skreppamedleppa Skrevet 5. juli 2015 #41 Skrevet 5. juli 2015 Har du kontaktet barnevernet? Du kan legge inn en bekymringsmelding på barna.Anonymous poster hash: 60c9e...158 Hvorfor i alle dager skulle hun det? Slik det kommer fram av ts er det over hode ingen ting som minner om barnemishandling eller vanskjøtsel her! Naboen irriterer hun, en kan ikke klage til bv bare fordi en blir fort irritert på noen. 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #42 Skrevet 5. juli 2015 Har du kontaktet barnevernet? Du kan legge inn en bekymringsmelding på barna.Anonymous poster hash: 60c9e...158 Fordi de leker i en rotete hage?Anonymous poster hash: 05f1e...d64 4
Gjest Linneah2013 Skrevet 5. juli 2015 #43 Skrevet 5. juli 2015 Vi har nylig kjøpt drømmehuset vårt, og trives godt. Naboene virker også hyggelig. Problemet er bare nærmeste naboen. Bor et kvinnemennesket i det huset, med tre motbydelige og uoppdragne unger! Vel, det i seg selv kan jeg leve med. Men hagen ser til tider ut som en svinesti! Tepper, sykler, bøtter, baller og ALT slikt ligger STRØDD rundt i hagen. Der i huset er det heller ikke slik at de rydder inn leker hver kveld. Det skjer toppen et par ganger i uka, og da kan det virkelig ha hopet seg opp med MYE rot! Huset er umalt, det hadde trengt et strøk for mange år siden! Det virkelig skjemmer hele området her! Etter hva jeg har hørt har de bodd her i mange år, så dette ser jeg ikke lyst på. Vår veranda har utsikt rett mot huset og hagen deres. Har lyst til å si til denne huseieren eller hva det er, hvordan jeg opplever dette, men vil helst ikke starte nabokrangel heller. Har noen et tips til hvordan jeg kan si ifra på en måte som ikke virker FOR uhøflig?Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Du har ingenting med hvordan naboen har det på sin tomt. At du ikke såg dette når du var på visning er din egen feil.
Gjest Mocchhaa Skrevet 5. juli 2015 #44 Skrevet 5. juli 2015 Har du kontaktet barnevernet? Du kan legge inn en bekymringsmelding på barna.Anonymous poster hash: 60c9e...158 Den måtte jo bare komme.
Wonderbitch Skrevet 5. juli 2015 #46 Skrevet 5. juli 2015 Jeg sladrer vel ikke når jeg ikke går ut med navn??? Ja, jeg vet at i alle fall to andre naboer også irriterer oss over henne. Hun er hjemme hele dagen som sagt, så aldri en pause! De SPISER til og med ute i hagen, har virkelig bosatt seg der! En nabo sa at ho har bodd alene siden den yngste dattera ble født. Og så lenge ho driter i både oppdragelse, hus og hage, og faktisk også sitt eget utseende, finner ho nok heller ingen andre... Selvfølgelig gidder jeg ikke å bruke av MIN fritid til å stelle hos henne!!! Jeg har da mitt eget liv, og bare tre uker ferie i sommer! Den vil jeg absolutt ikke bruke på det der nei!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Men hvis det plager deg så forferdelig mye, er det bare deg selv du hjelper ved å male huset hennes og evt rydde hagen. Det ser jo ikke ut til å plage henne? Det jeg ikke forstår er HVORFOR du i det hele tatt bryr deg? Hva gjør du om et av barna dine får du utseende du ikke liker? Masse kviser, fæl frisyre, en kroppsvekt som ikke passer i ditt bilde? Det er jo noe du må se på hver dag. Noenganger må man bare akseptere at ikke alt er perfekt. Og hvis du blir veldig plaget av ting andre gjør feil ( som ikke påvirker deg direkte) bør du kanskje søke hjelp? 1
Klar*a Skrevet 5. juli 2015 #47 Skrevet 5. juli 2015 Spør egentlig bare om råd og LITT forståelse her! Livet mitt er faktisk BRA, så ikke beskymre dere om det!! Jeg ORKER ikke å bo med en sånn nabo, så JA, noe må gjøres. Jeg vet bare ikke hvordan enda, det var her jeg ba om råd... Skal ikke stikke under en stol at slike mennesker irriterer meg. Klarer ikke å forstå at mennesker setter barn til verden kun for å ødelegge dem. ALLE barn trenger oppdragelse, og få bo i et pent og,- eller hyggelig hjem. Når ingenting av dette er til stede, er det ille! Noen nevnte at min datter kan ende opp deprimert og ulykkelig. Ja, selvfølgelig! Ingen kjenner fremtiden! MEN sjansene er imidlertid ikke så stor for dette, da hun har en familie som setter grenser for henne. Hun bor også under hyggelige, fine og ryddige forhold, i motsetning til visse andre..Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Siden du ber om råd skal du få det. Flytt til et sted uten naboer. 1
lulle Skrevet 5. juli 2015 #48 Skrevet 5. juli 2015 Nei vel???? Vi har også ei datter, men hun er ikke slik som de barna der. Tenker at hun nesten bør skjermes for disse, så hun ikke tror at vanlige barn støyer sånn!! Min mann og jeg har valgt å gi vårt barn en Oppdragelse!!! Det tenker jeg alle foreldre plikter å gjøre når de velger å få barn! Det er normalt å reagere på en slik ødeleggende nabo! Du skulle bare prøvd selv!!!!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Det høres ut som naboen din er alene med barna. Det er ganske mye arbeid å holde et hus i orden alene, i tillegg er det dyrt å få huset malt. (Hun har tydeligvis ikke kapasitet til å gjøre det selv). Det er lett å kritisere andre, men tenk deg selv hvis du skulle vært alene. Skjønner at det er irriterende med denne naboen, men prøv å sette deg inn i hennes livssituasjon.
