kaffemor Skrevet 5. september 2015 #481 Del Skrevet 5. september 2015 Jeg også drømmer mye rare greier fortiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåne Skrevet 5. september 2015 #482 Del Skrevet 5. september 2015 Haha godt vi er flere! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 6. september 2015 Forfatter #483 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg drømte også mye rart i første trimester. Om terror og fødsler her og der. Men de siste ukene har jeg ikke husket drømmene mine. Kanskje fordi jeg er i koma når jeg våkner om morgenen :plystrer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. september 2015 #484 Del Skrevet 6. september 2015 Graviddrømmer er bare herlige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 6. september 2015 #485 Del Skrevet 6. september 2015 Den følelsen av å fungere igjen, føle seg mer menneskelig enn som en zombie, helt ubeskrivelig deilig! Lykke til med UL på mandag, Spatula Kjedelig at du fortsatt føler deg i så dårlig form Lumos :/ det er ikke aktuelt å redusere arbeidstiden litt for å kunne fungere bedre? Man skal jo kunne fungere utenfor jobb også. Jo, det hadde nok vært best å hatt en delvis sykemelding, iallfall for en tid. Saken er bare slik at det ikke er så mange mnd siden jeg var relativt lenge sykemeldt (ikke 100%), og jeg kvier meg litt for å legge frem en ny en for sjefen. Håper på bedring av formen så kanskje jeg slipper... Jeg har det på samme måte Lumos. Jeg er bare 11 uker da, men fungerer såvidt gjennom arbeidsdagen. Er ubrukelig ellers. Sover ekstremt mye! Det tar mye energi å gro baby Håper vi får litt mer overskudd begge to snart Uff, det er jo så kjedelig og hemmende. Er ikke mye annet enn jobb og sofasliting det går i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. september 2015 #486 Del Skrevet 6. september 2015 Jo, det hadde nok vært best å hatt en delvis sykemelding, iallfall for en tid. Saken er bare slik at det ikke er så mange mnd siden jeg var relativt lenge sykemeldt (ikke 100%), og jeg kvier meg litt for å legge frem en ny en for sjefen. Håper på bedring av formen så kanskje jeg slipper... Uff, det er jo så kjedelig og hemmende. Er ikke mye annet enn jobb og sofasliting det går i Skjønner godt at det ikke er en optimal situasjon. Har vært delvis sykemeldt selv en lang periode i år, men på min arbeidsplass ender gravide veldig ofte opp med sykemelding ganske kjapt, så sjefen er heldigvis veldig ok å ha med å gjøre når vi kommer så langt. Kan du få det litt tilrettelagt i det minste slik at belastningen blir noe mindre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 6. september 2015 #487 Del Skrevet 6. september 2015 Skjønner godt at det ikke er en optimal situasjon. Har vært delvis sykemeldt selv en lang periode i år, men på min arbeidsplass ender gravide veldig ofte opp med sykemelding ganske kjapt, så sjefen er heldigvis veldig ok å ha med å gjøre når vi kommer så langt. Kan du få det litt tilrettelagt i det minste slik at belastningen blir noe mindre? Det er jo kjempebra du har en grei sjef, alt blir liksom så mye enklere da Min nærmeste sjef er veldig okei sånn med tanke på tilrettelegging, men med mye action på avdelingen og en del sykdom blant ansatte blir det mer på oss som er igjen. Ikke enkelt! Også er jo ikke graviditet en sykdom, men jeg føler også at enkelte kolleger avfeier plagene med at "jaja, du har jo valgt det selv", "det er slik som følger med, du får bare holde ut" osv., som at det hjelper så veldig! Heldigvis er de fleste superhyggelige og snille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. september 2015 #488 Del Skrevet 6. september 2015 Graviditet i seg selv er ingen sykdom nei, men intens kvalme, oppkast flere ganger daglig, bekkenløsning osv er ikke akkurat friskt. Selv om det er relatert til det å være gravid, så synes jeg virkelig det er på tide at folk slutter med det "graviditet er ingen sykdom"tullet de kommer med. Synes ikke man skal holde ut med hva som helst heller i jobbsammenheng, særlig som gravid. Husker det var enkelte på jobb sist jeg var gravid som ikke hadde noe til overs for at jeg og et par andre hadde tilrettelagt hverdag på jobb, det ødela så mye. Formen min var så dårlig sist at jeg på det verste kun jobbet noen få timer i uka, da hjalp det jo veldig å måtte forholde seg til så surmaga mennesker Heldigvis er sjefen veldig grei å ha med å gjøre, det hjelper jo en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest angiie Skrevet 6. september 2015 #489 Del Skrevet 6. september 2015 Haha bra jeg ikke er alene! De føles så virkelige også!! Ja, det er helt utrolig! Jeg hadde det slik i forrige svangerskap også, så det er vel sikkert vanlig for noen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 7. september 2015 #490 Del Skrevet 7. september 2015 Har endelig hørt hjertelyd med doppleren! Fant den kjemperaskt! :D Er 14+1 i dag Spent på timen på gyn.pol om noen dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 7. september 2015 Forfatter #491 Del Skrevet 7. september 2015 Har endelig hørt hjertelyd med doppleren! Fant den kjemperaskt! :D Er 14+1 i dag Spent på timen på gyn.pol om noen dager Så herlig med hjertelyden Hvorfor skal du på gyn pol? Jeg skal dit på kontroll til onsdag pga svangerskapdiabetes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. september 2015 #492 Del Skrevet 7. september 2015 Jeg vurderer virkelig å kjøpe doppler denne gangen også. Solgte den jeg kjøpt sist, det skulle jeg jo aldri gjort Det er helt fantastisk å kunne lytte til hjertelyden innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 8. september 2015 #493 Del Skrevet 8. september 2015 Så herlig med hjertelyden Hvorfor skal du på gyn pol? Jeg skal dit på kontroll til onsdag pga svangerskapdiabetes Skal ha alle svangerskapskontroller der pga. stoffskiftesykdom Så blir litt ekstra oppfølging Noen som vet om det er vanlig å få flere ultralyder når man skal gå på poliklinikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. september 2015 Forfatter #494 Del Skrevet 8. september 2015 Skal ha alle svangerskapskontroller der pga. stoffskiftesykdom Så blir litt ekstra oppfølging Noen som vet om det er vanlig å få flere ultralyder når man skal gå på poliklinikken? Så bra da. Jeg fikk det sist pga stoffskiftet Nå har jeg også fått sv diabetes igjen så skal og dit i morgen. Er visst større sjans for å få sv dia når man har stoffskifteproblemer. Men men.. får bøttelass med oppfølging og UL da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 9. september 2015 #495 Del Skrevet 9. september 2015 Kvalme altså.. bleh. Snart går det vel over?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportiva Skrevet 9. september 2015 #496 Del Skrevet 9. september 2015 Er 10 uker i dag og kjenner at kvalmen begynner å slippe litt taket - deilig!! Er dog spent på om jeg får mer energi snart og slipper å legge meg 2130 hver kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest angiie Skrevet 10. september 2015 #497 Del Skrevet 10. september 2015 Flere som opplever hjertebank? Jeg kjenner det spesielt om morgenen før jeg står opp av senga, men også når jeg bare slapper av på sofaen.. Har hatt det i sikkert en mnd nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 10. september 2015 #498 Del Skrevet 10. september 2015 Jeg ble satt fram 6 dager i dag! Altså er jeg 15+3 i dag! Fikk endelig en etterlengtet ultralyd når jeg var på gyn.pol i dag og det skjuler seg heldigvis bare én sprellende liten baby! Så den sparket og styra på, veldig gøy Nå er vi klare for en weekendtur til Tyskland, ha en fin helg alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest angiie Skrevet 14. september 2015 #499 Del Skrevet 14. september 2015 Virkelig tamt her inne for tida... Hvordan står det til med alle sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 14. september 2015 #500 Del Skrevet 14. september 2015 Her går det bra! Ikke sett noe til kvalmen på ei stund, bekkenet oppfører seg så lenge jeg holder meg til bortoverturer og dropper de verste bakkene (ikke bare litt misunnelig på mannen som har vært på så mange fine toppturer i sommer og høst...!). Trøttheten er heller ikke like ille, nå sovner jeg ikke hver kveld når ungen legges Om folk flest har det som dette gjennom en graviditet kan jeg jo forstå at folk synes det er ålreit å være gravid. Sist var det skikkelig pyton, og har grua meg til å gå gjennom det på nytt. Men nå glemmer jeg nærmest at jeg er gravid enkelte dager. Sært! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå