himmeloghav Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 Hvis man vil klage på noe krever noen butikker kvittering. Men hvem tar vel vare på kvitteringer i evigheter? Synes dette er et rart krav når de kjenner igjen varen og vet at den ble kjøpt hos dem.
Chiquita Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Kontoutskrift er godt nok for å 'sannsynliggjøre' at varen er kjøpt i butikken... Så finn fram denne 1
ymotana Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 I butikken jeg jobber i stifter vi byttekvitteringer og rekvisisjoner til dagens oppgjør. Så ja, de blir spart. 2
himmeloghav Skrevet 3. juli 2015 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2015 I butikken jeg jobber i stifter vi byttekvitteringer og rekvisisjoner til dagens oppgjør. Så ja, de blir spart. Men å kreve at kundene skal ta vare på alt av kvitteringer i lang tid er vel litt for mye å forlange? Skjønner at dere i butikken har arkiv for dette, men kundene bør vel slippe å ha et arkiv med kvitteringer fra småkjøp opp gjennom årene?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Les på lovdata, Forbrukerkjøpsloven. Der står det noe om å sannsynliggjøre at varen er kjøpt. Kvitteringer og bankutskrift er likelydende. De fleste handler i dag med kort... Har du problemer kontakt forbrukerrådet. Anonymous poster hash: 3ed80...beb
ymotana Skrevet 3. juli 2015 #6 Skrevet 3. juli 2015 Men å kreve at kundene skal ta vare på alt av kvitteringer i lang tid er vel litt for mye å forlange? Skjønner at dere i butikken har arkiv for dette, men kundene bør vel slippe å ha et arkiv med kvitteringer fra småkjøp opp gjennom årene? For å være ærlig har alltid kundene kommet med både vare og kvittering til meg. Og man kan jo ikke komme måneder etter og forsøke å bytte en vare. Vi selger nesten bare ting som etterhvert vil gå ut på dato. Men hvis jeg hadde kjent igjen en kunde som vil returnere en vare før det har gått en uke, går det jo bra. Det er jo litt på kjønn her. 1
himmeloghav Skrevet 3. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2015 For å være ærlig har alltid kundene kommet med både vare og kvittering til meg. Og man kan jo ikke komme måneder etter og forsøke å bytte en vare. Vi selger nesten bare ting som etterhvert vil gå ut på dato. Men hvis jeg hadde kjent igjen en kunde som vil returnere en vare før det har gått en uke, går det jo bra. Det er jo litt på kjønn her. Så en vare har bare bruksverdi en uke eller to? Merkelig.
himmeloghav Skrevet 3. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 3. juli 2015 For å være ærlig har alltid kundene kommet med både vare og kvittering til meg. Og man kan jo ikke komme måneder etter og forsøke å bytte en vare. Vi selger nesten bare ting som etterhvert vil gå ut på dato. Men hvis jeg hadde kjent igjen en kunde som vil returnere en vare før det har gått en uke, går det jo bra. Det er jo litt på kjønn her. Jeg snakker her om reklamasjon, ikke bytting og angring. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #9 Skrevet 3. juli 2015 Ts, kan du spesifisere enten hvilken type vare dette gjelder, eller anslå kjøpsverdien? Har butikken bedt deg komme tilbake med kvittering, altså krever de kvittering?Anonymous poster hash: 3ed80...beb
ymotana Skrevet 3. juli 2015 #10 Skrevet 3. juli 2015 Så en vare har bare bruksverdi en uke eller to? Merkelig. Det er litt forskjell på varer, kan du si. Det tror jeg du også er enig i. Dessuten skal en butikk også gå rundt. Kommer det opp en situasjon jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere, får sjefen ta seg av det.
himmeloghav Skrevet 3. juli 2015 Forfatter #11 Skrevet 3. juli 2015 Ts, kan du spesifisere enten hvilken type vare dette gjelder, eller anslå kjøpsverdien? Har butikken bedt deg komme tilbake med kvittering, altså krever de kvittering?Anonymous poster hash: 3ed80...beb Det gjelder Nille. Jeg har kjøpt flere kubbelysfat i glass med krystallstener rundt og perler. På flere av dem løsnet perlene og krystalldelene, men det tenkte jeg at jeg skulle fikse selv, men så gikk glasset i to da jeg skulle fjerne kubben. Det synes jeg det ble for mye og gikk tilbake til butikken. Han krevde kvittering for å gi meg en tilgodelapp og stilte meg mange spørsmål som at han tvilte på at jeg hadde rett. Nille har dårlige produkter. Skal bli mer forsiktig med hva jeg kjøper der. Verdien er vel 65 kr for et kubbelysfat.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #12 Skrevet 3. juli 2015 Jeg snakker her om reklamasjon, ikke bytting og angring. Reklamasjon er jo nettopp enten reperasjon, selger har tre forsøk på retting, før kjøper kan kreve å få kjøpet hevet. Angrerett, har man normalt sett ikke, med mindre butikken har ordning med "åpent kjøp" eller deponering. Anonymous poster hash: 3ed80...beb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #14 Skrevet 3. juli 2015 Det gjelder Nille. Jeg har kjøpt flere kubbelysfat i glass med krystallstener rundt og perler. På flere av dem løsnet perlene og krystalldelene, men det tenkte jeg at jeg skulle fikse selv, men så gikk glasset i to da jeg skulle fjerne kubben. Det synes jeg det ble for mye og gikk tilbake til butikken. Han krevde kvittering for å gi meg en tilgodelapp og stilte meg mange spørsmål som at han tvilte på at jeg hadde rett. Nille har dårlige produkter. Skal bli mer forsiktig med hva jeg kjøper der. Verdien er vel 65 kr for et kubbelysfat. Takk. Nå ble dette mer begripelig. Går ting i stykker bit for bit så gjelder reklamasjonsretten hos Nille og. Kan de ikke gi deg tilsvarende vare i bytte, så skal du ha pengene tilbake. Produktet skal kunne fungere til formålet det er ment for, står i forbrukerkjøpsloven. Ville skrevet et brev og hengt på en del lovparagrafer fra forbrukerkjøpsloven. Nille sine varer finner en neppe andre steder. (Nille.................Stygge ord, er sensurert bort, for å spare moderator for ekstra arbeid! )Anonymous poster hash: 3ed80...beb
himmeloghav Skrevet 3. juli 2015 Forfatter #15 Skrevet 3. juli 2015 Takk. Nå ble dette mer begripelig. Går ting i stykker bit for bit så gjelder reklamasjonsretten hos Nille og. Kan de ikke gi deg tilsvarende vare i bytte, så skal du ha pengene tilbake. Produktet skal kunne fungere til formålet det er ment for, står i forbrukerkjøpsloven. Ville skrevet et brev og hengt på en del lovparagrafer fra forbrukerkjøpsloven. Nille sine varer finner en neppe andre steder. (Nille.................Stygge ord, er sensurert bort, for å spare moderator for ekstra arbeid! )Anonymous poster hash: 3ed80...beb Han ville ikke gi meg pengene tilbake, men tilgodelapp mot kvittering som jeg ikke hadde. Gikk tomhendt ut av butikken. Må lete etter kvitteringen hjemme. Jeg fikk tilbud om en ny lik vare, men det vilke jeg ikke da jeg ikke stoler på varen jeg kjøpte. Men alt falt bort for jeg hadde ikke kvittering.
Wildstar Skrevet 3. juli 2015 #16 Skrevet 3. juli 2015 Her prøvde de å gjøre opp for seg med å tilby ny vare uten at du måtte fremvise kvittering, så de har jo prøvd noe ihvertfall. Men ellers, ja, du må ha kvittering. 10
himmeloghav Skrevet 3. juli 2015 Forfatter #17 Skrevet 3. juli 2015 Her prøvde de å gjøre opp for seg med å tilby ny vare uten at du måtte fremvise kvittering, så de har jo prøvd noe ihvertfall. Men ellers, ja, du må ha kvittering. Nei ny vare var nok mot kvittering det også. Det var først når jeg stod i kassen at jeg måtte vise kvittering.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2015 #18 Skrevet 4. juli 2015 Han ville ikke gi meg pengene tilbake, men tilgodelapp mot kvittering som jeg ikke hadde. Gikk tomhendt ut av butikken. Må lete etter kvitteringen hjemme. Jeg fikk tilbud om en ny lik vare, men det vilke jeg ikke da jeg ikke stoler på varen jeg kjøpte. Men alt falt bort for jeg hadde ikke kvittering. Butikken har lov å tilby ny vare. Dette kalles omlevering i loven. Pengene igjen krever at du sannsynliggjør kjøpet (inkludert prisen).
himmeloghav Skrevet 4. juli 2015 Forfatter #19 Skrevet 4. juli 2015 Butikken har lov å tilby ny vare. Dette kalles omlevering i loven. Pengene igjen krever at du sannsynliggjør kjøpet (inkludert prisen). Da burde han sagt det til meg at jeg kunne få ny vare uten kvittering, men jeg tror ikke de selger den varen lenger.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #20 Skrevet 4. juli 2015 Det gjelder Nille. Jeg har kjøpt flere kubbelysfat i glass med krystallstener rundt og perler. På flere av dem løsnet perlene og krystalldelene, men det tenkte jeg at jeg skulle fikse selv, men så gikk glasset i to da jeg skulle fjerne kubben. Det synes jeg det ble for mye og gikk tilbake til butikken. Han krevde kvittering for å gi meg en tilgodelapp og stilte meg mange spørsmål som at han tvilte på at jeg hadde rett. Nille har dårlige produkter. Skal bli mer forsiktig med hva jeg kjøper der. Verdien er vel 65 kr for et kubbelysfat. Pardon my french, men kødder du? Reklamerer du på et fat til 65 kr? Kjøper du billig drit er kvaliteten deretter.. Mener ikke å være frekk, men syns det er rart når folk forventer super kvalitet på Nille Og ja du må sannsynliggjøre at varen er kjøpt der. Som regel betyr det å vise frem kvittering, så hvis du ikke kunne det, har butikkmedarbeideren helt rett. Du kunne jo også kjøpt det med avslag pga feil, men da uten reklamasjonsrettAnonymous poster hash: 30363...fc8 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå