Gå til innhold

Divacup eller damebeger?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har lest om disse produktene her inne. Overveier å prøve Divacup, da den koster bare halvparten av damebegeret. Men er den noe dårligere da? Er materialet av en annen kvalitet feks? Eller er bare den norske leverandøren som tar seg veldig godt betalt? Noen som kan hjelpe meg litt? Da blir jeg glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har DivaCup. Materialet er silikon, mens det er gummi i damebegeret. Jeg tror ikke kvaliteten skulle være særlig forskjellig.

Noen liker ikke silikon. Andre synes det er greit at silikon kan kokes - det kan ikke gummi.

Uansett tar den norske leverandøren seg veldig godt betalt. Det de selger som "damebeger", heter "keeper" på engelsk, og kan også kjøpes fra USA, men prisen er noe over 200 kroner, så du kan risikere moms og toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk!

Forresten, er det helt trygt å putte inn en dings av silikon? Synes det høres litt skummelt ut. Man kan vel ikke reagere på det?.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Forresten, er det helt trygt å putte inn en dings av silikon? Synes det høres litt skummelt ut. Man kan vel ikke reagere på det?.. :-?

Tror ikke det er noe problem. Det er silikon i fast form, ikke den flytende typen som er i brystproteser. Har ikke hørt om noen som reagerer på det. Derimot kan visst gummien i damebegeret gi problemer for dem som har lateksallergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte divacup fordi den så bedre ut enn damebeger...likte ikke den rødfargen. Har også hørt at damebeger kan lukte litt gummi..silikon er helt luktfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...