Kamikatze Skrevet 5. juli 2015 #49 Skrevet 5. juli 2015 Kan ikke fordra å male selv, så jeg skjønner hvordan det kan havne nederst i lista over nødvendige sysler. Realiteten er at du kan ikke endre andre (utenom å gjøre dem mer fandenivoldske og fiendtlige) så du kan kun endre deg selv. Sett opp nytt høyt og tett gjerde, og plant tett høy hekk, og noen småtrær. Sett opp vindskjerm på balkongen, som dekker det du vil fortrenge. Ta med deg bakgrunnsmusikk på balkongen, slik at den maskerer litt av det som skjer på nabotomta, og prøv å gjøre alt dette med en positiv attityde. Ingen vits å lage hatske forhold i nabolaget. Gjør det beste utav det. 5
Fliko Skrevet 5. juli 2015 #50 Skrevet 5. juli 2015 (endret) Kan ikke fordra å male selv, så jeg skjønner hvordan det kan havne nederst i lista over nødvendige sysler. Realiteten er at du kan ikke endre andre (utenom å gjøre dem mer fandenivoldske og fiendtlige) så du kan kun endre deg selv. Sett opp nytt høyt og tett gjerde, og plant tett høy hekk, og noen småtrær. Sett opp vindskjerm på balkongen, som dekker det du vil fortrenge. Ta med deg bakgrunnsmusikk på balkongen, slik at den maskerer litt av det som skjer på nabotomta, og prøv å gjøre alt dette med en positiv attityde. Ingen vits å lage hatske forhold i nabolaget. Gjør det beste utav det. Likte denne. Evt kan du jo sende et anonymt brev. Selv måtte det mye mer til enn dette for at jeg hadde gjort noe med det. Barn kan bråke kjempemasse og naboenes barnebarn bråker forferdelig mye fra tidlig om mårran i helgene, noe som irriterer vettet av meg, men som jeg velger å leve med enn å skape nabo-krangel. Jeg kan alltids be BARNA om å ikke skrike så mye, men å be morra om å forandre oppdragelsen sin blir altfor drøyt. Mine foreldre har en rotete terrasse (tror nok den mest rotete terrassen i hele nabolaget, de fleste dager i året, de har blandt annet en fryser og ekstra kjøleskap der men litt "skjult" fra naboer) OG det er en del høylydte krangler i huset, men de har aldri fått klager fra naboer i alle de straks 20 årene årene de har bodd der. Ikke ALLE har råd til å male huset, eller ønsker å gjøre det selv, og er hun i tillegg alenemor med 3 unger så kan malingen fint være 0 i prioriteringslista. Synes ikke hun hørtes så gæli' ut jeg Endret 5. juli 2015 av Fliko 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #51 Skrevet 5. juli 2015 Så mange av dere mener altså det er OK at moren bor i et hus hun ikke GIDDER å male selv eller leie inn noen folk? Hun får jo penger for disse unga sine, dessuten jobber hun. Forstår ikke problemet!! Egentlig burde hun flyttet til en leilighet når hun er så hjelpeløs! Men det forstår hun vel ikke nei. Det hadde vært OK at de var ute for meg. Men disse ungene sitter aldri i ro! De bare løper rundt og leker høylytte leker hele tiden! Moren finner jo aldri på noen rolig aktivitet! Har sett at ho har vært med på noen ballaktiviter selv med unga, men de støyer akkurat like mye!!! Dere kan vel ikke mene at dette skal være helt normalt og greit? Fint at moren trives i kaos og hyling, men en liten tanke på andre enn seg selv og sitt burde hun faktisk gitt naboene sine!! Beklager hvis absolutt ingen forstår det?!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #52 Skrevet 5. juli 2015 Har du kontaktet barnevernet? Du kan legge inn en bekymringsmelding på barna.Anonymous poster hash: 60c9e...158 Kontake barnevernet fordi det er litt rot, og barnelek utenfor? Jaja, da skal barnevernet få det busy fremover... Anonymous poster hash: 53bd2...a91 2
Gjest Chloe87 Skrevet 5. juli 2015 #53 Skrevet 5. juli 2015 Hvorfor bryr du deg så mye om hvordan naboen har det?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #54 Skrevet 5. juli 2015 Gjør naboen din en tjeneste og flytt. Naboer som deg ødelegger for et godt naboskap.Anonymous poster hash: a70e4...0e0 1
