Gå til innhold

Krever kvittering ved reklamasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei de kan alltids velge å være vrange så blir det tatt til Forbrukertvistutvalget som ved flere tilfeller har sagt at en kontoutskrift er tilstrekkelig, så taper butikken der, får dårlig reklame og garanterer at personen og eventuelt andre aldri bruker butikken igjen. Gratulerer med å skyte deg selv i foten.

:Nikke:

Anonymous poster hash: fba9b...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo ! Stå på krava uansett hvor "billig" varen er! Kjøper dere dyre ting som møbler hvite /brunvarer etc, så be om at butikken registrerer deg som kunde. Da blir varen registrert. Også nyttig hvis det er en skavank(eks vaskemaskin) etc. Da kan de sette inn dette på din "kundekonto" ifm det spesifikke kjøpet.Vi er tross alt i 2015 lzm

Skrevet

Vi tar ikke kontoutskrift som bevis på spesifikke kjøp, kontoutskrift spesifiserer ikke, så det kan jo ha vært hva som helst.

Anonymous poster hash: 98128...8d6

Samme her. Kvittering er det eneste som er gylding hos oss. Har man ikke kvitteringen, må man bytte i andre varer for lik sum som den ble kjøpt for. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei de kan alltids velge å være vrange så blir det tatt til Forbrukertvistutvalget som ved flere tilfeller har sagt at en kontoutskrift er tilstrekkelig, så taper butikken der, får dårlig reklame og garanterer at personen og eventuelt andre aldri bruker butikken igjen. Gratulerer med å skyte deg selv i foten.

Jeg synes ikke en butikk er "vrang" om de nekter å godta en bankutskrift. Hadde ikke hatt noe problemer med å handle i en slik butikk uansett om det hadde vært store oppslag i media om slik "vranghet". Tvert i mot hadde jeg tenkt ja, dritbra, dere er flinke! Forbrukere har ekstremt god beskyttelse i dette landet, det er ikke akkurat mye å forlange når de bes om å ta vare på kvitteringen sin om de vil ha sikkerhet for å få hjelp om noe skulle vise seg å være galt. Heldigvis finnes det butikkeiere som ikke er redd for å være litt "vrange" mot kunder som drar frem kontoutskrifter. 

Problemet er heller de som ikke er vrange. Dersom butikker gang på gang godtar kontoutskrifter over lang tid, vil det trolig utvikle seg en sedvane om at kontoutskrift er greit, og da har forbrukere fått enda større puter sydd under armene sine. 

Anonymous poster hash: b3d17...f4c

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde så mye tyveri en stund at det ble uaktuelt å gjøre noe som helst uten kvittering. Tyveriene stoppet ganske heftig etter vi innførte 100% kvitterings policy =D

Var alt for enkelt for folk å stjele små dyre ting også bytte det inn senere mot noe de hadde bruk for.

Ja jeg skjønner, men det er det jeg mente er trist, at folk er så utspekulerte.

AnonymBruker
Skrevet

Er det så vanskelig å ta vare på kvitteringer? 

Jeg samler mine i esker. Er ikke slik at de er fulle i løpet av to år heller. Tar ikke vare på kvitteringer for mat/legebesøk/taxi.

Anonymous poster hash: 90084...753
  • Liker 1
Skrevet

Ja jeg skjønner, men det er det jeg mente er trist, at folk er så utspekulerte.

Det er veldig trist, og det er trist det går utover kundeservicen.

Skrevet

Men hvis man har opplevd flere problemer med det samme produktet tidligere så skjønner jeg ikke hvorfor man kjøper det enda en gang.

Og da er man jo oppmerksom på problemet og da er det i hvertfall rart at man ikke tar ekstra godt vare på kvitteringen.

Forøvrig ville jeg ikke brukt masse tid og energi på noe til en så lav sum og som man i tillegg vet fra før av at er av dårlig kvalitet.

Jeg likte de. Derfor kjøpte jeg flere. Jeg hadde ikke regnet med at bunnen ville knuse. Det har jo ikke skjedd med de andre. Jeg har kvittering, men må lete etter den hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...