Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Med KID håper jeg.

Du ser på side 2 på fakturaen hva som er kjøpt i perioden. Dersom det ikke står en innbetaling der (med minus foran) har de ikke registrert betalingen din innen fakturaen ble produsert.

Som andre har nevnt, mye enklere å forholde seg til fakturaen som forfaller 15. i mnd etter. Men husk da å betale hele fakturaen, ikke bare "minimun å betale".

Det er som regel ikke noe problem å gjøre innbetaling uten at faktura har kommet, så det gjør heller ikke noe om faktura ikke har registrert innbetaling. Så lenge man greier å lese faktura riktig går det fint.

I min bank kreves heller ikke KID.

Det enkleste er bare å sjekke saldoen på kortet i banken.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med KID håper jeg. 

Du ser på side 2 på fakturaen hva som er kjøpt i perioden. Dersom det ikke står en innbetaling der (med minus foran) har de ikke registrert betalingen din innen fakturaen ble produsert. 

Som andre har nevnt, mye enklere å forholde seg til fakturaen som forfaller 15. i mnd etter. Men husk da å betale hele fakturaen, ikke bare "minimun å betale". 

Tusen takk for info. Står ikke noe tall med minus nei, så da har de ikke registrert innbetalingen. Får satse på at jeg ikke må betale noe ekstra da... Tusen takk for svar!

TS

Anonymous poster hash: 28523...787

Skrevet

Det er som regel ikke noe problem å gjøre innbetaling uten at faktura har kommet, så det gjør heller ikke noe om faktura ikke har registrert innbetaling. Så lenge man greier å lese faktura riktig går det fint.

I min bank kreves heller ikke KID.

Det enkleste er bare å sjekke saldoen på kortet i banken.

På Norwegiankortet kreves det KID.  Jeg har hvertfall det samme kontonr som min venninne. 

Problemet her er jo at TS ikke har så mye erfaring med å lese faktura riktig, og da er det enklere å forholde seg til fakturaen. 

Det er forsåvidt ikke noe poeng å betale før det forfaller heller. Man får jo ikke renter før 15. i mnd etter kjøpet.

Skrevet (endret)

Hvis du har betalt en regning FØR regningen har kommet, hvordan visste du hvilket KID nr du skulle bruke? Du kan ikke bare betale inn en sum til kredittselskapets bankkonto uten noen form for referanse (KID eller fakturanummer). Da blir det trøbbel i systemet, og de må sitte manuelt og forsøke å lete frem hvor betalingen skal, og plassere innbetalingen på rett sted. Dette er svært tidkrevende for firmaer. Det er ikke alltid det lykkes heller. Jeg har jobbet med dette i et kredittkortselskap, og det er mye rare betalinger som strømmer inn. Ikke alltid så lett å vite hvor kunden mener betalingen skal plasseres. Særlig vanskelig er det hvis kredittkortet står i samboers navn (f.eks. et mannsnavn) og betalingen kommer fra et helt annet navn, en kvinnes.

Står både kortet og bankkontoen betalingen gikk fra i ditt navn? Da har de i så fall mulighet til å lete deg opp i systemet, finne fakturaen og få avstemt kontoen riktig, faktura mot innbetalt beløp.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente han hvordan betalte du reisen din.

Anonymous poster hash: b1412...850

Betalte med Bank Norwegian kredittkortet mitt.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har betalt en regning FØR regningen har kommet, hvordan visste du hvilket KID nr du skulle bruke? Du kan ikke bare betale inn en sum til kredittselskapets bankkonto uten noen form for referanse (KID eller fakturanummer). Da blir det trøbbel i systemet, og de må sitt manuelt og forsøke å plassere innbetalingen på rett sted. Dette er svært tidkrevende for firmaer.

Står både kortet og bankkontoen betalingen gikk fra i ditt navn? Da har de i så fall mulighet til å lete deg opp i systemet og få avstemt kontoen riktig, faktura mot innbetalt beløp.

Det står både KID nr. og kontonummer under "oversikt" når jeg logger meg på i Bank Norwegian. Alt står i mitt navn.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Betalte med Bank Norwegian kredittkortet mitt.

TS

Altså direkte via Kreditt-delen? I kredittkortløsningen til reiseoperatøren? Ikke en faktura du fikk fra dem for så å logge inn på kredittkortkontoen din og betale den der?

AnonymBruker
Skrevet

Altså direkte via Kreditt-delen? I kredittkortløsningen til reiseoperatøren? Ikke en faktura du fikk fra dem for så å logge inn på kredittkortkontoen din og betale den der?

Med Norwegian kortet, direkte til reiseopperatøren på nettsiden deres.

AnonymBruker
Skrevet

Med Norwegian kortet, direkte til reiseopperatøren på nettsiden deres.

Da har du nok glemt å betale forrige regning, bare betalt minstebeløpet på den eller tatt ut penger i minibank i Norge. Har du spurt banken din?

AnonymBruker
Skrevet

Da har du nok glemt å betale forrige regning, bare betalt minstebeløpet på den eller tatt ut penger i minibank i Norge. Har du spurt banken din?

nei forrige regning jeg fikk fra dem var i høst en gang, jeg hadde ingenting utestående nå. Men jeg mistenker at jeg bare tolket fakturaen feil....

TS

Skrevet

Det som står på fakturaen er minstebeløpet som du er helt nødt til å betale for at det ikke skal bli purring av det. Totalbeløpet står et annet sted. Det kan virke som lureri, men dersom du betaler faktisk utestående så er det ingen fare. Minstebeløpet er en prosentandel av totalt utestående, det er ikke renter.

Jeg tror jeg vil anbefale deg å sette deg skikkelig inn i hva kredittkort er og vilkårene for kredittkortet du har. Spør gjerne noen om hjelp hvis du ikke forstår. Og dette er bare godt ment, altså. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nei forrige regning jeg fikk fra dem var i høst en gang, jeg hadde ingenting utestående nå. Men jeg mistenker at jeg bare tolket fakturaen feil....

TS

Legg ut bilde av den da (sladd kontoinformasjon og navn osv).

Skrevet

Hvis du har betalt en regning FØR regningen har kommet, hvordan visste du hvilket KID nr du skulle bruke? Du kan ikke bare betale inn en sum til kredittselskapets bankkonto uten noen form for referanse (KID eller fakturanummer). Da blir det trøbbel i systemet, og de må sitte manuelt og forsøke å lete frem hvor betalingen skal, og plassere innbetalingen på rett sted. Dette er svært tidkrevende for firmaer. Det er ikke alltid det lykkes heller. Jeg har jobbet med dette i et kredittkortselskap, og det er mye rare betalinger som strømmer inn. Ikke alltid så lett å vite hvor kunden mener betalingen skal plasseres. Særlig vanskelig er det hvis kredittkortet står i samboers navn (f.eks. et mannsnavn) og betalingen kommer fra et helt annet navn, en kvinnes.

Står både kortet og bankkontoen betalingen gikk fra i ditt navn? Da har de i så fall mulighet til å lete deg opp i systemet, finne fakturaen og få avstemt kontoen riktig, faktura mot innbetalt beløp.

I min bank har mitt kredittkort eget bankkontonr som jeg kan overføre til (fra samme bankbruker), så man trenger ikke nødvendigvis KID i alle banker. Så for meg er det "bare å betale" før faktura, jo. Nå sier ts at hun brukte KID uansett da, men.

Tror ikke du trenger å bekymre deg, ts. Jeg var også forvirret første gang jeg fikk faktura for kredittkort, men nå går de rett i søpla (skulle ønske jeg kunne slippe dem, sånn som i Skandiabanken).

Men kontroller i nettbanken for sikkerhets skyld.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

https://www.banknorwegian.no/KundeService/Brukerguide/Regningsbetaling

Har du sett her?

Anonymous poster hash: 1d6cb...2fb

hmmm.... Det står bare saldo 40 000 som er min kredittramme der.... Betyr det at jeg ikke skylder dem noe da? At alt er betalt og jeg slipper rentene? betryggende at det står "Renter løper fra bruksdato" for det må jo bety ca 30 dager det da, og jeg er jo innenfor....

Takk for info :blomst:

TS

AnonymBruker
Skrevet

hmmm.... Det står bare saldo 40 000 som er min kredittramme der.... Betyr det at jeg ikke skylder dem noe da? At alt er betalt og jeg slipper rentene? betryggende at det står "Renter løper fra bruksdato" for det må jo bety ca 30 dager det da, og jeg er jo innenfor....

Takk for info :blomst:

TS

Saldo lik kredittramme betyr at du ikke skylder noe, ja.

Anonymous poster hash: 1f251...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Saldo lik kredittramme betyr at du ikke skylder noe, ja.

Anonymous poster hash: 1f251...6d1

Superdupertakk! Da kan jeg slappe av :laugh: Beklager om jeg fremstår veldig dum i denne tråden altså... Men jeg er rett og slett ikke vandt med kredittkort, så dette er en litt ny verden for meg... Men tusen tusen takk!

TS

Skrevet

Superdupertakk! Da kan jeg slappe av :laugh: Beklager om jeg fremstår veldig dum i denne tråden altså... Men jeg er rett og slett ikke vandt med kredittkort, så dette er en litt ny verden for meg... Men tusen tusen takk!

TS

Jeg var like dum som deg da jeg fikk kredittkort, men det har nå gått bra likevel. ;)

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep,

ninuska_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...