AJ23 Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Hei! Jeg er ei jente på 23 år, og er ganske sikker på at jeg er smitta med herpes i underlivet. Det er nå nesten to uker siden samleie, og begynte å merke plager etter ca 1 uke. Svie, brennende følelse både i og rundt kjønnsorganet og i urinrøret. Har hovnet opp endel på den ene siden, har noen blemmer og tydeligvis små sår mellom klitoris og åpningen siden det har kommet puss og litt blod på papiret. Det er blitt så vondt nå at jeg ikke klarer å sitte, har store problemer med å gå normalt og klarer ikke lenger å tisse siden det gjør så sinnsykt vondt( og jeg må så på do!!). I tillegg kommer det veldig mye utflod, både lysebrunt rennende og hvitt tykt( nesten som cottagecheese). Har også nettopp blitt påvist urinveisinfeksjon så går på antibiotika, noe jeg alltid får soppinfeksjon av så tenkte med en gang at det var det, men føler på meg at dette er noe helt annet. Det største problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre! Har tidligere opplevd overgrep, og takler derfor dårlig både å snakke om dette og bare tanken på en eventuel undersøkelse gjør meg livredd, så ser ikke for meg at jeg kommer meg avgårde til noen lege. Er det noen som har noen formening om hva det er og eventuelle tips til hva jeg kan gjøre iallfall for å dempe plagene? Beklager alle detaljer! Hilsen redd, desperat og fortvila jente.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Du burde få medisiner. Det kan bli fryktelig ille om det blir verre.Anonymous poster hash: 785c0...e66 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Ring til legen på mandag og forklar situasjonen og be om å få komme til så snart som mulig. Jeg har ikke herpes selv så er ingen ekspert, men har lest at andre på forumet har anbefalt å tisse i dusjen med dusjstrålen på magen slik at det renner ned til kjønnsorganet. Da gjør det mindre vondt å tisse. Bor du på et mindre sted er det godt mulig at de tar deg i mot på legevakta. Anonymous poster hash: 3f56d...886
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Med mindre du er jofru så trenger ikkesnmitten ha skjedd ved forrige samleie. Mange bærer viruset lenge før de får utbrudd. Anonymous poster hash: 6638b...62e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Ville dratt på legevakten om det er så ille, de hjelper deg helt sikkert der. Du kan jo ikke unngå å gå på do, de har piller mot herpes hvis det er det. Jo før du får de, jo bedre. De er vant til mye verre ting, både de og fastlegen. Du er nødt å undersøke dette hvertfall, og det går nok helt bra, og så vil du føle deg bedre når du vet hva det er. Lykke til, dette klarer du, legene er det kun for å hjelpe deg Kjenner flere som har herpes, det er ikke verdens undergang om det er det. I dag fins det piller man kan gå på i årevis dersom det er ille over tid, da forsvinner alle symptomer hvertfall i de årene, og så blir det bedre etter hvert. De jeg kjenner merker ikke noe til det lenger. Det er verst første utbrudd, og noen er ikke så plaget etter det. Anonymous poster hash: 1a7f2...515
frk91 Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Start på medisin så fort som mulig! Jeg gikk alt for lenge uten penicillin og det ble skikkelig ille! Etter en uke på medisin så var alle blemmer og sår borte, og to år etterpå har jeg fremdeles ikke fått utbrudd nr2. Jeg dro på legevakten, og de tok ikke annen undersøkelse enn at de så på sårene på utsiden, tok en q-tips test på en blemme og ga meg resept med en gang. Om du har problemer med å tisse e.l. så anbefaler jeg å bruke en våt vaskeklut og tisse gjennom den, eller tiss i dusjen.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 Smertene og kløen kan komme av urinveisinfeksjonen du har. Jeg får ihvertfall ekstremt vondt når jeg har UVI, og blemmene kan komme av kløing. Sitter de i klynger, eller én og én? Klynger er typisk herpes.. Ikke ta på det! Det er ingenting å være redd for å snakke med lege eller helsesøster om sånne ting, det er jobben dems og de får sikkert hundrevis av sånne henvendelser i uka. De fleste skoler i landet er tilknytta en ungdoms-helsestasjon, som du kan gå til om du ikke vil gå til fastlegen din. Om du bor i Oslo så er det to klinikker for seksuelt overførbare sykdommer, de heter Sex og Samfunn Oslo, og Olafia Klinikken. Veldig profesjonelle og behagelige som hjelper deg med både kur og mye info, og hvis du er smittet så hjelper de deg å melde fra til partnerene du har hatt sånn at du slipper å si i fra selv! Anonymous poster hash: 6aecd...552
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå