Gå til innhold

Mamma vil ikke komme i brylluppet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler med deg, men vet du hva, du skal si til din mor akkurat hva du tenker og føler.

Fortell henne det du forteller oss her om hvordan dette ødelegger brylluppet ditt og også vil ha konsekvenser for det forholdet dere vil ha i fremtiden som mor og datter.

Det handler ikke om å kutte kontakt, faktisk trenger du ikke bruke tid på hva årsaker dette setter i gang utover det at du håper at hun kan sette dine følelser først på det som som jo er DIN store dag.

Ønsker deg alt godt!

Klem x

Skrevet

Kanskje du skal be din samboer om å snakke med henne, og si henne et par alvorsord. For dette blir masse følelser for deg, og kanskje det er greit å slippe å ta denne diskusjonen med henne. Slipp han løs. Hva har du å tape? (Hun har jo allerede klart å si det mest utrolige.)

Skrevet

Jeg synes du sa det veldig bra i det du skrev, og synes du skal vise henne det. (Kanskje ta bort biten om at faren din har mer grunn til å være bitter )

Kanskje hun trenger å få vite hva dette fakltisk får deg til å føle. At du hadde gledet deg til planleggingen sammen med henne, og følte det som en trygghet å ha henne på laget i planleggingen o.s.v

Og kanskje hun trenger å få vite at dere ikke tenker "stakkars mamma som ikke orker å komme på grunn av fæle pappa" Men derimot mistenker henne for å være litt drama queen.

Skrevet

Du kan ikke få henne med på planleggingen uansett da?

Kanskje det frister mer når hun ser hva hun kommer til å gå glipp av?

Gjest Trådstarteren
Skrevet

Jeg har ennå ikke fått snakket med mamma. Men skal ta opp temaet neste helg.

Jeg kommer sikkert til å informere dere om hvordan det gikk. Jeg er faktisk litt i tvil om jeg eller samboer bør si hva vi mener om dette. Men har kommet frem til at jeg nok bør si det selv. Jeg er et følelses menneske, og kommer sikkert til å begynne å gråte, men det får så være.

Tror ikke mamma tar dette brylluppet så alvorlig. Den gangen hun giftet seg, var det rett inn og ut av rådhuset.Det samme med hennes søster.

Jeg og sambo har bodd sammen så lenge. Tror ikke helt hun skjønner vitsen med at vi skal samle hele familien og ha et stort brylllupp.

Jeg er preget av at jeg så på Judging Amy i går, (jeg er på en måte ikke 22, og selv om jeg ikke har vært gift før, så synes kanskje min mor at jeg er for gammel til et "stort" og romantisk bryllupp) Føler det iallefall litt slik.

Jeg gir mamma litt tid nå, egentlig så håper jeg at hun kommer til å diskutere dette med sin søster (tanten min), og jeg håper kansje at andre i familien vil få henne til å skifte mening. Går faktisk fortsatt rundt og håper på en telefon der hun forteller meg at hun kommer likevel......

Jeg håper og tror nok at resten av familien kommer, og at de muligens vil si i fra til min mor at hun også burde komme.

Skrevet

Hennes valg, hennes evt tap! Lett å si og verre å etterfølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...