Gå til innhold

Dere som har tvillinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere tvillingene i samme bhg/klasse? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 1ecc1...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde de i samme bhg og klasse.

I barnehagen var de sammen fordi vi følte det var lettere å forholde seg til. Eldste jenta gikk og i samme bhg da de begynte :)

På skolen her vi bor har de bare en klasse per kull, så det var naturlig at de begynte der begge to, ellers måtte en ha byttet skole og det ville blitt mye mer kjøring og organisering for oss.

Anonymous poster hash: f33a4...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tvilling (forøvrig ikke barn selv) men er tvilling. Vi gikk i samme park, barnehage og skole fram til VGS. Vi ble satt i to forskjellige klasser fra 6/7 da begge klassene skulle deles opp og bli til 3 klasser. På ungdomskolen valgte vi to forskjellige språk og havnet derfor i 2 forskjellige klasser. Sisteåret på VGS gikk vi på samme skole igjen. 

 

Med tanke på park og barnehage (spurte mamma) var fordi det var både parken, barnehagen og skolen som området vi bodde i sognet til, det var også lettere for foreldrene mine og ta med oss begge til samme byggning, enn to forskjellige steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tvillinger av samme kjønn, og de går i hver sin klasse og har gjort det siden mellomtrinnet. De starter i 10. klasse nå til høsten.

 

Vi fikk anbefalt av skolen å sette de i hver sin klasse, for det var visstnok det som var vanligst, og jeg tror det var en grei idé. De kommer godt overens, og deler omgangskrets og hobby, og kaller seg for bestevenninner, samtidig så tror jeg det er litt godt at de har hver sin base på skolen. Jeg merker jo at de har en tendens til å sammenlikne seg med hverandre f.eks. skolemessig, og da er det jo litt sunt at de har hver sin kontaktlærer.

 

Men alt i alt så er det jo en greie som bør vurderes individuelt. Jeg har en venninne med tvillinger hvor den ene har en diagnose som går ut over det sosiale, og der går begge i samme klasse. Jeg ville heller ikke vurdert å frata den ene tvillingen mulighet til å gå på skole i nærområdet, dersom det er snakk om enparallelskole, med mindre det er tunge grunner som veier mot at de skal gå i samme klasse.



Anonymous poster hash: e8c03...a98
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...