Gå til innhold

Ikke sovet på 30 timer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er hjemme alene hele helgen og har sittet mye inne. I går kveld begynte jeg å se en tv-serie og har bare fortsatt til nå, dvs at jeg har vært våken i 30 timer. Er dette skadelig? Jeg er ikke det minste trøtt og har ikke vært det i hele perioden jeg har vært våken. Jeg har prøvd å lagt meg, men jeg har ikke sjangs til å sovne.

Har jeg bare mye søvn til overs? Kan det være farlig å være våken så lenge?

Anonymous poster hash: d15b4...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør nok prøve å sove, det er ikke bra for kroppen å være våken så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på emnet, men denne videoen kan hjelpe litt kanskje?

 

Men tviler på at du kommer til å dø med det første. Ikke etter "bare" 30 timer iallefall. Men hvis du ser videoen så ser du at andre ting begynner å skje etter 2 døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farlig når det skjer i blandt. Og du sover nok godt når du sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 24t oppe (varierer på personer) Så slutter kroppen å produsere det stoffet som gjør deg søvnig,derfor synes mange at det å komme over 24t er vanskelig og man blir søvning, men etterpå kan man gjerne være opp ett døgn til, før man blir "slått ut" 30t er ikke farlig, men man bør legge seg på kvelden, selvom man ikke føler seg trøtt, lukk øynene, slapp av...

Også det at er du oppe i over 24timer så har du en "promille som tilsvarer 1 i promille" Ikka bare går dette utover konsentrasjonen din, men og humør og fysiske ting...Jeg har opplevd "sykdomsfølelse" med feber, svimmelhet,kvalme... x) (Men det var etter 48t...)

 

Endret av Chibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 24t oppe (varierer på personer) Så slutter kroppen å produsere det stoffet som gjør deg synlig

Jøss, bra usynlighetstriks da!  :fnise:

 

 

Anonymous poster hash: 4f06c...ccd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jøss, bra usynlighetstriks da!  :fnise:

 

 

Anonymous poster hash: 4f06c...ccd

 

Teite mobil! ._.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 24t oppe (varierer på personer) Så slutter kroppen å produsere det stoffet som gjør deg søvnig,derfor synes mange at det å komme over 24t er vanskelig og man blir søvning, men etterpå kan man gjerne være opp ett døgn til, før man blir "slått ut" 30t er ikke farlig, men man bør legge seg på kvelden, selvom man ikke føler seg trøtt, lukk øynene, slapp av...

Også det at er du oppe i over 24timer så har du en "promille som tilsvarer 1 i promille" Ikka bare går dette utover konsentrasjonen din, men og humør og fysiske ting...Jeg har opplevd "sykdomsfølelse" med feber, svimmelhet,kvalme... x) (Men det var etter 48t...)

Wow, okay. Da får jeg vel bare vente til jeg blir trøtt, da?

Uff, vanvittig kjipt. Jeg er for sliten til å gjøre noe, men klarer ikke å sove. Haha, sovner sikkert til slutt

TS

Anonymous poster hash: d15b4...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk bli psykotisk hvis man går lenge uten søvn. og det er ikke bra i det hele tatt. Ta en pause og sov heller du.



Anonymous poster hash: fec88...d29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er hjemme alene hele helgen og har sittet mye inne. I går kveld begynte jeg å se en tv-serie og har bare fortsatt til nå, dvs at jeg har vært våken i 30 timer. Er dette skadelig? J

Neppe sunt. Jeg har vært våken i 50 timer og da var jeg helt kake i hodet. Anbefales ikke. Gå og legg deg!

Anonymous poster hash: 88f75...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe sunt. Jeg har vært våken i 50 timer og da var jeg helt kake i hodet. Anbefales ikke. Gå og legg deg! Anonymous poster hash: 88f75...fb6

Shit, 50 timer hadde gjort meg gal tror jeg. Jeg la meg etter 36 timer og sov søtt i 12, så det gikk bra :)

Anonymous poster hash: d15b4...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det meste har jeg vært våken i ca. 80 timer, men da var kroppen sliten. Jeg begynte å få dårlig retningssans (er blind), lydene forsvant hver gang jeg blunket, jeg klarte ikke å høre avstanden på for eksempel trafikken i forhold til meg osv. Jeg forsøkte å sove, men våknet etter 2 timer. Fikk ikke sove før jeg tok "sløvemedisiner" (ikke sovemedisiner). Anbefales ikke. Det var utrolig godt å våkne etter 12 timer uthvilt og med normal hørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...