter aldri i ro! De bare løper rundt og leker høylytte leker hele tiden! Moren finner jo aldri på noen rolig aktivitet! Har sett at ho har vært med på noen ballaktiviter selv med unga, men de støyer akkurat like mye!!! Dere kan vel ikke mene at dette skal være helt normalt og greit? Fint at moren trives i kaos og hyling, men en liten tanke på andre enn seg selv og sitt burde hun faktisk gitt naboene sine!! Beklager hvis absolutt ingen forstår det?!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Hva er det du misliker egentlig? Rotet? Barna? Bråket? At det ikke er nymalt? Tror du bare har bestemt deg for å ha henne som fiende, jeg! Typisk kjerring å måtte finne noen å hate... 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #64 Skrevet 6. juli 2015 Hva?? Unger som er i aktivitet? Og moren spiller ballspill med de?? Bruker utestemme ute? Disse ungene burde vært tvangsforet med iPader! Makan!! Men, altså. Du trenger jo ikke å sitte på verandaen og stirre bort på naboen? Hadde jeg hatt en nabo som stirret oss i senk, tror jeg at jeg hadde vurdert å ringe politiet! Se en annen vei da? Les en bok? Flytt på landet? Ligger det farlig avfall på tomten? F.eks. bilvrak og ødelagt skrap som ungene kan skade seg på? Eller er du redd for at dette kan føre til at boligprisene i området skal gå ned (om du vurderer å selge igjen). Skal være enig i at det er fint med en ryddig tomt, og at leker kan ryddes inn i skuret hver kveld. Men du høres jo ut som du er rasende pga dette. Hvordan går det ut over deg? Anonymous poster hash: c6b15...0dc
guttemann Skrevet 6. juli 2015 #65 Skrevet 6. juli 2015 Det finnes folk som forsøpler rundt seg og gjør nabolag utrivelige. Naboer som virkelig er et problem. TS derimot, klager på at naboen ikke rydder inn leker daglig. Leker som antakeligvis skal brukes i den samme hagen dagen etter. I tillegg spiser de ute hele tiden - tenk det!. Folk har forskjellig terskel for rot og støy, TS. Det er dermed ikke spesielt rart at du reagerer på noe som andre synes er OK. Men slik du beskriver situasjonen, er det rart du ikke skjønner at det er DU som har et problem - ikke naboen din. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #66 Skrevet 6. juli 2015 Spør egentlig bare om råd og LITT forståelse her! Livet mitt er faktisk BRA, så ikke beskymre dere om det!! Jeg ORKER ikke å bo med en sånn nabo, så JA, noe må gjøres. Jeg vet bare ikke hvordan enda, det var her jeg ba om råd... Skal ikke stikke under en stol at slike mennesker irriterer meg. Klarer ikke å forstå at mennesker setter barn til verden kun for å ødelegge dem. ALLE barn trenger oppdragelse, og få bo i et pent og,- eller hyggelig hjem. Når ingenting av dette er til stede, er det ille! Noen nevnte at min datter kan ende opp deprimert og ulykkelig. Ja, selvfølgelig! Ingen kjenner fremtiden! MEN sjansene er imidlertid ikke så stor for dette, da hun har en familie som setter grenser for henne. Hun bor også under hyggelige, fine og ryddige forhold, i motsetning til visse andre..Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Du har tydligvis det pene hjemmet, men jeg vil tro naboen med lek, kos og utemåltider har det hyggelige! Oppdragelse er heller ikke en ensartet ting, du kommer nok til å få noen sjokk i livet etterhvert som din datter vokser til. Anonymous poster hash: 80c54...1ce 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #67 Skrevet 6. juli 2015 Når nesten alle her er uenig med deg ts , sier ikke det deg noe? Anonymous poster hash: ccd3c...899 3
Aule Skrevet 16. juli 2015 #68 Skrevet 16. juli 2015 Jeg setter pris på folk som ikke nødvendigvis er 100% A4-perfekte - livet hadde vært kjedelig hvis alt var strøkent. Jeg vokste selv opp i et hjem som skilte seg ut fra naboene - vi var to barn og en voksen som var eneforsørger og jobbet lange dager. Hus og hage bar preg av lite vedlikehold, og stakk nok i øynene for en del. Men ikke alle får til eller har tid til det perfekte A4-livet, og det kan være flere årsaker til det. Jeg synes TS burde innfinne seg med dette eller flytte. Jeg tar heller en nabo som har et shabby hjem enn en sur, grinete og overfladisk nabo som skal ha alt nydelig og prydelig til enhver tid. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #69 Skrevet 16. juli 2015 Nei vel???? Vi har også ei datter, men hun er ikke slik som de barna der. Tenker at hun nesten bør skjermes for disse, så hun ikke tror at vanlige barn støyer sånn!! Min mann og jeg har valgt å gi vårt barn en Oppdragelse!!! Det tenker jeg alle foreldre plikter å gjøre når de velger å få barn! Det er normalt å reagere på en slik ødeleggende nabo! Du skulle bare prøvd selv!!!!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Du hadde litt sympati fra meg, frem til jeg leste det ufine, ignorante innlegget ditt over... Anonymous poster hash: 34dbc...cb0
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #70 Skrevet 17. juli 2015 Ts har min sympati. Det er ikke hyggelig med rotete hage og uoppdragne nabobarn. Har man ikke mulighet til å male hus så burde man heller flytte til en leilighet. Bor man i hus så kreves det vedlikehold!Anonymous poster hash: 773b1...f4e
Gjest Rose11 Skrevet 17. juli 2015 #71 Skrevet 17. juli 2015 (endret) Her var det mye kritikk og pepper til ts. Jeg skjønner ts sin frustrasjon, men du kan ikke gjøre så mye. Tviler på at hagen og huset blir finere av at du snakker med de. Jeg hater rot og skjønner ikke hvordan folk kan bo sånn, men det er ikke min sak hvordan andre lever. Hvis det plager deg veldig mye, så burde du kanskje flytte en annen plass? Men jeg tror ikke ts krever at naboen skal ha det helt 100% perfekt. Endret 17. juli 2015 av Rose11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #72 Skrevet 17. juli 2015 Her beordret kommunen opprydding på en tomt. De grenser til nabo. Det var rot overalt.avskiltet to biler,ødelagte sykler osv. Når det er til ulempe for naboer,så kan de gjøre det. At nabo ikke har intr av å male må du leve med. At hun ikke har lært ungene å rydde må du også leve med. Så er det å bo med naboer. Noe gir fullstendig katten i naboer. Har selv nabo som gir katten. Vi deler to hekker. Vi må stå for klipping for ikke å bli gjengrodd. Når de kjøpte fikk de beskjed at plantefelt i oppkjørselen var felles. Oppkjørselen er steinkast bla. På vår når plantefelt skal ryddes og fornyes deltar de ikke. Ugress og fornying av sand i steiner må tas. De enkelt bryr seg ikke. Samme med snømåking. Vi er tre lavhus som er i rekke.De holder huset ved like. Det er bla to gjerder som måtte males i år. Jeg bor alene og syns de kunne bidra. Jeg sa at om de klipte vekk hekk der,så kunne jeg male. Noe de ikke gjorde. Så jeg malte halvparten mot deres side, den andre nabo tok mot seg. Så nå står det igjen uferdig,og ser ikke bra ut. Jeg ga de beskjed at de fikk ta resten. Vi er så slitne når vi kommer fra jobb er argumentet. Ja hvem er vel ikke det. Det er noen naboer som er fornøyd bare de har tak over hodet. Trivsel for alle er ikke et tema.Anonymous poster hash: c1a25...d09
Veldig Vanskelig Skrevet 17. juli 2015 #74 Skrevet 17. juli 2015 Så herlig å høre om unger som koser seg ute om sommeren, og som til og med får sin mor med på ballspill i hagen. Det er klart at lykkelige barn som leker og ler ikke kan tolereres. Gi dem et nettbrett og sett dem på rommet sitt! Og spise ute i hagen? Det er uhørt! Rett og slett en hastesak for barnevernet. (Kanskje mamman setter av penger til oppussing av hus over tid? Er ikke så fett med tre små og en jobb uansett støtteordninger...) Jeg liker en mamma som ser barnas behov for aktivitet og kos i trygge omgivelser. (TS - jeg er glad du ikke er i mitt nabolag) 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #75 Skrevet 17. juli 2015 Ts, ikke få noen flere barn. Ha ha. Jeg håper egentlig hun får flere barn, gjerne firlinger og aller helst en med downs også -da skjønner hun kanskje at barn trenger kjærlighet og oppfølging, ei hand å holde i, aktiv hverdag og mange, mange klemmer -ikke streng oppdragelse. Anonymous poster hash: dcb70...053
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #76 Skrevet 17. juli 2015 Jeg håper egentlig hun får flere barn, gjerne firlinger og aller helst en med downs også -da skjønner hun kanskje at barn trenger kjærlighet og oppfølging, ei hand å holde i, aktiv hverdag og mange, mange klemmer -ikke streng oppdragelse. Anonymous poster hash: dcb70...053 Hva er galt med streng oppdragelse?Anonymous poster hash: 773b1...f4e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå