Gå til innhold

Gradert permisjon- far kan ikke jobbe overtid?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber offshore og vi har tenkt at når babyen kommer neste år skal jeg først ha min permisjon, og så skal pappa ta sin permisjon når jeg begynner i jobb igjen.

Han skal da ta ut 2 uker om gangen slik at han er hjemme når jeg er offshore. Dermed kan vi utsette barnehagestart for småen minst et halvt år.

Men har hørt at når far tar ut gradert permisjon kan han ikke jobbe overtid før hele permisjonen er tatt ut.

I prinsipp betyr dette at de 4 ukene jeg er hjemme fra jobb og han jobber vanlig kan han ikke ha overtid.

Dette er veldig vanskelig i hans bransje da han ikke bare kan avslutte for dagen når han føler for det men må gjøre ferdig arbeidet før han hår hjem. Han har som regel rundt 15t overtid i mnd og det har alle andre i firmaet også.

Noen som vet om dette stemmer? Det kan bli veldig vanskelig for oss ifht sjefen hans..

Anonymous poster hash: 5fb1c...047

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber offshore og vi har tenkt at når babyen kommer neste år skal jeg først ha min permisjon, og så skal pappa ta sin permisjon når jeg begynner i jobb igjen.

Han skal da ta ut 2 uker om gangen slik at han er hjemme når jeg er offshore. Dermed kan vi utsette barnehagestart for småen minst et halvt år.

Men har hørt at når far tar ut gradert permisjon kan han ikke jobbe overtid før hele permisjonen er tatt ut.

I prinsipp betyr dette at de 4 ukene jeg er hjemme fra jobb og han jobber vanlig kan han ikke ha overtid.

Dette er veldig vanskelig i hans bransje da han ikke bare kan avslutte for dagen når han føler for det men må gjøre ferdig arbeidet før han hår hjem. Han har som regel rundt 15t overtid i mnd og det har alle andre i firmaet også.

Noen som vet om dette stemmer? Det kan bli veldig vanskelig for oss ifht sjefen hans..Anonymous poster hash: 5fb1c...047

Det stemmer at man i gradert uttak ikke kan jobbe overtid - man må forholde seg til stillingsprosenren som er avtalt med arbeidsgiver og NAV..

Det du beskriver er derimot ikke gradert uttak... Gradert uttak vil si at man har en kombinasjon av foreldrepenger og jobb samtidig f.eks ved at man jobber to dager i uka og har fri de resterende 3 dagene med permisjon..

Slik jeg skjønner det skal far dele opp sitt uttak slik at han tar ut permisjon i de ukene du er borte og utsetter sitt uttak ved å jobbe 100% når du er hjemme. Han søker da om utsettelse i periodene han skal jobbe og uttak når han skal ha permisjon.. Han kan da jobbe mer enn 100% når han jobber da kravet er at han må jobbe 100% for å kunne utsette. Om han jobber mer har det ingenting å si. ...

Anonymous poster hash: 1f02b...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...