Gå til innhold

Si opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg startet i en sommerjobb for drøyt tre uker siden. Jeg er litt usikker på når jeg skrev under kontrakt, men det er nok i underkant av to uker siden. Prøvetiden var på 2 uker. 

 

Nå har jeg funnet ut at, omstendighetene tatt i betrakt, det ikke passer å ha denne jobben nå. Hva gjør jeg? Jeg har skrevet ut en egenskrevet tekst. Holder dette? 

 

Jeg gruer meg skikkelig. Jeg har kun hatt opplæringsvakter, så jeg føler meg fryktelig overfor sjefen. Hvordan er det egentlig å si opp i prøvetiden? Er det mange som gjør det? Håper noen kan svare meg og gi meg litt støttende ord. Magen min knyter seg bare jeg tenker på det, men jeg ser meg nesten nødt til å gjøre det. 



Anonymous poster hash: 94e33...930
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær oppmerksom på at dersom du begynte å jobbe for tre uker siden, og prøvetiden er to uker, er du nå utenfor prøvetid. Det avgjørende er når du begynte å jobbe (tiltrådte stillingen), ikke når kontrakt ble skrevet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg begynte mandag for to uker siden. Er jeg da utenfor prøvetid? Hva gjør jeg evt. da?

Anonymous poster hash: 94e33...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vireo

Takk for svar. Jeg begynte mandag for to uker siden. Er jeg da utenfor prøvetid? Hva gjør jeg evt. da?

Anonymous poster hash: 94e33...930

Ja da er du utenfor prøvetid. Mest sannsynlig har du en oppsigelsestid på 1-3 mnd nå, (vet ikke hva som er vanlig i sommerjobber) og du må jobbe der ut oppsigelsestiden. Tviler på at sjefen lar deg gå før når det er snakk om en sommerjobb, er jo som regel stort behov på sommertid. Endret av Vireo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt fint heldigvis. De var veldig forståelsesfulle. :)

Anonymous poster hash: 94e33...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vireo

Det gikk helt fint heldigvis. De var veldig forståelsesfulle. :)

Anonymous poster hash: 94e33...930

Bra da, da hadde du flaks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...