Gå til innhold

Flytur/faktor V leiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed av legene en gang etter mine innleggelser med blodpropper i hele kroppen at hvis jeg skal fly noen gang, må jeg ta fragmin før og etter flyturen. Men dette var før de hadde bestemt at jeg må gå på blodfortynnende piller livet ut, så da regner jeg med at når jeg går på piller så trenger jeg ikke fragmin når jeg skal fly?

Anonymous poster hash: e155f...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen din og hør. Ikke hør om slike ting på forum....



Anonymous poster hash: 2936b...3b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat med legen din!

  

Ring legen din og hør. Ikke hør om slike ting på forum.... Anonymous poster hash: 2936b...3b4

Jeg spør jo her. Er ett år til jeg skal fly så har god tid. Dessuten kan ikke legene mer enn dere (dessverre kan man vel si!!!).

Noen som har Faktor V Leiden som har flydd her? :)

Anonymous poster hash: e155f...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

   Jeg spør jo her. Er ett år til jeg skal fly så har god tid. Dessuten kan ikke legene mer enn dere (dessverre kan man vel si!!!).

Noen som har Faktor V Leiden som har flydd her? :)

Anonymous poster hash: e155f...eb9

Så du påstår en lege med 6+ års utdannelse pluss arbeidspraksis ikke kan noe?

 

Hvis du er så d** og stoler på noen skriver på et forum om DIN helse, som i verste fall kan føre til døden for din del, så be my guest

Anonymous poster hash: 2936b...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør jo her. Er ett år til jeg skal fly så har god tid. Dessuten kan ikke legene mer enn dere (dessverre kan man vel si!!!).

Noen som har Faktor V Leiden som har flydd her? :)Anonymous poster hash: e155f...eb9

Du er en fare for deg selv hvis du mener dette i full oppriktighet.

Snakk med legen din!

Anonymous poster hash: adbd8...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags type blodfortynnende tabletter står du på da?



Anonymous poster hash: cd64b...5cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Dette kan sikkert variere litt. Jeg har ikke Leiden, men legene mistenkte noe lignende som heter Lupus antikoagulant eller noe sånt.

Skulle bare fortsette med Xarelto ved flyturer. Fragmin først ved graviditet, operasjon o.l. Du må uansett høre med legen din på forhånd så du er sikker.

Du bør også ha støttestrømpebukse hvis du skal ut for å fly. Altså ikke bare vanlige støttestrømper. Viktig fordi du da forebygger blodpropper helt opp til bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...