AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #1 Skrevet 1. juli 2015 Jeg er så redd for å være i narkose. Jeg har aldri vært det før , og nå må jeg. Jeg har emetofobi. Ekstrem angst for å kaste opp. Det er derfor ikke selve narkosen jeg er redd for, men tiden etter narkosen. Det er så mange som blir kvalme og kaster opp. Jeg er redd....... Anonymous poster hash: 5faee...5ab
Gjest chisandra Skrevet 1. juli 2015 #2 Skrevet 1. juli 2015 Du har sikkert hørt det før, men jeg sier det likevel: Du blir passet innmari godt på hele veien. Tenk på hvor mange som får narkose hver eneste dag - og det går bra. Fortell også om redselen din, kanskje de kan hjelpe deg på forhånd. Lykke til, vondt å være redd.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 Jeg har fått narkose tre ganger- har aldri vært kvalm etterpå. Det går bra:) Anonymous poster hash: f7e16...4bb
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Jeg er så redd for å være i narkose. Jeg har aldri vært det før , og nå må jeg. Jeg har emetofobi. Ekstrem angst for å kaste opp. Det er derfor ikke selve narkosen jeg er redd for, men tiden etter narkosen. Det er så mange som blir kvalme og kaster opp. Jeg er redd.......Anonymous poster hash: 5faee...5ab Jeg har vært i narkose tre ganger og aldri kastet opp. Siste gangen ble jeg bare litt småkvalm, men langt i fra nok til å kaste opp Anonymous poster hash: 74c56...6f1
Gjest Sunhands Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Tror egentlig ikke det er så vanlig å bli kvalm etter narkose. Kanskje det er hvis de får smertestillende pga operasjon? Jeg har vært i narkose noen ganger. Eneste gangen jeg ble kvalm og kastet opp, var da jeg fikk morfin. Det blir jeg kvalm av, men ikke av narkosen i seg selv.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 du får vanligvis medisiner mot oppkast og kvalme Vet ikke om de alltid gir det, heller bare når det er lange operasjoner. Men du får sikkert det hvis du forteller de hva du sliter med Anonymous poster hash: 178ae...5e7
Silfen Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 De propper deg full i både smertestillende og kvalmestillende etterpå om det trengs.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #8 Skrevet 1. juli 2015 Jeg var ikke kvalm et sekund etter narkosen. De gir deg kvalmestillende om du blir kvalm, ikke noe problem. Jeg synes det var deilig å bli lagt i narkose, følte meg veldig trygg også. Anonymous poster hash: 1e6c9...cbc
Gjest Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 Under oppvåkningen blir du passet nøye på av kvalifiserte sykepleiere. Om du føler deg kvalm, sier du i fra og de vil gi deg kvalmestillende intravenøst. Mulig de også gjør det mot slutten av inngrepet/operasjonen også (det husker jeg ikke )Det er ingenting å grue seg for! Og om du ot formodning skulle kaste opp, er du garentert ikke den første Det tviler jeg på at de gjør.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 Si fra om redselen for kvalme på forhånd. Da kan de gi kvalmestillende intravenøst før du våkner, samt gi deg ekstra medisiner mot kvalmen så lenge du får smartestillende opiater, som ofte gir kvalme. Jeg har god erfaring med å si i fra på forhånd, etter at jeg før det ble veldig kvalm av narkosen og smertelindringen.Anonymous poster hash: 04901...0ec
Synne-Marie Skrevet 2. juli 2015 #11 Skrevet 2. juli 2015 Jeg var også livredd for narkose. Anbefaler å gi beskjed om det. Sykepleierne passet så godt på meg og gjorde virkelig en innsats for at jeg ikke skulle engste meg. Var litt kvalm etterpå, men fikk rikelig med kvalmestillende. Masse lykke til!
amadine Skrevet 2. juli 2015 #12 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har vært i narkose seks ganger. Har aldri vært kvalm eller kastet opp. Det går helt sikkert veldig bra. Du blir passet godt på etterpå Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #13 Skrevet 2. juli 2015 Snakk med legen om det! Det kommer til å gå kjempebra! (Jeg ble ikke kvalm av narkosen, men ble litt kvalm av morfinen jeg fikk da jeg våknet) Anonymous poster hash: 64298...2a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå