Andrea96 Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 jeg har veldig fet/oljete/blank hud, er utrolig stygt og irriterende, har i tilegg ganske tørr hud. Renser huden hver morgen og bruker fuktighetskrem heletiden, har også prøvd mange forskjellige mattende kremer men ingen hjelper. Lurte på om noen vet om noe kosttilskudd eller slik som kan hjelpe mot tørr og fet hud?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Har du prøvd tran/omega 3/algeolje? Jeg får nemlig tørr hud og kviser hvis jeg ikke spiser sunt fett. Anonymous poster hash: 3fbb3...27a 1
Andrea96 Skrevet 1. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2015 Nei det har jeg ikke prøvd, kanskje verdt et forsøk det da..
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Nei det har jeg ikke prøvd, kanskje verdt et forsøk det da.. Hvis du spiser fisk flere ganger i uka, er det sikkert ikke det du trenger. Om ikke lønner det seg å prøve å spise sunt fett. Veldig viktig for huden. Anonymous poster hash: 3fbb3...27a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 http://www.abcnyheter.no/livet/2014/09/04/207260/gjett-hvilken-som-gir-deg-finest-hud Hvis du spiser fisk flere ganger i uka, er det sikkert ikke det du trenger. Om ikke lønner det seg å prøve å spise sunt fett. Veldig viktig for huden. Anonymous poster hash: 3fbb3...27a Anonymous poster hash: 3fbb3...27a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Problemet kan være at du bruker hudkremer for fet hud når du faktisk har fuktfattig hud. Du skriver selv at den også er tørr. Ofte mistolker man sin egen hudtype, og tenker at en må ha kremer mot kviser eller fet hud når den egentlig er uttørket. Om man har fuktfattig hud, vil huden ofte kompensere med å produsere enda mer fett og talg. Det blir en ond sirkel. Du fjerner fukt og fett, huder produserer enda mer. Vil anbefale deg å prøve produkter uten oljer for dehydrert hud. Vichy Thermal Spa på apoteket feks. En hudpleier, en apotektekniker eller andre spesialiserte butikker kan gjerne hjelpe deg med å finne produkter som passer deg. Lykke til! Anonymous poster hash: 776cc...284 1
Andrea96 Skrevet 3. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2015 Problemet kan være at du bruker hudkremer for fet hud når du faktisk har fuktfattig hud. Du skriver selv at den også er tørr. Ofte mistolker man sin egen hudtype, og tenker at en må ha kremer mot kviser eller fet hud når den egentlig er uttørket. Om man har fuktfattig hud, vil huden ofte kompensere med å produsere enda mer fett og talg. Det blir en ond sirkel. Du fjerner fukt og fett, huder produserer enda mer. Vil anbefale deg å prøve produkter uten oljer for dehydrert hud. Vichy Thermal Spa på apoteket feks. En hudpleier, en apotektekniker eller andre spesialiserte butikker kan gjerne hjelpe deg med å finne produkter som passer deg. Lykke til! Anonymous poster hash: 776cc...284 Takk! Har ihvertfal begynt med omega 3 nå siden jeg spiser så sjeldent fisk.. Men funker ikke det skal jeg ta turen innom apoteket
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå