Gå til innhold

Trenger psykisk hjelp. Hvor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en mindre by (sommerjobb) nå i sommer og de har ikke psyk sykepleier på helsestasjon for ungdom for tiden. Jeg orker heller ikke å gå til fastlege for å få henvisning til psykolog. Jeg er ikke psykisk syk, men sliten og lei og orker ikke alt styret med henvisning og ventetid osv for å bare snakke med noen i 2-3 timer. 

Så hva kan jeg gjøre? Føler jeg kjenner fastlegen min for godt til at jeg vil snakke med han også. 

Anonymous poster hash: 50781...39d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da snakker du med en privat psykolog, men det vil koste deg dyrt. Eller du kan ringe mental helse eller chatte med dem. Det er gratis.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpetelefon, for eksempel Mental helse (116 123). Ellers er det sannsynligvis ansatt sykepleiere i kommunen i psykisk helseteam/psykiatritjeneste, der er det sjelden lang ventetid. Du trenger bare å skrive en søknad, men da må du først snakke med en lege. Dersom det finnes et DPS i nærheten kan det også hende at de har et ambulant team, der er det ikke ventetid. Men igjen, der må du også via fastlege (eller annen lege).

Anonymous poster hash: 1b64b...54a
AnonymBruker
Skrevet

Har de vanlig helsesøster på HFU? Om du ikke har psykiske problemer men trenger noen å snakke med så kan også de være gode samtalepartnere (kommer an på person).

Anonymous poster hash: e8026...472
Skrevet

Hei!

Ambulant team i din kommune kan du snakke med, og der får du time nesten på dagen ☺

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...