Gå til innhold

pcos/ tidligovergangsalder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ei dame, relativt ung så kanskje jente, i 20årene. Jeg har i flere år, helt siden jeg var kanskje 14 år slitt utrolig mye med svette! Ikke normalt kun når det er varmt, men helt ekstremt bare det er antydning til litt varme. Svetter utrolig masse på ryggen, rompa og i håret. Da jeg var på fjelltur i helgen med ei dame i 40årene fortalte jeg dette, hun jobber innen helsesektoren og fortalte meg at dette er noe ofte folk som har ubalanse med hormonene sine sliter med! Hun så forresten hvor utrolig svett jeg var i forhold til de andre vi var på tur med, og da snakker jeg ikke sånn svett at det bare er pga velfungerende muskler som puster bra, men så svett att det drypper bare det er litt sol på meg. Har dere noen erfaringer på noe som kan hjelpe, og kan i det heletatt legen hjelpe meg med noe??

Anonymous poster hash: 1d473...f9b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Resten av innlegget mitt ble desverre slettet. Det jeg egentlig skrev videre var: kan dette være ett tegn på pcos/ tidlig overgangsalder? Fordi det mente nemlig hun jeg var med på tur! Har foreksempel bare mensen rundt 5 ganger i året og er konstant sliten og trøtt... Skrev mer utfyllende i sta, men nå ble jeg trøtt gitt :fnise:

Anonymous poster hash: b136f...3c6
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha hyperhidrose? Her er en link med litt mer utfyllende informasjon; http://www.svetteklinikken.no/

Anonymous poster hash: 2936c...113
Skrevet

Jeg har PCOS og har ingen problemer med overdreven svette, har ikke hørt noen av mine bekjente nevne dette som et symptom på PCOS heller... Men du kan jo ha det selv om vi ikke har det. :) Og det at du har mensen så sjelden er det jo viktig å finne en forklaring på.

Jeg ville uansett tatt en tur til legen for å sjekke det ut, hadde en bekjent som slet med det og da var det visst diabetes som ble diagnosen, når hun fikk kontroll på det så forsvant den overdrevne svettingen. Ikke at jeg mener det er det du har, men det kan være så mange grunner til det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PCOS og har ingen problemer med overdreven svette, har ikke hørt noen av mine bekjente nevne dette som et symptom på PCOS heller... Men du kan jo ha det selv om vi ikke har det. :) Og det at du har mensen så sjelden er det jo viktig å finne en forklaring på.

Jeg ville uansett tatt en tur til legen for å sjekke det ut, hadde en bekjent som slet med det og da var det visst diabetes som ble diagnosen, når hun fikk kontroll på det så forsvant den overdrevne svettingen. Ikke at jeg mener det er det du har, men det kan være så mange grunner til det.

Tusentakk for svar! Off, håper virkelig ikke det er noe av delene... Kjipt å slite med å få barn, uønsket hårvekst osv (som jeg har mye av), men også utrolig kjipt å måtte kontrollere blodsukkeret hver eneste dag! Får bare ta meg en tur på legen rett og slett!

Anonymous poster hash: b136f...3c6

Skrevet

Om du skulle ha PCOS så trenger du ikke nødvendigvis å slite med å få barn, jeg fikk barn uten problem, trengte verken hormoner eller annet styr. Og etter fødsel og amming så har mensen plutselig fått helt vanlig syklus, og det til tross for at jeg aldri har veid så mye som nå ;)

Forhåpentligvis så feiler du ingenting, men skulle det være PCOS så er det ikke verdens undergang. På nett og slikt så er det jo som oftest de "verste" historiene som kommer frem, ikke solskinnshistoriene. Og da blir det fort slik at noen tror det er verdens undergang når de får PCOS, for eksempel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...