Gå til innhold

Hjelp det har klikket for katten min!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kastrert 1 åring, hann. 

Han har klikket helt!!! biter meg hardt i foten og hånden, og alt han får tak i! Hva er det som skjer?! Hvorfor klikker katter mentalt helt utav det blå, ser ut som at han har mord i blikket!! 

og hvordan kan jeg å få han til å slutte

Anonymous poster hash: 4edd6...2bf
AnonymBruker
Skrevet

Understimulert? Er han alene? Er han innekatt?

Anonymous poster hash: 27b33...850
AnonymBruker
Skrevet

Understimulert? Er han alene? Er han innekatt?

Anonymous poster hash: 27b33...850

innekatt med ikke understimulert. Har mer enn nok av leker, og har hund på besøk daglig som han leker med. 

Har støvsuget og styret i hele dag, og etter det så klikket det helt for han! 

ts

Anonymous poster hash: 3aa4b...607

Skrevet

Kan det hende han er stresset etter støvsuginga o.l., og bare ikke vet hva han skal gjøre?

Kan også hende han har det vondt ett sted? Har han falt ned eller hoppet ned fra noe? Halter han? Prøv å lek med han, hvis du har en sånn lang stang med fjær e.l. på og se om du kan slite ham ut?

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende han er stresset etter støvsuginga o.l., og bare ikke vet hva han skal gjøre?

Kan også hende han har det vondt ett sted? Har han falt ned eller hoppet ned fra noe? Halter han? Prøv å lek med han, hvis du har en sånn lang stang med fjær e.l. på og se om du kan slite ham ut?

Oppdaget nå at han har et sår på nesetippen... men han reagerer ikke stort når jeg tar på det. Ser ut som om at han har brent seg på noe :S Skrevet på katteforum om råd. 

For det er ganske rødt med et lite brannsår-lignende del og litt størknet blod. Men aner ikke om det plager han, eller om det har sammenheng med oppførselen. 

Det er ganske mye bråk her akkurat nå, oppvaskmaskinen og vaskemaskinen går samtidig. 

Også gikk nettopp brannalarmen i bygget (falsk alarm). Kanskje det er derfor han er klikko?. Akkurat nå så er han litt rolig, men om jeg rører på foten så går han til angrep. 

Har prøvd å leke, men han går bare til angrep. Så jeg ga opp. Blør fra hånden gjør jeg også. 

Han har aldri bitt så hardt før, lekebiting har jo skjedd men ikke til jeg blør og får blåmerker! 

ts

Skrevet

Oppdaget nå at han har et sår på nesetippen... men han reagerer ikke stort når jeg tar på det. Ser ut som om at han har brent seg på noe :S Skrevet på katteforum om råd. 

For det er ganske rødt med et lite brannsår-lignende del og litt størknet blod. Men aner ikke om det plager han, eller om det har sammenheng med oppførselen. 

Det er ganske mye bråk her akkurat nå, oppvaskmaskinen og vaskemaskinen går samtidig. 

Også gikk nettopp brannalarmen i bygget (falsk alarm). Kanskje det er derfor han er klikko?. Akkurat nå så er han litt rolig, men om jeg rører på foten så går han til angrep. 

Har prøvd å leke, men han går bare til angrep. Så jeg ga opp. Blør fra hånden gjør jeg også. 

Han har aldri bitt så hardt før, lekebiting har jo skjedd men ikke til jeg blør og får blåmerker! 

ts

Av ren nysgjerrighet, hvordan gikk det/går det? Har han roet seg ned? Hvordan er såret på nesen?

AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet, hvordan gikk det/går det? Har han roet seg ned? Hvordan er såret på nesen?

han roet seg med bitingen etter noen timer. Fortsatt rød på nesen, men han reagerer ikke når jeg rører på det. De på katteforumet trur han kan ha fått brannsår fra klorestativet. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Katter er veldig følsomme for lyder ( tenkte på støvsuginga ).

Vær god og kjærlig mot han, så vil han bli det mot deg og.

Anonymous poster hash: 31939...ecb
AnonymBruker
Skrevet

Katter er veldig følsomme for lyder ( tenkte på støvsuginga ).

Vær god og kjærlig mot han, så vil han bli det mot deg og.

Anonymous poster hash: 31939...ecb

trur nok det var det som skjedde. Det var sykt mye bråk her, støvsugeren gikk, så oppvaskmaskin og vaskemaskin.  Også er det noen over meg som nettopp har flyttet inn, så de styret og bråket i hele går. Også gikk brannalarmen, og da ble det vell for mye for han og han klikket helt.  :fnise:

Var seriøst skummelt! Han bet så hardt at jeg fikk det blåmerket. 

ts

Skrevet

Katten til foreldrene mine stikker iallefall med engang den bare ser støvsugeren, og når den blir skremt av lignende lyder kan den stikke av og bli borte noen dager. Når katten din ikke har denne muligheten til å stikke av er det jo mulig det rett og slett klikker for ham. Også lurer jeg på når dere fikk den? Hvor mange uker var den?

AnonymBruker
Skrevet

Katten til foreldrene mine stikker iallefall med engang den bare ser støvsugeren, og når den blir skremt av lignende lyder kan den stikke av og bli borte noen dager. Når katten din ikke har denne muligheten til å stikke av er det jo mulig det rett og slett klikker for ham. Også lurer jeg på når dere fikk den? Hvor mange uker var den?

han var 11 uker og noen dager :)

Hadde planer om å skaffe en til, men han gikk så fint alene og er ikke ensom eller understimulert. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...