idamoor Skrevet 5. juli 2015 #55 Skrevet 5. juli 2015 Så mange av dere mener altså det er OK at moren bor i et hus hun ikke GIDDER å male selv eller leie inn noen folk? Hun får jo penger for disse unga sine, dessuten jobber hun. Forstår ikke problemet!! Egentlig burde hun flyttet til en leilighet når hun er så hjelpeløs! Men det forstår hun vel ikke nei. Det hadde vært OK at de var ute for meg. Men disse ungene sitter aldri i ro! De bare løper rundt og leker høylytte leker hele tiden! Moren finner jo aldri på noen rolig aktivitet! Har sett at ho har vært med på noen ballaktiviter selv med unga, men de støyer akkurat like mye!!! Dere kan vel ikke mene at dette skal være helt normalt og greit? Fint at moren trives i kaos og hyling, men en liten tanke på andre enn seg selv og sitt burde hun faktisk gitt naboene sine!! Beklager hvis absolutt ingen forstår det?!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Det kalles normalt jo... Om alt skal være strøkent, må det være noen alvorlige problemer hos deg? Slutt å bland deg inn i andres sitt liv, sånn som du oppfører deg vil du bli fryst ut i nabolaget til slutt. Du bør flytte om du er så irritert på dama.. Ærlig talt, du har ikke peiling på hvordan det er å være alene mor heller, så tror nok du burde prøve det en stund og få hode og vett på plass! 2
altflyter Skrevet 5. juli 2015 #56 Skrevet 5. juli 2015 Herregud det er da virkelig ikke ditt problem hvordan naboene har det i hagen sin! Med mindre de slenger rundt seg med matrester som tiltrekker seg rotter eller noe slikt så ser jeg virkelig ikke problemet. Du kan ikke diktere hvordan andre folk skal ha det i hagen og huset sitt bare fordi du er uenig i deres prioriteringer! 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #57 Skrevet 5. juli 2015 Jeg håper virkelig TS er et troll. Hvis ikke syntes jeg synd i naboene og det er ikke pågrunn av hun med umalt hus og unger som leker ute i Hagen (unger hyler og lager støy, normalt det når man leker og lov når man er ute)Anonymous poster hash: 749ac...14b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #58 Skrevet 5. juli 2015 Jeg håper noen sender barnevernet til deg, for et barn som ikke hyler, roper og springer rundt er ikke normalt. Stakkars ungen din som ikke får leke og ha det gøy!Anonymous poster hash: 92ca2...c3e 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2015 #59 Skrevet 6. juli 2015 Nei vel???? Vi har også ei datter, men hun er ikke slik som de barna der. Tenker at hun nesten bør skjermes for disse, så hun ikke tror at vanlige barn støyer sånn!! Min mann og jeg har valgt å gi vårt barn en Oppdragelse!!! Det tenker jeg alle foreldre plikter å gjøre når de velger å få barn! Det er normalt å reagere på en slik ødeleggende nabo! Du skulle bare prøvd selv!!!!Anonymous poster hash: 0cdfc...90a Dere har 1 barn , som i mine øyne er nesten det samme som å ikke ha noen Vi har 6 barn under 8 år og kan love deg at selv med oppdragelse så høres det når de er ute å koser seg med lek. Anonymous poster hash: d18d2...e72 7
Patton Skrevet 6. juli 2015 #60 Skrevet 6. juli 2015 Jeg synes ikke TS høres spesielt trivelig ut, og lyder fra barnelek må man nesten akseptere, så lenge det ikke starter for tidlig på morgenen. Når det gjelder hvordan man har det rundt huset sitt så har man jo ikke så mye man skulle ha sagt. Men personlig synes jeg at det er respektløst overfor naboene sine å ha det som en svinesti rundt huset sitt. Man får heller flytte rotet inn i sitt eget hus om man ikke orker å rydde ordentlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå