AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Ut av det blå, ble jeg veldig stiv og fikk sterke smerter i nakken igår (mens vi satt i sofaen). Jeg masserte og smurte på krem før jeg la meg. I dag føltes det litt bedre ut helt til jeg ble akutt svimmel, veldig kvalm (måtte kaste opp) og ustødig på beina. Jeg skalv og kunne ikke stå oppreist for jeg merket at verden gikk rundt og øynene "rullet" bakover. Har nå sovet litt og prøvd å slappe av på sofaen, men jeg har fått intens hodepine i tillegg til nakkestivheten - og det føles ut som om det er en "dott" i hvert øre. Ble litt bekymret siden jeg aldri har følt meg så dårlig som når det kom helt plutselig - men er det nok for å ringe legevakten og konsultere med dem? Ville dere bare sett for å se om det går over? Anonymous poster hash: 82fd9...9a1
Florence Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Hør med legevakten. Det er såpass spesifikke symptomer at de burde vite om du bør dra inn eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Når du er frisk ellers, så skal du kontakte legevakt ved slike symtomerAnonymous poster hash: 50eaf...512
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Kle av deg og se etter utslett, før du ringer legevakten, de vil spørre om du har noe utslett/hudblødninger som véd hjernehinnebetennelse. Anonymous poster hash: 18580...2ed
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Kle av deg og se etter utslett, før du ringer legevakten, de vil spørre om du har noe utslett/hudblødninger som véd hjernehinnebetennelse. Anonymous poster hash: 18580...2ed Hvis du har utslett, så kontakter du legevakten øyeblikkelig, uten å nøle. Trådstarter, bor du alene?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 Jeg bor ikke alene - min samboer passer på meg. Skal holde utkikk med utslett eller forandringer i huden. Har fått i meg litt mat og drikke nå, og skal se an formen utover kvelden. Har vært ganske lik form nå i flere timer, selv om jeg kjenner at selve allmenntilstanden er ganske dårlig, så jeg har ikke ringt legevakta enda. Er dog veldig sliten og trøtt - har ikke noen forklaring på hvorfor det kom så plutselig Anonymous poster hash: 82fd9...9a1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Og takk for alle svar Anonymous poster hash: 82fd9...9a1
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2015 #8 Skrevet 4. juli 2015 Jeg sier ikke dette for å skremme deg trådstarter, men hjernehinnebetennelse er en svært dødelig sykdom med en jævlig eskalering på kort tid. Det er derfor utrolig synd at du ikke kontakter legevakten når du har flere av de klassiske symptomene.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #9 Skrevet 4. juli 2015 Jeg har ikke feber (målt for sikkerhets skyld) og ingen utslett - som jeg trodde var en stor del av hjernehinnebetennelse? Anonymous poster hash: 82fd9...9a1
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2015 #10 Skrevet 4. juli 2015 Jeg har ikke feber (målt for sikkerhets skyld) og ingen utslett - som jeg trodde var en stor del av hjernehinnebetennelse? Anonymous poster hash: 82fd9...9a1 Men nakkestivhet, hodepine og kvalme er. Vær obs på det da.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #11 Skrevet 4. juli 2015 Krystallsyken kan oppstå sånn. Det er en ufarlig tilstand men man kan blir veldig dårlig. Anonymous poster hash: a8cd8...2bc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #12 Skrevet 4. juli 2015 Jeg har ikke feber (målt for sikkerhets skyld) og ingen utslett - som jeg trodde var en stor del av hjernehinnebetennelse? Anonymous poster hash: 82fd9...9a1 La de på legevakta vurdere om du bør komme ned dit. Ring dem og spør. De har kompetansen som trengs for å vurdere det. Vi KG-ere har ikke denne kompetansen Anonymous poster hash: 67965...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #13 Skrevet 4. juli 2015 Jeg sier ikke dette for å skremme deg trådstarter, men hjernehinnebetennelse er en svært dødelig sykdom med en jævlig eskalering på kort tid. Det er derfor utrolig synd at du ikke kontakter legevakten når du har flere av de klassiske symptomene. Det er nå sek 0s timer ca, siden ts opprettet tråden. Hjernhinnebetennelse vil jeg nå utelukke fordi hun da sannsynligvis ville vært ute av stand til å svare i tråden. Har hatt hjernhinnebetennelse tett innpå livet flere ganger. Skremmende erfaringer. Anonymous poster hash: 18580...2ed
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2015 #14 Skrevet 4. juli 2015 Det er nå sek 0s timer ca, siden ts opprettet tråden. Hjernhinnebetennelse vil jeg nå utelukke fordi hun da sannsynligvis ville vært ute av stand til å svare i tråden. Har hatt hjernhinnebetennelse tett innpå livet flere ganger. Skremmende erfaringer. Anonymous poster hash: 18580...2ed Jeg også, inkludert dødsfall i (frisk i sin beste alder til død i løpet av to døgn). Så de symptomene der får alarmen til å gå hos meg. Men jeg er enig i konklusjonen din.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #15 Skrevet 5. juli 2015 Jeg prøvde å ringe legevakten igår, men etter 20 minutter i kø, gav jeg opp. Hele greia fikk derimot en interessant vending i dag tidlig når jeg våknet med helsikkes smerter i urinveiene - fremdeles i samme form som igår. Etter en tur på legevakten, har jeg fått meg en veldig kraftig urinveisinfeksjon, og fått antibiotika. Må følge litt med på formen pga de andre symptomene slik at det ikke utvikler seg. Legen mente at svimmelhet, kvalme og hodepine kunne skyldes dette, at nakken var en egen greie for seg selv, selv om smertene ikke kom før i dag tidlig Så jeg lever og har det "bra" selv om formen er like elendig enda. Uansett takk for alle tips og råd Anonymous poster hash: 82fd9...9a1
Cata Skrevet 5. juli 2015 #16 Skrevet 5. juli 2015 Legen mente at svimmelhet, kvalme og hodepine kunne skyldes dette, at nakken var en egen greie for seg selv, selv om smertene ikke kom før i dag tidlig Så jeg lever og har det "bra" selv om formen er like elendig enda. Uansett takk for alle tips og råd Anonymous poster hash: 82fd9...9a1 Uten på noen måte å late som jeg er lege så kan hodepinen og muligens svimmelheten henge sammen med nakkeproblemene. I ungdommen hadde jeg gjentatte runder med nakketrøbbel og det fulgte alltid med en helsikes hodepine og til dels svimmelhet. Hele greia kom visstnok av særdeles stramme nakkemuskler. Kvalme var aldri en del av det, men det startet som regel med en influensaliknende følelse i hele kroppen (øm i huden og i leddene). Men i ditt tilfelle kan nok kvalmen henge sammen med urinveisinfeksjonen også. God bedring med både nakke og UVI.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2015 #17 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er glad for at du dro på legevakten - det var jo noe i veien. Det er ikke uvanlig at "helvetes" hodepine medfører både nakkestivhet, kvalme og svimmelhet. Jeg får dette ofte i kombinasjon når jeg har migrene. God bedring fra UVI.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #18 Skrevet 5. juli 2015 Ja, jeg er også glad for at jeg dro til slutt selv om det satt langt inne. Jeg er frisk og rask ellers, så det var absolutt noe feil når det gikk så raskt nedover. Nå håper jeg uansett formen blir bedre med behandling, uavhengig av hvordan det hang sammen eller hva som var årsaken Jeg tror terskelen for å dra til legevakten er høy, derfor jeg lagde en tråd for å høre hva folk ville gjort i samme tilfelle, noe som er forsåvidt bra. Jeg så mange som kom med symptomer som kunne ventet til i morgen og fastlegen, og noen ble også sendt hjem uten hjelp - feks litt halsvondt, litt vondt i en finger og litt vondt i ankelen for de snublet i hagen... Anonymous poster hash: 82fd9...9a1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå