Gå til innhold

Mensensmerter fra helvete


Hjertehåp

Anbefalte innlegg

Har denne måneden mensensmerter som jeg føler stammer fra helvete. Har mistet helt tellingen på hvor mye smertestillende jeg har tatt. Jeg går på p piller og jeg pleier ikke å ha slike smerter etter at jeg begynte på p piller, slik var det før. Skjønner ikke hvorfor smertene og de kraftige blødningene er tilbake. Noen kjerring råd der ute? Hilsen desperat jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken smertestillende tar du? Ellers er lett massasje på korsryggen litt lindrende 

Endret av Lulilelu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt paralgin forte og naproxcen samtidig. Føler at det ikke har noe effekt så ligger nå her i fosterstilling igjen. Fått massasje av forloveden min. Syns det bare var vondt. For jeg føles så øm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naproxen er mer gunstig når det gjelder menssmerter da det er muskelavslappende. Hvor mange mg naproxen har du tatt om gangen? Jeg spør fordi det anbefales 2 på 220 mg. Jeg har utskrevet 500 mg og må ha 2 for at det ha noe virkning. Det tar jeg ca hver 6 time i ca 1 døgn. Det er mye ja men jeg har ikke noe valg.

Var vel egentlig feil av meg å bruke ordet massasje. Det jeg egentlig mener er stryking med flat hånd med lett trykk, det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kombiner Naproxen og Paralgin Forte. Begge delene inneholder paracetamol. Kombiner Naproxen med Ibux



Anonymous poster hash: 804b3...117
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kombiner Naproxen og Paralgin Forte. Begge delene inneholder paracetamol. Kombiner Naproxen med Ibux

Anonymous poster hash: 804b3...117

Nei det er omvendt. Ibux og naproxen har samme virkestoff, derfor bør de ikke kombineres men kan kombineres med paracet.

Anonymous poster hash: 3e699...64f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har denne måneden mensensmerter som jeg føler stammer fra helvete. Har mistet helt tellingen på hvor mye smertestillende jeg har tatt. Jeg går på p piller og jeg pleier ikke å ha slike smerter etter at jeg begynte på p piller, slik var det før. Skjønner ikke hvorfor smertene og de kraftige blødningene er tilbake. Noen kjerring råd der ute? Hilsen desperat jente.

 

Føler med deg.Du må ihvertfall ikke ta for mye smertestillende,selv de reseptfrie preparatene kan gi alvorlige bivirkninger om man overdoserer.

 

Jeg ville bestilt legetime om jeg var deg,for det høres ganske ekstremt ut slik du beskriver det, med både sterke smerter og mye blødning.Smerter av typen "jeg pleier aldri ha så vondt" skal alltid sjekkes opp.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Det heter menssmerter. Ikke mensensmerter! 

 

Ikke kombiner Naproxen og Paralgin Forte. Begge delene inneholder paracetamol. Kombiner Naproxen med Ibux



Anonymous poster hash: 804b3...117

 

 

Du bør virkelig passe deg for å gi råd på nettet. Naproxen inneholder IKKE paracetamol! Naproxen og Ibux skal aldri kombineres, det er de som har samme virkestoff. 

 

Og paracet og paralgin kan kombineres (bare 400 mg paracetamol i pf, legger man på en paracet med 500mg da så kommer man opp i vanlig dose paracetamol), men paralgin selges kun på resept og enhver medisinering med det bør avtales med lege. 



Anonymous poster hash: c008a...0d4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke kombiner Naproxen og Paralgin Forte. Begge delene inneholder paracetamol. Kombiner Naproxen med Ibux

Anonymous poster hash: 804b3...117

 

det er ikke paracetamol i naproxen det er feil. 

Anonymous poster hash: 8401e...88f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kombiner Naproxen og Paralgin Forte. Begge delene inneholder paracetamol. Kombiner Naproxen med Ibux Anonymous poster hash: 804b3...117

Så feil kan man ta, og dette er et farlig råd fra en "kg-spesialist".

Naprocxen og Paralginforte er to ulike virkestoffer.

Naproxen og Ibux er samme virekstoff og skal IKKE kombineres, det er farlig. Se felleskatalogen.no om dere ikke tror meg.

Å kombinere smertestillende tabletter med eller uten kg råd, bør ingen gjøre, lege / farmasøyt kan evt. Anbefale kombinasjoner.

Ellers ts du bør utredes for endometriose, symptomene der er menssmerter fra et visst sted. Endometriose må behandles, for å unngå skader og smerterlindring.

Anonymous poster hash: 077ee...80f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

be legen om henvisning til spesialist ,gjerne på ullevål sykehus .endometriose kan være grunnen til smertene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv sykepleier så medisinråd tar jeg ikke. Lurte på kjerringrådene deres. Det som er rart at det virker som om smertene fra tenårene er tilbake. Var så glad for å ha bli kvitt de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sterke menssmerter, som har blitt en del bedre etter å ha startet på p-piller. Men innimellom så kommer det noen dager med skikkelig menssmerter igjen, tror ikke det er unormalt. 

 

Det eneste som er bittelitt smertelindrende for min del er varme. Jeg legger på en varmepute, helst både på magen og ryggen siden mine smerter også sitter i ryggen. Ikke noe annet enn varme og smertestillende hjelper for min del.



Anonymous poster hash: c8aa5...e67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...