AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Livet føles så meningsløst. Jeg klarer ikke å se for meg en bedre fremtid. Jeg klarer ikke å se for meg et liv uten smerte, uten angst og depresjon. Klarer ikke å fake et smil, være rundt familie og late som at alt er perfekt. Men samtidig så er jeg ikke lei meg. Jeg gråter ikke, jeg er ingenting! Har slitt med depresjon i flere år (dystymi), for et år siden møtte jeg veggen og var veldig deprimert. En dag var jeg apatisk og ingenting, andre dager gråt jeg av alt og ingenting. Jeg spiser, av og til. Men fordi jeg må, ikke fordi jeg vil. Jeg sover lite, fordi jeg sliter med søvn. Før sov jeg 20+ timer! Nå sover jeg ganske dårlig, kanskje maks to timer med dyp søvn. Finner ikke glede i bøker og film, som jeg gjorde før. Jeg kan sitte å se på veggen i flere timer! Nå så er jeg bare.... ingenting. Er det depresjonen? Eller har jeg blitt frisk? Er det slik det er å være frisk? Anonymous poster hash: 50048...1ca
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Kan legge til at før så tenkte jeg mye, hele tiden. "jeg betyr ingenting for noen, jeg kan forsvinne og ingen bryr seg" eller "jeg har ingen, jeg er ubrukelig, jeg kan ingenting". Men nå så er det ingenting! Jeg klarer ikke å tenke, jeg er sliten! Jeg orker ikke å gå igjennom samme regla, "jeg er ubrukelig, ingen kommer til å savne meg, jeg kan ingenting, jeg har ingen fremtid". Jeg har gått igjennom den regla om å om igjen i over et halvår, nå orker jeg ikke lengre. Jeg finner ingen svar alikevell, og jeg vet godt hvor uønsket og ubrukelig jeg er, trenger ikke å tenke over det lengre. Jeg har ikke energi til å prøve å finne noe positivt, når det ikke er noe positivt å finne! Jeg vil grave meg ned i en film og gjemme meg fra livet. Men klarer det ikke, jeg klarer ikke å fokusere! Blir sittende og sitter på skjermen, men får ikke med meg noe som helst. Jeg er som sagt.. ingenting! Ikke lei meg, ikke sur, ikke glad, jeg er ingenting. Anonymous poster hash: 50048...1ca
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Høres ut som du har noe langt mer alvorlig enn dystymi. Anonymous poster hash: 228df...82c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Jeg synes du høres deprimert ut, men nå opplever en annen type depresjon enn hva du har opplevd før. Depresjon kan utspille seg på mange måter: noen spiser mye, andre spiser nesten ingenting, noen sover 2 timer i døgnet, andre 20 osv. Og det er et helt vanlig å føle seg tom og følelsesløs når man er deprimert.Anonymous poster hash: 13543...4ee 1
SiMa Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Har du snakket med fastlege/behandler? Dette høres ut som depresjon, og det bør i alle fall undersøkes av lege for det kan også ha fysiske årsaker. Behandling trenger du.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Nå så er jeg bare.... ingenting. Er det depresjonen? Eller har jeg blitt frisk? Er det slik det er å være frisk? Anonymous poster hash: 50048...1ca Nei, sånn er det ikke å være frisk. Du høres derimot veldig deprimert ut. Det kan være du har en "dobbelt depresjon" dvs en alvorlig depressiv episode oppå dystymi som du skriver at du har. Du skriver ikke om du går i behandling, men om du ikke gjør det så oppsøk hjelp! Fastlege er første instans. Anonymous poster hash: 8910a...5ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå