Gå til innhold

Angst og p-piller


Mammaentilskatten

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

 

Har et spørsmål: Skal nå, etter maaange års opphold, starte med p-pillen igjen (Oralcon/microgynon).

Har slitt en god del med angst/tvangstanker i noen år, og lurer derfor på om noen her inne har hatt positive erfaringer med p-piller ang psykisk helse?

 

Takker for svar :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok ikke p-piller vil hjelpe på psykisk helse. Sliter du med psyken bør du heller ikke begynne på p-piller egentlig fordi det bare kan bli verre. 



Anonymous poster hash: b75dc...b80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med psyken min har med voldsomme hormonelle ubalanser å gjøre.. Kanskje P-pillene kan være med på å roe det ned litt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med psyken min har med voldsomme hormonelle ubalanser å gjøre.. Kanskje P-pillene kan være med på å roe det ned litt..?

Hvis du har voldsom hormonell ubalanse må du få medisiner av lege eller gynekolog. P-piller med lite hormoner slik som microgynon vil ikke hjelpe for dette. Da må du eventuelt få resept på f.eks Provera. 

Men dette må du da snakke med legene om og ikke diagnostisere eller medisinere deg selv mot sykdommer. 

Anonymous poster hash: b75dc...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om angsten er pga hormoner, så vil jeg tro du hadde blitt sendt til en endokrinolog. Eller har du selv satt diagnose?



Anonymous poster hash: 364f3...f56
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel jeg selv som har satt diagnosen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er vel jeg selv som har satt diagnosen :/

Da har du jo ikke angst!

Kom deg til legen og psykolog. Du har ikke angst før du får satt diagnosen av fagfolk.

Anonymous poster hash: 364f3...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått diagnosene angst og OCD, men ikke hormonforstyrrelser. Og jeg går til psykolog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har du jo ikke angst!

Kom deg til legen og psykolog. Du har ikke angst før du får satt diagnosen av fagfolk.

Anonymous poster hash: 364f3...f56

 

Hvor i all videste verden har du tatt det fra? Selvfølgelig kan man ha angst uten å ha fått en diagnose fra lege/psykolog, det er jo ikke noe man plutselig får når legen sier at man har angst.

Det er akkurat som å si at man ikke har kreft før man har fått en diagnose av fagfolk.

Anonymous poster hash: 45e06...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor i all videste verden har du tatt det fra? Selvfølgelig kan man ha angst uten å ha fått en diagnose fra lege/psykolog, det er jo ikke noe man plutselig får når legen sier at man har angst.

Det er akkurat som å si at man ikke har kreft før man har fått en diagnose av fagfolk.

Anonymous poster hash: 45e06...1e9

 

Du skjønner helt sikkert hva jeg mener, om du tenker LITT?

Mange kan påstå de har angst, uten å vært utredet. 

Anonymous poster hash: 364f3...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du skjønner helt sikkert hva jeg mener, om du tenker LITT?

Mange kan påstå de har angst, uten å vært utredet. 

Anonymous poster hash: 364f3...f56

 

Jeg skjønner hva du mener, man må selvfølgelig utredes og få en diagnose av en lege for å få behandling, men måten du sier det på er jo helt feil. Skjønner du ikke det når du leser det selv?

"Du har ikke angst før du får satt diagnosen av fagfolk."

 

Det er selvfølglig MANGE som har for eksempel angst eller depresjon uten å noensinne ha vært hos en lege eller en psykolog for å få en diagnose.

Anonymous poster hash: 45e06...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...