Siggen! Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 (endret) For et par år siden fant jeg ut at jeg hadde dette jævelskapet. Jeg har 'heldigvis' bare stadium 1; at jeg blir lillarød i kinna (sommerfugl-vinger fra nesa), av stress, alkohol, noen krydder, trening osv. Det å vite at man har det forverrer det også fordi man er konstant redd for å rødme, særlig for at huden er ultrafølsom. Har lest litt om Mirvaso, som kom i 2014, som fungerer ved at blodårene i ansiktet blir trangere, slik at rødheten avtar. Er det noen som har prøvd dette? Er garantert noen her inne som har det, eller vet om noen som har det, er mer vanlig enn man kanskje skal tro http://www.apotek1.no/ansikt/rosacea Endret 3. juli 2015 av Siggen!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Nei, men takker for tipset, samboeren min sliter med rødhet i huden, jeg tror det er rosacea. Han skal til hudlege i august. Om jeg husker det så skal jeg fortelle hvordan det gikk Anonymous poster hash: 15385...93b
Siggen! Skrevet 3. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2015 Nei, men takker for tipset, samboeren min sliter med rødhet i huden, jeg tror det er rosacea. Han skal til hudlege i august. Om jeg husker det så skal jeg fortelle hvordan det gikk Anonymous poster hash: 15385...93b Jo, bare hyggelig du Husk at Mirvaso kun skal brukes hvis det er snakk om rødming, får han masse kviser osv så funker det ikke, såvidt jeg har skjønt. Synes dessuten at lista med bivirkninger, deriblant forverring av rosacea, virka litt avskrekkende
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Ja, jeg har brukt Mirvaso siden i fjor sommer. Den funka bra i starten, og rødheten ble borte de dagene jeg brukte den. Men plutselig fikk jeg seboreisk eksem, og jeg har aldri hatt eksem før. Hudlegen min har bedt meg prøve Mirvaso igjen noen ganger, men hver gang får jeg kraftig utslett og eksem som varer fra en til to uker. Mirvaso er et ganske nytt produkt, så legene vet veldig lite om langtidsbruk av denne kremen. På noen funker den helt sikkert supert, men andre kan være så uheldige som meg og få en eller flere bivirkninger av den. Anonymous poster hash: 520dd...2fb
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 Bruker rosazol som jeg synes fungerer greit når jeg får utslett om jeg må ut i solen. Anbefaler seabuckthorn olje/rens i ansiktet. Beroliger utslettet bra, fungerer også bra på seboreisk eksem. Ellers er det å finne eksakt hva som trigger utslettet og unngå det den beste behandlingen. Jeg har gått fra helt fin hud til å ha enormt med sprengte blodkar og tidvis enorme "kviseutbrudd" og solutslett på bare 2-3 år. Anonymous poster hash: 25fc7...b8d
Siggen! Skrevet 5. juli 2015 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2015 Ja, jeg har brukt Mirvaso siden i fjor sommer. Den funka bra i starten, og rødheten ble borte de dagene jeg brukte den. Men plutselig fikk jeg seboreisk eksem, og jeg har aldri hatt eksem før. Hudlegen min har bedt meg prøve Mirvaso igjen noen ganger, men hver gang får jeg kraftig utslett og eksem som varer fra en til to uker. Mirvaso er et ganske nytt produkt, så legene vet veldig lite om langtidsbruk av denne kremen. På noen funker den helt sikkert supert, men andre kan være så uheldige som meg og få en eller flere bivirkninger av den. Anonymous poster hash: 520dd...2fb Da er jeg sikkert en av dem også. Har resept på den, men tør ikke ta den ut på apoteket. Redd for å bruke masse penger på noe som kanskje fucker huden ekstra til. Takk for svar:) Da var du desverre en av dem som fikk eksem (tror det var en av bivirkningene)
Malle86 Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Heisann! Jeg har brukt Mirvaso noen mnd. nå. Jeg kan plutselig bli flekkete rød i hele ansiktet, og på halsen. Man ser GODT skille. Skikkelig irriterende. Jeg hadde aldri vært plaga med en slik type rødhet, før jeg gikk på en heftig kur mot kvisene (som da var egentlig mitt problem). Jeg har brukt flere tuber med mirvaso, og har den alltid i nærheten hvor enn jeg går. Skikkelig irriterende å plages med slik rødhet. MEN huden ble bra etter kuren, så da får jeg leve med glatt hud og rødhet.. Men kunne gjerne vært foruten
Siggen! Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2015 Heisann! Jeg har brukt Mirvaso noen mnd. nå. Jeg kan plutselig bli flekkete rød i hele ansiktet, og på halsen. Man ser GODT skille. Skikkelig irriterende. Jeg hadde aldri vært plaga med en slik type rødhet, før jeg gikk på en heftig kur mot kvisene (som da var egentlig mitt problem). Jeg har brukt flere tuber med mirvaso, og har den alltid i nærheten hvor enn jeg går. Skikkelig irriterende å plages med slik rødhet. MEN huden ble bra etter kuren, så da får jeg leve med glatt hud og rødhet.. Men kunne gjerne vært foruten Okey, så da hjalp ikke Mirvaso deg, skjønte jeg rett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå